Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfCYBER
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-07 12:24
Ik zoek een?
Na nog maar zo'n 7.5 jaar mijn Wileyfox Swift te hebben gebruikt wordt het OS (Android 7) te oud voor dingen als bankapps. Ik ben op zoek naar een moderner toestel dat ook weer lekker lang mee kan gaan, voor maximaal €200. Het heeft een sterke voorkeur als het OS zo dicht mogelijk bij stock Android zit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Camera's gebruik ik zelden en de meest intensieve app die ik op het moment gebruik is youtube, dus ik denk dat bijna alle telefoons die nu te koop zijn wel oke zijn qua performance. Het is wel fijn als apps snel kunnen openen e.d., en als de accu het over een paar jaar nog steeds een lange dag kan volhouden.

Wat heb je al gevonden?
Ik heb de pricewatch en best buy guide doorgespit, en ik kwam tot de Redmi Note 12, Nokia G42 en de Motorola Moto G54 als ongesorteerde top drie (vergelijklinkje). Ik heb wat negatieve ervaringen met Samsung's androidlaag opgedaan bij mijn vorige telefoon, dus die heb ik niet meegenomen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Op het moment lijkt de G54 me de beste optie als ik naar specs, prijs en reviews kijk. Ik vraag me wel af in hoeverre de schermhelderheid en accuduur een probleem zouden kunnen zijn, volgens sommige reviews vallen die wat tegen. Verder wil ik weten of ik misschien nog een betere telefoon over het hoofd heb gezien.

[ Voor 1% gewijzigd door asdfCYBER op 27-01-2024 13:59 . Reden: Nokia G22 had de G42 moeten zijn ]

Beste antwoord (via asdfCYBER op 29-01-2024 19:50)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:31
Leg de reviews en benchmarks van de G54 naast die van de Wileyfox, dan heb je het beste vergelijk. Ik deel je mening dat dat je beste keuze is. Ook qua software is die kaal zoals je vorige toestel, dat heeft de Redmi niet.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Laatst online: 08:31
Leg de reviews en benchmarks van de G54 naast die van de Wileyfox, dan heb je het beste vergelijk. Ik deel je mening dat dat je beste keuze is. Ook qua software is die kaal zoals je vorige toestel, dat heeft de Redmi niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Redmi Note 13 is ook een goede optie. Die is net nieuw en krijgt 4 jaar aan updates. Het laden gaat 2x zo snel als de G54 en de schermhelderheid is 4x hoger. Er is wel bloatware, maar het is grotendeels te verwijderen. Ook is de skin niet zoals stock Android, maar je kunt het wel aanpassen zodat het er meer op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfCYBER
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-07 12:24
Dank beide, als ik het zo zie gaat het inderdaad de motorolie worden. Die Note 13 is ook wel interessant, maar ik vind de voordelen niet helemaal opwegen tegen de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
is je wileyfox al die 7,5 jaar ondersteund gebleven met security updates? Meeste mensen zijn niet zo positief over ondersteuning van motorola (of xiaomi for that matter).

Hoewel ik niet perse Samsung fan ben, is je laatste ervaring dus meer dan 7,5 jaar geleden - ik weet niet of dat een goede reden is om samsung bij voorbaat uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
nietorigineel schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:43:Hoewel ik niet perse Samsung fan ben, is je laatste ervaring dus meer dan 7,5 jaar geleden - ik weet niet of dat een goede reden is om samsung bij voorbaat uit te sluiten.
Samsung-spul komt met ontzettend veel rommel - van spelletjes tot allerlei kantoor-apps, zoals mail, kalenders, tekstbewerkers en weet ik allemaal wat. Plus nog de maatwerk UI en notification-pulldown.

En de Wileyfox was gewoon een ontzettend fijn maar goedkoop toestel! Heb zelf de 2X jarenlang gebruikt, maar zoals TS al zei, ook deze (Android 8) is gewoon te oud. Werd wél lang ondersteund met updates (Laatste heb ik, méén ik, vorig jaar gehad), maar nu is het einde verhaal.
Pagina: 1