PostNL-punt: pakket langer bewaren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-04 22:50
Hi, kan je een PostNL-punt vragen om een pakketje langer te bewaren? Iemand ervaring mee? Is wat misgegaan met de timing van een AliExpress pakketje :o . Kwam veel eerder dan verwacht en ben pas een paar dagen na de 'retour' (lees: vernietiging) datum weer terug.
Of eist PostNL het dan van hun op ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
enige wat je kan doen is denk ik bellen met het postnl punt... en wat die voor je kunnen betekenen...

vanuit postnl zelf hoef je weinig te verwachten denk ik.. want procedure = procedure..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 22:43
Heb ik zelf ook een keer gehad. Pakket zou thuis geleverd worden, maat PostNL haalde de levering die dag niet en de dag daarna ging ik op vakantie. Af laten leveren bij een PostNL punt met de vraag of ze hem langer konden bewaren. Deden ze niet aan, want "kans op kwijtraken omdat het in het systeem dan niet goed gaat".

Uiteindelijk iemand anders het pakketje op laten halen, wellicht voor jou ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
PostNL punt houd hem volgens postnl 7/14 dagen voor je vast. daarna gaat hij retour afzender. kan hij niet retour afzender gaat hij naar Den Haag waar een speciale afdeling zit waar ze kijken of hem alsnog bij jou kunnen bezorgen of openmaken en kijken of ze kunnen achterhalen waar hij naar toe kan. mocht dat ook niet helpen houd postnl hem als het goed is 1 jaar in bewaring tot iemand(koper dan wel verkoper) hem ophaalt. daarna weet ik niet wat er mee gebeurt.

Dit was in ieder geval vroeger zo.

/edit 7 dagen volgens de recent mails die ik van postnl heb ontvangen. en 14 dagen als je niet thuis bent volgens hun website. https://www.postnl.nl/ont...n/afhalen-op-postkantoor/

[ Voor 19% gewijzigd door loki504 op 27-01-2024 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:10

dragonhaertt

@_'.'

Je kan ook even een vriend of kennis vragen om hem op te halen.
Ook als er voor getekend moet worden kan iemand anders gewoon tekenen, het maakt ze niet uit wíe er tekent.

Als je de ophaal code en je naam+adres meegeeft aan iemand anders kan hij dat pakketje dus gewoon afhalen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
loki504 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:21:
PostNL punt houd hem volgens postnl 7/14 dagen voor je vast. daarna gaat hij retour afzender. kan hij niet retour afzender gaat hij naar Den Haag waar een speciale afdeling zit waar ze kijken of hem alsnog bij jou kunnen bezorgen of openmaken en kijken of ze kunnen achterhalen waar hij naar toe kan. mocht dat ook niet helpen houd postnl hem als het goed is 1 jaar in bewaring tot iemand(koper dan wel verkoper) hem ophaalt. daarna weet ik niet wat er mee gebeurt.

/edit 7 dagen volgens de recent mails die ik van postnl heb ontvangen. en 14 dagen als je niet thuis bent volgens hun website. https://www.postnl.nl/ont...n/afhalen-op-postkantoor/
Huh? Ik dacht dat PostNL ze gewoon vernietigde. Kan me niet voorstellen dat ze het terugsturen naar AliExpress.

[ Voor 3% gewijzigd door TTMJ! op 27-01-2024 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTMJ!
Ik ga ze even bellen zo, kijken of het een ok is als het langer blijft liggen. En anders een vriend vragen om het op te halen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:33

Yucon

*broem*

Het hangt volgens mij ook gewoon van het soort pakketpunt af. Hier is het een lokale boekhandel en die deden daar in het verleden na een belletje niet moeilijk over. Maar dat is een andere situatie dan bijvoorbeeld zo'n half industrieel massa-ophaalpunt op een industrieterrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
TTMJ! schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:34:
[...]

Huh? Ik dacht dat PostNL ze gewoon vernietigde. Kan me niet voorstellen dat ze het terugsturen naar AliExpress.
https://www.postnl.nl/kla...st-nemen/pakket-weigeren/

Volgens PostNL gaat het gewoon terug. lijkt mij niet dat zij de bevoegheid hebben om zomaar pakketjes te vernietigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
loki504 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:21:

Ik laat circa 90% van mijn pakketten bezorgen op een afhaallocatie, soms kan ik de webshop al kiezen voor afhaal en andere keren regel ik het via de postnl app.
Het verschilt steeds hoe lang ik de tijd heb, ene moment 7 ander moment 14 dagen, denk dat die richtlijnen dan ook niet helemaal kloppen.

Aan TS je kan het zien in de mail hoe lang je de tijd hebt ook krijg je een herinnering bericht van ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Verkoper geeft aan of het pakket retour moet of niet maar betaald dan ook de retourkosten. In geval van china raadt je het al 99% is de moeite niet om retour te sturen helemaal niet tegen de postnl tarieven. Dus komen in een grote opslag daar worden ze per bulk aan opkopers verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

Reptile209

- gers -

Als je hem door een ander wil laten ophalen, zit je wel met het probleem dat diegene jouw legitimatie nodig heeft. En als ze scherp zijn ook moeten uitleggen waarom de foto niet lijkt...

Edit: zie hieronder, niet dus. Weer wat geleerd :+

[ Voor 14% gewijzigd door Reptile209 op 28-01-2024 12:27 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:29
Reptile209 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:00:
Als je hem door een ander wil laten ophalen, zit je wel met het probleem dat diegene jouw legitimatie nodig heeft. En als ze scherp zijn ook moeten uitleggen waarom de foto niet lijkt...
Eumh, nee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7elzbq0uruPusNdsobOxkQxpkFQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y9ubR1grdATqmTiSQUm9xVMI.png?f=fotoalbum_large

https://www.postnl.nl/kla...nl-punten/pakket-ophalen/

Zelf ook wel vaker een pakket voor iemand opgehaald of laten ophalen. Nooit een probleem. Tenzij het natuurlijk gelijk legitimatie is voor het afsluiten van een abonnement bijv, maar dat is wat anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
TTMJ! schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:00:
Hi, kan je een PostNL-punt vragen om een pakketje langer te bewaren? Iemand ervaring mee? Is wat misgegaan met de timing van een AliExpress pakketje :o . Kwam veel eerder dan verwacht en ben pas een paar dagen na de 'retour' (lees: vernietiging) datum weer terug.
Of eist PostNL het dan van hun op ?
Ligt eraan hoe bekend je bent met de medewerkers daar want eigenlijk kan het niet. Zelf heb ik het een paar keer laten doen, maar de medewerker is een kennis.
Ze vragen daar ook nooit om legitimatie, niet netjes eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 28-01-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
BlackMonkey schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:13:
[...]

Eumh, nee?

[Afbeelding]

https://www.postnl.nl/kla...nl-punten/pakket-ophalen/

Zelf ook wel vaker een pakket voor iemand opgehaald of laten ophalen. Nooit een probleem. Tenzij het natuurlijk gelijk legitimatie is voor het afsluiten van een abonnement bijv, maar dat is wat anders natuurlijk.
Dan kan iemand die je mail heeft gehacked of je trackingcode weetgewoon je pakje ophalen dus? (Zal wel niet vaak voorkomen, maar de verkoper van een Apple computer die jouw gegevens weet zou dan in principe het pakketje kunnen ophalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:29
Medione1210 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:33:
[...]

Dan kan iemand die je mail heeft gehacked of je trackingcode weetgewoon je pakje ophalen dus? (Zal wel niet vaak voorkomen, maar de verkoper van een Apple computer die jouw gegevens weet zou dan in principe het pakketje kunnen ophalen)
Gehackte mail of trackingscode hoeft waarschijnlijk ook niet. Vaak meldt je gewoon dat je een pakketje komt ophalen voor adres X. De lieve mensen van het PostNL-punt kijken dan of ze wat vinden en geven het mee. Er zullen soms vast ijverigere medewerkers zijn. Maar voor de ong €0,25,- die ze eraan verdienen, is dat vooral eigen inzet. Je hebt dan als kwaadwillende alleen wel je ID laten zien :+

Overigens is bekend dat hier veel fraude mee gepleegd wordt. Past in hetzelfde straatje als met gehackte accounts pakketjes met achteraf betalen te bestellen en die snel te onderscheppen. Zoek maar is op "Pakketfraude".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BlackMonkey schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:47:
[...]
Gehackte mail of trackingscode hoeft waarschijnlijk ook niet. Vaak meldt je gewoon dat je een pakketje komt ophalen voor adres X. De lieve mensen van het PostNL-punt kijken dan of ze wat vinden en geven het mee. Er zullen soms vast ijverigere medewerkers zijn. Maar voor de ong €0,25,- die ze eraan verdienen, is dat vooral eigen inzet. Je hebt dan als kwaadwillende alleen wel je ID laten zien :+

Overigens is bekend dat hier veel fraude mee gepleegd wordt. Past in hetzelfde straatje als met gehackte accounts pakketjes met achteraf betalen te bestellen en die snel te onderscheppen. Zoek maar is op "Pakketfraude".
Bij de PostNL punten hier in de buurt krijg je em ook nog wel mee als je dezelfde achternaam hebt, als de achternaam ook anders is dan geven ze het in principe niet mee.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Medione1210 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:33:
[...]

Overbuuf van m'n ouders is op vakantie. Krijgt nieuwe iPhone van werk tijdens vakantie. M'n vader kreeg dat ding gewoon mee met haar emailtje. Hoefde geen legitimatie te laten zien.

Eigenlijk wel raar ja...
Pagina: 1