Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Mijn vraag
Ik gebruik thunderbird 115. Als ik een outlook paswoord wijzig via het web vraagt thunderbird na de start om een nieuw paswoord, dat voer ik braaf in en zit het vinkje bij onthouden, maar helaas. Thunderbird vraagt opnieuw om het paswoord, maar niet alleen bij het bewuste account maar ook bij andere accounts. Die vragen ook om nieuwe paswoorden, invullen helpt niet.

Met als gevolge dat microsoft een account blokkeert waarna ik het moet herstellen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 en Thunderbird 115.7.0 (64bits)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Van alles geprobeerd, uninstall met Revo uninstaller, thunderbird geinstalleerd met een nieuwe default base, accounts ingevuld en even geen problemen.

Maar zodra ik dan weer eens een paswoord van een outlook account wijzig begint het gedonder weer.

Paswoorden verwijderen via instellingen/beveiliging werkt ook niet.

Je moet toch gewoon een paswoord kunnen wijzigen, wie weet raad

PS, zojuist kon ik na het verwijderen van de outlook accounts, 1 outlook account invoeren, maar moest voor het paswoord wel 1x opnieuw proberen aan klikken. Een 2e account opvoeren geeft als boodschap "Configuratie kan niet worden geconfigureerd enzovoort, hadmatig opvoeren volgens instructies microsoft werkt ook niet, alle ingevoerde waarden zijn goed ????

[ Voor 15% gewijzigd door qweblaer op 27-01-2024 12:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gebruikt je wel een app-specifiek password? Zo niet, stel die in. Dus niet je 'echte' password gebruiken (die je als het goed is hebt beveiligd met MFA).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-05 18:55
Wat als je het Outlook account configureert zonder wachtwoord? Dus bijv. met Phishing Resistant? Dan heb je niets te doen met een wachtwoord en is een wachtwoordwijziging ook geen issue meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 15:02

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Je bent niet de enige. Omdat ik er ook last van heb, heb ik wat zitten zoeken op internet en kwam deze twee recente draadjes tegen:
https://connect.mozilla.o...tlook-accounts/td-p/49988
https://www.reddit.com/r/...ing_for_new_app_password/

Genoemde oplossingen:
IMAP mailserver aanpassen naar outlook.office365.com
Authenticatie methode aanpassen naar OAuth2

Met beide opties zitten spelen, maar tot nu toe nog zonder positief resultaat.

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
Dank voor jullie antwoorden, app, mfa, phishing resistant, OAuth2 ?? Deze leek heeft geen idee maar ik zal er induiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qweblaer
Ok, ik heb de O2auth oplossing gebruikt, ik kan mijn outlook accounts nu wel opvoeren, kijken hoe zich dat ontwikkelt. Merci

Overigens, na het opvoeren moest ik automatisch inloggen waarna microsoft thunderbird toestemming gaf, het gekke is dat dat maar 2 van de 4 keer gebeurde.

Volgens deze instructie op link:
https://support.mozilla.o...ation-and-thunderbird-202

Mozilla support raadt deze oplossing aan voor 2024, maar hoe veilig is dat O2auth ?

[ Voor 18% gewijzigd door qweblaer op 27-01-2024 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Er zijn de laatste dagen problemen met het inloggen van outlook accounts via apps.
Ik heb hier zelf ook hinder van.
Microsoft weet hier nu vanaf. Zie:
Outlook and other apps are unable to connect to Outlook.com - Microsoft Support

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
Het werkt met O2auth, het was wel toeval dat dit sinds 23 jan speelt, ik wijzigde mijn paswoorden op de 24e :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 15:02

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Bij de ontwikkelaar van 9folders (dat is een mail app) staat wat meer uitleg:
https://re-work.zendesk.c...sues-for-Outlook-accounts

In het kort komt het er op neer dat doordat de servers bij Microsoft alleen plain tekst tijdens de verificatie accepteren, de verificatie en daardoor de authenticatie niet goed gaat.

Ik vraag me wel af of Microsoft eerst wel gecodeerde tekst accepteerde? Moet haast wel, want eerder had ik deze inlogproblemen niet. Maar het klink niet logisch dat Microsoft een stap terug doet naar minder veilig. Althans, voor mij komt 'in plaats van gecodeerde tekst wordt alleen nog maar plain tekst geaccepteerd' minder veilig over.

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:48

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik lees even mee. Ik ging net op die dag van thunderbird naar Outlook terug en overal wordt constant op m wachtwoorden gevraagd.
Ik dacht dat het aan de instellingen lag dus had een hele late avond en was heel veel configs verder.
Gelukkig lag het niet aan mij :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker1958
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-05 12:40
Het probleem wordt veroozaakt door microshoft.
De authenticatie methode is aangepast.
Oplossing is om de authenticatie aan te passen bij de account setting (server) in Thunderbird van Normal Pasword naar OAuth2. Daarna opnieuw opstarten en dan krijg je popup van microsoft om je password in te voeren en toestemming te geven dat Thunderbird app op de Windows computer toegelaten wordt.
Zie hiervoor ook : https://support.mozilla.o...ation-and-thunderbird-202
Bij mij is dit probleem hiermee opgelost.
Pagina: 1