audio draadloos versturen: LP -> Home cinema

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-05 23:38

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Topicstarter
Mijn vraag
Wij hebben verbouwd en een nieuw dressoir gekocht. Daarop staat de LP-speler waarbij in het dressoir de platen staan. De platenspeler is een Pro-ject essential phono II USB, die een tulp uitgang en USB uitgang heeft. Vanwege de nieuwe opstelling wil ik het geluid graag draadloos doorsturen naar onze home cinema, een Bose Soundtouch 220. Ze staan 5 meter uit elkaar en een kabel trekken is geen optie. Wil dus eigenlijk de RCA aansluiting op beide apparatuur gebruiken. Of zijn er andere mogelijkheden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
LP speler: Pro-ject esential II USB
Adio: Bose soundtouch 220.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een oplossing is de Marmitek anywhere 630. Die kost zo rond de 100 euro. Zijn er ook nog Andere goedkopere oplossingen? Ik krijg het via de bekende webwinkels niet gevonden. Omdat ik ook niet goed weet hoe ik het moet zoeken. Op wireless audio transmitter (zoals bij de Marmitek staat) zoeken levert eigenlijk alleen resultaten op om microfoons of gitaar signalen draadloos te maken. En dan moet ik met een hoop verloopstekkers gaan werken. Stroompunten zijn aan beide zijden wel voor handen

Iemand een idee of goede tip? Of gewoon de Marmitek maar bestellen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:08
Waarom is een kabel geen optie? Degelijk spul van een merk als RUconnected gaat prima hoor (5 meter voor 50 euro, zie hier).

Weet niet hoe je situatie is, maar met een kabelgootje kan het subtiel weggewerkt worden.

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Goedkope BT transmitter is je andere optie, je bose heeft een BT receiver ingebouwd. De rest is meestal duurder.
Wel even kijken welke BT versie je bose ondersteunt en daar een transmitter voor kopen.

Waarom een kabel trekken over 5 meter geen optie is snap ik ook niet. Zelfs al zit er een dubbele deur tussen, dan nog kun je evt via het plafond. Wordt hooguit de route wat langer dan die 5 meter ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Topicstarter
Het betreft een aanbouw. Er is doorgebroken dus om aan de overkant te komen moet ik of via het plafond of ergens langs een grote schuifpui. Dat zie ik niet zitten. Dat gaat te veel opvallen.

Ik ga eens kijken naar een BT transmitter. Met name hoe ik die met de bose geselecteerd krijg. Want dat is echt begin tijdperk Bluetooth wat daar bijgeleverd zit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:13
Als je die Project nog terug kan sturen zou je hem kunnen inruilen voor een pick-up met ingebouwde BT zender, zoals deze Pro-Ject E1 BT OM5E.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Topicstarter
Ik heb overigens geen bluetooth ingebouwd. Dat is bij latere modellen alleen het geval. Ik moet met zo'n Bose link werken. Maar die gaat via wifi via de soundtouch app van Bose.
martyw schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:28:
Als je die Project nog terug kan sturen zou je hem kunnen inruilen voor een pick-up met ingebouwde BT zender, zoals deze Pro-Ject E1 BT OM5E.
Gaat helaas niet, is al een aantal jaren oud ondertussen. Was wel een goede oplossing geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Chrosser schreef op zondag 28 januari 2024 @ 00:05:
Het betreft een aanbouw. Er is doorgebroken dus om aan de overkant te komen moet ik of via het plafond of ergens langs een grote schuifpui. Dat zie ik niet zitten. Dat gaat te veel opvallen.

Ik ga eens kijken naar een BT transmitter. Met name hoe ik die met de bose geselecteerd krijg. Want dat is echt begin tijdperk Bluetooth wat daar bijgeleverd zit..
Vermoedde al zoiets. Heb hier het zelfde. Heb gordijnen hangen aan het plafond. Daarachter loopt over de gehele lengte een kabelgoot (geschroefd, niet geplakt) waar netwerk en speakers doorheen lopen. Achter het gordijn omhoog en omlaag, zie je niks van :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AA4Td4hrZtHd9FPFcUBldIvTMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFyLKk9MZDhOgmqe1jopGZhJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1JEYNF9DExreRT3El6-znktrJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pTBEC3QSdPd9ztaqPJlu3CZ7.jpg?f=fotoalbum_large

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:28
voor mijn beeld: staan de TV en surround set in dezelfde ruimte als de platenspeler? Zo niet, waarom dan geen kleine mooie boekenkast speakers op het dressoir met een hele kleine versterker? Ik ben de naam even kwijt, maar enkele tweakers hebben een fraaie niet al te dure kleine versterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:13
107mb schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:30:
voor mijn beeld: staan de TV en surround set in dezelfde ruimte als de platenspeler? Zo niet, waarom dan geen kleine mooie boekenkast speakers op het dressoir met een hele kleine versterker? Ik ben de naam even kwijt, maar enkele tweakers hebben een fraaie niet al te dure kleine versterker.
Bedoel je de Wiim Amp? Een nadeel van speakers en platenspeler op hetzelfde dressoir van TS is dat je dan te maken gaat krijgen met feedback, het element van de platenspeler pakt de trillingen die de boxen veroorzaken ook op, en versterkt deze weer - geen prettig effect....

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 28-01-2024 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 14:56
https://www.instructables...Sonos-Using-Raspberry-Pi/

Met een beetje mazzel pakt 'ie de USB van de platenspeler, als voordeel kun je 'm dan op elke (internet)radio oppakken.

Onder 't mom van, heb 'm zelf ook maar dan met Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Topicstarter
107mb schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:30:
Ja hier ben ik ondertussen ook naar aan het kijken. Dan is het ook voor de toekomst meer stand-alone te gebruiken.

Was aan het denken om er rechtstreeks actieve studiomonitors op aan te sluiten of deze Fosi audio BT20A Die heeft dezelfde chip als de Wiim amp. De overige connectiviteit heb ik eigenlijk niet nodig.

[ Voor 35% gewijzigd door Chrosser op 29-01-2024 10:48 ]

Pagina: 1