Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 18:14
All, wegens problemen met het Linksys Velop mesh wifi netwerk ben ik gedwongen om over te stappen van bridged mode naar router mode op de Linksys.

Ik heb echter KPN met de Experiabox en interactieve tv.

Ik heb de Linksys Velop parent aangesloten op de KPN router, de verbinding op DMZ gezet en alle port forwarding eraf gehaald.

Helaas doen de tv ontvangers het niet, ik kan wel tv kijken maar niets van de opnames of uit de gigs.
De error die ik krijg: melding STB-zap-03 / 3 - HAL layer.

Als ik alles terugzet naar bridged werkt het wel weer direct.

Iemand die mij op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet dan, geloof ik, vlans/poorten forwarden naar je TV-ontvanger(s). Ik heb geen KPN/TV dus ik weet er het fijne niet van maar wellicht dat dat je helpt bij het zoeken naar de oplossing.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31
Je router moet IGMP snooping en IGMP proxy ondersteunen. Maar waarom ben je precies gedwongen router mode ipv bridged mode te gebruiken? Een router achter een router zorgt doorgaans voor meer problemen, en niet minder. En doorgaans heeft wifi-dekking helemaal niks te maken met router of bridged mode, dus volgens mij kan je beter je oorspronkelijke probleem hier delen zodat we dat gezamenlijk kunnen oplossen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
MarcoC schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:53:
Je router moet IGMP snooping en IGMP proxy ondersteunen. Maar waarom ben je precies gedwongen router mode ipv bridged mode te gebruiken? Een router achter een router zorgt doorgaans voor meer problemen, en niet minder. En doorgaans heeft wifi-dekking helemaal niks te maken met router of bridged mode, dus volgens mij kan je beter je oorspronkelijke probleem hier delen zodat we dat gezamenlijk kunnen oplossen :) .
Ik denk dat het Linksys Velop Mesh systeem geen IGMP snooping en proxy ondersteunt.

Ik zie er geen settings over. Alleen 'enable multicast' maar dan gaat de tv verbinding erg raar doen met error tot gevolg.

Het waarom komt eigenlijk voort uit een verstoring die ik heb met de Linksys nodes in bridge mode.

Op onze Android telefoons zien we dan om de zo veel tijd dat plaatjes in apps niet meer laden, en berichten niet meer aankomen in Signal. Webverkeer werkt nog wel, maar trager. We moeten dan wifi uitschakelen op de telefoon, en daarna weer aanzetten. Dan loopt het soms weer een halve dag goed.

Dat probleem los ik op door de Linksys in router mode te zetten. Alles werkt naar behoren, en ik kan ook gewoon tv kijken. Alleen de opnames en de gids werken dus niet.

Het probleem lijkt een half jaar geleden opeens begonnen te zijn.

Ik dacht even aan firmware, maar firmware versies op de nodes zijn wel veel ouder.

Eigen idee is om oudere firmware versie terug te zetten en alle nodes eens een factory reset.

Overigens bekabeld werkt alles goed. Het komt echt uit het wifi van de Linksys nodes.

Andere ideetjes zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06
Sowieso gaat router achter router met iTV echt niet werken, tenzij je TV+ gaat afnemen. Echter krijg je dan wel te maken met lagere kwaliteit streams via Unicast

Wil je echt een degelijke oplossing hebben zonder gepruts met router achter router?

- Neem SuperWIFI achter de KPN Modem
- Neem een AIMesh oplossing van Asus, de routers werken direct op de ONT/NTU zonder KPN modem. STB kan daarnaast ook op de Mesh-nodes aangesloten worden

[ Voor 48% gewijzigd door mad-dog op 27-01-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Vinnie84 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:13:
All, wegens problemen met het Linksys Velop mesh wifi netwerk ben ik gedwongen om over te stappen van bridged mode naar router mode op de Linksys.

Ik heb echter KPN met de Experiabox en interactieve tv.

Ik heb de Linksys Velop parent aangesloten op de KPN router, de verbinding op DMZ gezet en alle port forwarding eraf gehaald.

Helaas doen de tv ontvangers het niet, ik kan wel tv kijken maar niets van de opnames of uit de gigs.
De error die ik krijg: melding STB-zap-03 / 3 - HAL layer.

Als ik alles terugzet naar bridged werkt het wel weer direct.

Iemand die mij op weg kan helpen?
TV boxjes op de Experia box en de rest gewoon op je Velop? Of had je dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Vorkie schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:01:
[...]

Dit gaat hopelijk een oplossing zijn!

Ik kan zeer waarschijnlijk de 2 kastjes inderdaad rechtstreeks op het modem van KPN plaatsen.

Dan ga ik er even vanuit dat de DHCP van het KPN modem de IPs uitdeelt aan de direct verbonden iTV kastjes, en de Linksys nodes aan alle andere verbonden devices.

Dit is een slim idee, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Vinnie84 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:12:
[...]

Dit gaat hopelijk een oplossing zijn!

Ik kan zeer waarschijnlijk de 2 kastjes inderdaad rechtstreeks op het modem van KPN plaatsen.

Dan ga ik er even vanuit dat de DHCP van het KPN modem de IPs uitdeelt aan de direct verbonden iTV kastjes, en de Linksys nodes aan alle andere verbonden devices.

Dit is een slim idee, dankjewel.
Het verdiend geen schoonheidsprijs natuurlijk, maar roeien met de riemen die je hebt kan dit gewoon werken.

Let wel, mocht je de Android kastjes hebben van KPN, kan je er niet naast casten op deze manier, maar dan moet je echt gaan denken aan een router die ook de IGMP etc van KPN ondersteund en dan kom je beter weg door de EB uit te breiden met de WiFI punten van KPN... .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie84
Vorkie schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:26:
[...]

Het verdiend geen schoonheidsprijs natuurlijk, maar roeien met de riemen die je hebt kan dit gewoon werken.

Let wel, mocht je de Android kastjes hebben van KPN, kan je er niet naast casten op deze manier, maar dan moet je echt gaan denken aan een router die ook de IGMP etc van KPN ondersteund en dan kom je beter weg door de EB uit te breiden met de WiFI punten van KPN... .
Het werkt! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
Vorkie schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:01:
Ik heb dit ook al jaren zo. Werkt prima.
Vorkie schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:26:
Dit is wel een punt. Met de nieuwste TV boxen van KPN kan je allerlei apps installeren. Hiermee kun je dan media vanaf je NAS afspelen bijvoorbeeld. Maar als die achter je 2de router zit, dan kan die er niet bij. Dat is op te lossen door poorten open te zetten op die 2de router. Maar wel weer extra werk.

Euhm... \n ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie84
Nickname55 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:34:
[...]

Ik heb dit ook al jaren zo. Werkt prima.
[...]

Dit is wel een punt. Met de nieuwste TV boxen van KPN kan je allerlei apps installeren. Hiermee kun je dan media vanaf je NAS afspelen bijvoorbeeld. Maar als die achter je 2de router zit, dan kan die er niet bij. Dat is op te lossen door poorten open te zetten op die 2de router. Maar wel weer extra werk.
Het werkt inderdaad verbazingwekkend goed, dank voor de extra bevestiging.

Ik heb zelf alles op het Linksys netwerk dus ik ga verder niks missen. Toch bedankt voor het meedenken.!
Pagina: 1