Google Pay en Privacy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57
Betalen met behulp van mijn telefoon is fijn! Mijn bank biedt een betaalapp aan waarmee ik in winkels mobiel kan betalen. Daarnaast is er ook Google Pay en alle soortgelijke (Apple Pay, Ali Pay, Fitbit Pay....)

Alle banken springen over elkaar heen om te melden dat ook hun pas te koppelen is aan bijvoorbeeld Google Pay. Wat is voor mij het voordeel om dat te doen? Wat komt Google allemaal te weten over mijn betaalgedrag? Welke consequenties heeft dat voor mij privacy? Betekent dat automatisch weer bakken met ongewenste email? Ik kan daar niet goed de vinger achter krijgen. Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:59
https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DAndroid

Staat gewoon op hun support pagina?

Daarnaast zijn er al een hoop nieuws artikelen hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

corporalnl schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 07:59:
Staat gewoon op hun support pagina?
Daar staat dus bijna niets. "to perform services on your device" is veel te breed. Ads tonen o.b.v. je betaalgedrag is ook een "service",

Natuurlijk verkopen ze je gegevens niet met naam en adres erbij. Daar zijn ze te waardevol voor. Er staat niet of ze de gegevens wel/ niet gebruiken om andere ads te tonen, andere zoekresultaten omdat je veel uitgeeft aan apps of juist aan restaurants, etc.

In artikelen (en clubs als de Consumentenbond) zie ik ook vooral vraagtekens en vermoedens. Al kan je je afvragen of je überhaupt een Android foon zou hebben als je Google niet zou vertrouwen met je data.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
F_J_K schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:48:
[...]

In artikelen (en clubs als de Consumentenbond) zie ik ook vooral vraagtekens en vermoedens.
De spijker op zijn kop! Ik kan geen artikelen vinden over Google Pay en privacy. See no evil, hear no evil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17

kodak

FP ProMod
De banken hebben een informatieplicht je als klant genoeg duidelijkheid te geven over de risico's van betaalproducten. Het is al jaren opvallend dat banken dat nauwelijks doen, net als nu weer met deze Google betaaldienst. Men lijkt meer bezig met de marketing en het afschuiven op anderen dan je behoorlijk uitleg te geven dat er nadelen zijn en welke nadelen dat zijn. Dat je bij Google iets kan lezen is daarbij volkomen onvoldoende. Google kan van alles weglaten of beweren, maar je hebt een relatie met je bank die nodig is om er gebruik van te kunnen maken. Dan hoort de bank dus ook de duidelijkheid zelf te geven, voor je het kan gebruiken.

Als je wil weten wat de gevolgen zijn lijk je er goed aan te doen dat dus bij de bank na te vragen. Zeker als je op dit moment geen duidelijkheid krijgt wat een bedrijf als Google precies met jou (en dus ook met wie je geld wil uitwisselen hun) gegevens doet en waar ze precies grenzen leggen dat gegevens niet meer van jou zouden zijn. En ook hoe de bank precies zorgt dat ze er in de praktijk genoeg controle over hebben, in plaats van afschuiven op jou of papieren beweringen en vaardigheden.

[ Voor 27% gewijzigd door kodak op 01-02-2024 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 20:26
Door het nieuwsbericht op Tweakers (nieuws: ASN, SNS en RegioBank stappen over naar Google Pay voor contactloos b...) kwam ik er achter dat mijn bank (ASN) met contactloos betalen via hun eigen app gingen stoppen. Ik was niet op de hoogte gebracht door ASN en ik ben nota bene net overgestapt naar hun. Nu kan ik weer naar iets anders gaan zoeken...

Ik heb nadat ik dit las een klacht ingediend bij ASN en ook hun eigen bericht aangehaald waarin ze zelf kritisch zijn op Google: https://www.asnbank.nl/zo...gle-naar-nee-google-.html
Het is nogal krom dat er dan tóch gekozen wordt voor implementatie van Google Pay, en erger nog; ze bieden niet eens meer het alternatief van contactloos betalen via hun eigen app.

Ik krijg kort daarop deze reactie terug van ASN:
Geachte <mijn naam>,

Hartelijk dank voor uw bericht. We snappen dat het uitsluiten van Google voor investeringen en de beleggingen van de ASN Beleggingsfondsen maar wel werken met Google producten en diensten vragen oproept.

Dat vormt ook voor ons een dilemma. Als het gaat om IT-producten en diensten voldoet namelijk (nagenoeg) geen enkele aanbieder aan ons duurzaamheidsbeleid. Daarom beleggen de ASN Fondsen niet in bedrijven als Apple, Google en Meta. Tegelijkertijd is het simpelweg niet mogelijk om onze dienstverlening goed in te richten zonder gebruik te maken van bepaalde diensten van deze bedrijven.

ASN Bank
ASN Bank is als onderdeel van de Volksbank gebonden aan de leveranciers die er binnen de Volksbank worden gekozen. De keuze om Google Pay aan te bieden is na lange afweging en uitgebreid onderzoek positief uitgevallen. Voor ons is gebruiksvriendelijkheid en service naar klanten ook een zeer belangrijke afweging. Helaas wordt het te complex en kostbaar om onze huidige Mobiel Betalen App voor Android in de lucht te houden. En willen we onze klanten wel het gebruiksgemak van contactloos betalen met een mobiel blijven aanbieden.

Inkoop en belangenafweging
Voor de inkoop van diensten en producten is een set aan regels voor verantwoord inkopen opgesteld. Daar toetsen we al onze leveranciers aan. Daarnaast moeten alle nieuwe diensten en producten worden goedgekeurd in een uitgebreid intern goedkeuringsproces. Dit is een wettelijk vastgesteld proces voor onder andere financiële ondernemingen. Onderdeel van dat proces is dat de verschillende belangen goed worden afgewogen.

Privacy
In uw bericht geeft u aan uw data niet te willen delen met Google omdat u het niet eens bent met de manier waarop Google met uw privacy omgaat. Wij begrijpen dat u veel waarde hecht aan uw privacy. Wij vinden het dan ook belangrijk dat wij onze klanten erop wijzen welke persoonsgegevens wij met Google delen en hoe Google met persoonsgegevens omgaat. Op onze website staat hierover een uitleg en een link naar het privacybeleid van Google. Uiteraard blijft het uw keuze om wel of niet gebruik te maken van Google Pay.. En natuurlijk kunt u blijven betalen met uw ASN Betaalpas. Een ander alternatief voor mobiel betalen zullen wij niet meer aanbieden. De ASN Mobiel Betalen App kunt u nog tot eind juni blijven gebruiken.

Wij hopen dat wij uw email naar tevredenheid hebben beantwoord. Bent u niet tevreden met dit antwoord of de geboden oplossing? Dan kunt u in beroep gaan en dit (verder onderbouwd) aan ons voorleggen. Wij beoordelen uw klacht dan opnieuw. Dit kan ook met een antwoord op deze e-mail. Wilt u meer weten over onze klachtenprocedure? Dat kan via deze link.

Wanneer u naar aanleiding van het bericht nog vragen of aanvullingen heeft vernemen wij dit uiteraard graag van u. Dit kan in een reactie op dit emailbericht of u kunt ons ook telefonisch bereiken via 070 356 9335 op werkdagen tussen 8.00 en 18.00.

Met vriendelijke groet,

<naam medewerker>

Medewerker ASN Klantenservice
070-3569335
informatie@asnbank.nl
toon volledige bericht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 20:26
F_J_K schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:48:
[...] Al kan je je afvragen of je überhaupt een Android foon zou hebben als je Google niet zou vertrouwen met je data.
Dat ligt natuurlijk een stuk genuanceerder. Ik heb een Android telefoon met geen enkele Google app en ik kon overigens prima contactloos betalen via de app van ASN. Los daarvan hoeft het ook niet zo zwart-wit te zijn. Men mag toch zelf beslissen bepaalde zaken wél te delen met Google en andere zaken níet, zoals betaalverkeer? M.a.w., het is toch niet vanzelfsprekend dat je je betaalgegevens verstrekt, omdat je toch ook al je locatie, surfgedrag, etc. deelt met Google?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12
Ik maak mij hier ook zorgen over. Ook ik heb een Android telefoon, zonder Google diensten (Lineageos met MicroG). En wil dat graag zo houden. Tot nu toe biedt ING in de app een mogelijkheid om een mobiele betaalkaart aan te maken. Maar recent deelde ING het bericht dat ze Google Pay gaan ondersteunen. Prima, als ze dat willen, ook al heb ik wel mijn twijfels of een bank zich moet inlaten met een partij als Google voor hun betalingsdiensten. Maar ik hoop dat ze niet op enig moment gaan besluiten om te stoppen met die eigen mobiele betaalkaart, omdat Apple Pay en Google Pay ondersteund worden. Dan ben ik weer aangewezen op mijn bankpas. Dat zou jammer en onhandig zijn.

Het zou goed zijn als banken explicieter maken wat er gedeeld wordt met Google (of Apple), op het moment dat je die betaaldiensten gebruikt. Want de informatie die Google geeft over hun intenties met 'onze' data is vaak niet terecht en oneerlijk gebleken. Dan refereer ik bijvoorbeeld aan de belofte van Google om bij overname van Fitbit, geen data naar Google over te hevelen. Wat toch ook weer gebeurd is. Een bedrijf dat zijn core-business heeft in data-verzamelen en gebruiken, is per definitie niet te vertrouwen met je data. Naar mijn mening dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:56

SED

Inmiddels zijn we zo ver dat bij iedere keer dat ik via de ing nfc wil betalen, google wallet opgedrongen wordt.
Telkens moet ik die pop ups annuleren om uiteindelijk gewoon via ing app te kunnen betalen.
Ing heeft nauwelijks info gegeven over de wallet, behalve dat ze die ondersteunen.
Niks klantgericht over privacy, voordelen van wallet tov ing pay. Geen idee waarom ik wallet zou moeten kiezen.
Irritant en opdringerig naar de klant toe.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy52
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-03 13:50
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan bij de ASN-bank. Voortaan zal ik dan maar gewoon mijn betaalpas met mij meeslepen, heb geen zin om nog meer (zeer waardevolle) data aan een techgigant als Google over te dragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mediabondig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-07-2024
Volgens het principe Follow the Money: als ik je wil leren kennen, dan is het de inhoud van je vuilnisbak en nog meer je betaal gegevens die me alles over jou vertelt.

Jarenlang hebben de banken niets met betaal data mogen doen, en terecht. Totdat ineens alle beperkingen wegvielen en de banken onze zielen aan Google Pay konden verkopen. En nee, als gemiddelde Nederlander heb je in dit geval nauwelijks keuze..

Te absurd voor woorden dat we iedere dag op cookie muren moeten klikken 'voor bewustwording' en om onze privacy zogenaamd te beschermen. Om vervolgens al onze betaal data in handen van Google te zien verdwijnen. Makkelijk voor de banken, scheelt geld en die mochten er zelf toch niets mee doen. Om wat voor reden ook weer? Ja precies!
Daar zaten ze bij Google al jaren op te wachten, worden ze heel geil van. Niet te geloven wat een miskleun en wat Europese / Nederlandse policy makers (beleidsmakers) weinig begrijpen van hoe dit in elkaar zit. Waar is die minister van DiZa (Digitale Zaken) toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Totdat onze politici dit door hebben, en dat zal wat jaren duren, gewoon je pinpas 'meezeulen' (is ook nogal een enorm zwaar ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:25
snsgn schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:54:
Door het nieuwsbericht op Tweakers (nieuws: ASN, SNS en RegioBank stappen over naar Google Pay voor contactloos b...) kwam ik er achter dat mijn bank (ASN) met contactloos betalen via hun eigen app gingen stoppen. Ik was niet op de hoogte gebracht door ASN en ik ben nota bene net overgestapt naar hun. Nu kan ik weer naar iets anders gaan zoeken...

Ik heb nadat ik dit las een klacht ingediend bij ASN en ook hun eigen bericht aangehaald waarin ze zelf kritisch zijn op Google: https://www.asnbank.nl/zo...gle-naar-nee-google-.html
Het is nogal krom dat er dan tóch gekozen wordt voor implementatie van Google Pay, en erger nog; ze bieden niet eens meer het alternatief van contactloos betalen via hun eigen app.

Ik krijg kort daarop deze reactie terug van ASN:

[...]
Ik was vorig jaar naar regiobank overgestapt. Dit nadat Rabobank was gestopt met hun eigen betaal app. Ik vind het erg jammer dat ze stoppen. Zo "regio" ben je niet als je mensen via google gaat laten betalen. Toevallig in de consumenten bond ook een stuk hierover.

Bij welke (online)bank kan je nu nog terecht in Nederland? Is weinig meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-02 02:03
ING ondersteunt het nog steeds via de eigen app. Openbank ook. Al is er geen garantie dat beide ook niet tzt op puur Google Wallet / Apple Pay overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:08
Kreeg net nog een e-mail van SNS hierover...
Waarom stopt de SNS Mobiel Betalen app?
De app is inmiddels verouderd en wordt niet meer geüpdatet.
Bewust beleid om de app niet meer te onderhouden is geen reden om naar Google Pay te gaan :') "We stoppen omdat we gestopt zijn"

[ Voor 6% gewijzigd door vickypollard op 24-05-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:46

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Ing gaat er vanaf september ook mee stoppen. Hun website eens door gebladert maar kan niks over Privacy vinden, alleen over de veiligheid. Contact opgenomen met ING met zowel de Chat als telefonisch. Hun helpen je gewoon niet, verwijzen je door om maar met Google contact op te nemen. Nou, succes om dat voor elkaar te krijgen.

Ik heb ook specifiek gevraagd naar een telefoon nummer, die hadden ze niet en wisten ook niet wat Google met mijn gegevens ging doen. Bij navraag navraag waarom niet omdat hun tenslotte zaken doen met hun. Kreeg ik het antwoord van, wij doen geen zaken met hun, wij bieden je een alternatief aan om te betalen met je mobiel, wil je dat niet, dan gebruik je gewoon de pas.

Dat alles snap ik deels, echter snap ik niet dat medewerkers op zowel de Chat als telefoon erg bod en kortaf doen, en zelfs de verbinding verbreken op moment dat ik gewoon vraag waarom ING niet weet wat Google met mijn gegevens doet. Heel raar, misschien dat iemand anders in de tussentijd al meer informatie heeft over hoe Google met onze gegevens in Pay omgaat. Of misschien een leuk idee voor de Tweakers redactie om daar eens op in te duiken voor een artikel. @TijsZonderH

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poes
In de consumentengids van mei 2024 heeft een artikel gestaan over Google Pay. Een teleurstellend artikel omdat ik na het lezen niets wijzer ben geworden. Ik had gehoopt dat de CB bij Google gevraagd zou hebben wat er met de gegevens gebeurd. Maar niets van dit alles.... Men heeft verzuimd om eens ouderwets door te pakken zoals Teun van de Keuken dat zo goed kon bij de keuringsdienst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Linksquest schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:44:
Hun website eens door gebladert maar kan niks over Privacy vinden, alleen over de veiligheid.
https://www.ing.nl/particulier/betalen/google-pay:
Welke gegevens worden er gedeeld met Google?

Om Google Pay te kunnen activeren en te gebruiken voor betalingen, deelt ING je naam, adres en telefoonnummer met Google. Je moet er zelf voor zorgen dat deze gegevens juist zijn. Google vergelijkt deze gegevens met de contactgegevens die je gebruikt voor je Google-account. Dit doen ze om eventuele fraude te voorkomen.

Als je betaalt met Google Pay dan ontvangt Google je betaalgegevens. Dit zijn bijvoorbeeld de datum en tijd van de betaling. Maar ook het bedrag en de naam van de winkel waar je hebt betaald. Ook ontvangt Google betaalgegevens vanuit Mastercard. Hiermee wordt de transactie technisch mogelijk gemaakt.

Nadat je Google Pay hebt geactiveerd is Google verantwoordelijk voor het veilig houden en het eventuele gebruik van jouw persoonsgegevens en geldt de privacyverklaring van Google. Wil je je privacyvoorkeuren voor Google Pay wijzigen? Dat kan via de privacy check van Google.
https://assets.ing.com/m/...-met-Google-Pay-NL-EN.pdf:
Privacy: Wat gebeurt er met jouw gegevens?
  • Om Google Pay te kunnen activeren en te gebruiken voor betalingen deelt ING een aantal persoonsgegevens met Google. Dit zijn je naam, woonadres (straat en huisnummer, postcode,
    woonplaats) en telefoonnummer. Dit zijn de contactgegevens bekend zijn bij ING in het kader van de overeenkomst die wij met je hebben. Als klant van ING ben jezelf verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat deze gegevens correct zijn. Google vergelijkt deze persoonsgegevens met de contactgegevens die je gebruikt voor uw Google-account om zo eventuele fraude te voorkomen.
  • Voor verder gebruik van persoonsgegevens na activatie van Google Pay is Google zelf verantwoordelijk en geldt de privacyverklaring van Google. Je kunt je privacy voorkeuren voor Google Pay altijd wijzigen via de privacy check van Google.
https://www.ing.nl/de-ing...ct-en-vragen-over-privacy:
Voor meer informatie over de manier waarop we uw persoonsgegevens beschermen en gebruiken binnen Retail Banking van ING Bank N.V. (Nederland) kunt u een e-mail sturen naar het Privacyloket van ING in Nederland: privacyloket@ing.com.

U kunt ook een brief sturen naar (geen postzegel nodig):
ING Bank N.V.
T.a.v. Privacyloket NL
Antwoordnummer 40060
8900 SB Leeuwarden

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:13

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Linksquest schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:44:
Heel raar, misschien dat iemand anders in de tussentijd al meer informatie heeft over hoe Google met onze gegevens in Pay omgaat. Of misschien een leuk idee voor de Tweakers redactie om daar eens op in te duiken voor een artikel. @TijsZonderH
We hebben er een tijd geleden een nieuwsartikel over geschreven. Ik weet niet precies hoe we hier verder in kunnen duiken voor een artikel dat méér is dan alleen 'dit zeggen Googles privacyvoorwaarden', maar ik wil ING hier wel verder op doorvragen hoe ze hier naar kijken. Ik heb ze destijds gemaild met de vraag of het klopt dat ze stoppen met Mobiel betalen, dit was hun antwoord toen:
Onlangs hebben we voor onze klanten met een Android-smartphone Google Pay geïntroduceerd. Dat is een alternatief voor contactloos betalen via ING Mobiel Betalen. We volgen daarmee de marktstandaard voor betalen met een telefoon. Daarnaast komen we met Google Pay tegemoet aan een veel gehoorde wens van onze klanten. Klanten kunnen Google Pay eenvoudig ingebruiknemen via de ING Mobiel Bankieren App. Met de lancering van Google Pay maakt ING mobiel betalen nog sneller en makkelijker voor haar klanten. Google Pay biedt verschillende functionaliteiten, zoals het gebruik van een wallet en voor particuliere klanten het toevoegen van een creditcard. Google Pay en Apple Pay zijn populaire en breed geaccepteerde mobiele betaaldiensten en deze bieden wij beiden aan. Door de komst van Google Pay, stopt ING per 17 september 2024 met het aanbieden van contactloos betalen via ING Mobiel Betalen. Klanten worden hier de komende tijd over geïnformeerd door ING.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

toon volledige bericht
Ja die stukken had ik gevonden, ben er de halve ochtend mee bezig geweest, maar het blijft wel Google die op elke manier data verwerkt om er geld mee te verdienen. Misschien is dit allemaal wel veilig en zal Google met deze data niks doen, maar gevoelsmatig vind ik dit maar niks en banken maken zich tegenwoordig overal makkelijk vanaf. Blijkbaar ben ik ook niet de enige, maar goed, ik hoop dat er nog iets van opheldering gaat komen. Maar ik wil je wel bedanken voor het delen en de moeite wat je hebt genomen om het de delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

TijsZonderH schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:44:
[...]

We hebben er een tijd geleden een nieuwsartikel over geschreven. Ik weet niet precies hoe we hier verder in kunnen duiken voor een artikel dat méér is dan alleen 'dit zeggen Googles privacyvoorwaarden', maar ik wil ING hier wel verder op doorvragen hoe ze hier naar kijken. Ik heb ze destijds gemaild met de vraag of het klopt dat ze stoppen met Mobiel betalen, dit was hun antwoord toen:

[...]
Bedankt voor je reactie, ik was eigenlijk meer benieuwd naar het kijken hoe veilig Google Pay nu daadwerkelijk is en hoe gaan hun met de privacy gegevens om, ongeacht welke bank je gebruikt. Ik denk dat hier wel meer mensen benieuwd naar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:13

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Linksquest schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:18:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik was eigenlijk meer benieuwd naar het kijken hoe veilig Google Pay nu daadwerkelijk is en hoe gaan hun met de privacy gegevens om, ongeacht welke bank je gebruikt. Ik denk dat hier wel meer mensen benieuwd naar zijn.
Dat denk ik ook maar ik vraag me af wat Tweakers méér kan doen dan alleen dat privacybeleid linken... Daar zit het em voor mij vooral in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Ik kom er in ieder geval niet heel wijs uit, want op de enige pagina zeggen ze van we delen niks nog verkopen, en zoek je wat dieper dan zie je weer hele andere dingen waaronder gegevens die ze van je willen hebben en dat ze het eventueel voor bepaalde doeleinde wel willen gebruiken.

Maar word vanaf vandaag dan maar weer ouderwets met de betaalpas betalen, totdat hier wat meer duidelijk over komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben recent van ing overgestapt naar sns. Gevolg van deze onduidelijkheid was voor mij reden om ook gewoon weer de pinpas te gebruiken. Eigenlijk niet erg, gaat misschien nog wel sneller..

Anyway: misschien helpt het als we gezamenlijk deze.omduidelijkheid goed beschrijven en melden bij de AP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:30
Pinpas kan je nog eens laten vallen bij de kassa. Je telefoon overleeft het niet altijd. Al een paar keer ooggetuige geweest.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poes
In de Digitaalgids van de Consumentenbond van deze maand is het volgende te lezen:
"Wat kan Google doen met mijn betaalgegevens?
Daar zijn de banken een stuk minder duidelijk over. Ze schuiven dit af en verwijzen naar Google. Die is verantwoordelijk voor het veilig houden en eventueel gebruik van je persoonsgegevens, aldus
de banken. Volgens betaalvereniging nederland ‘informeert Google zijn gebruikers helder en
duidelijk over hun rechten en plichten enover de gegevens die Google Pay verwerkten bewaart’. Wij vinden de voorwaarden en privacyverklaring van Google juist een doolhof. Banken verwijzen bovendien naar
verschillende documenten: de privacyvoorwaarden van Google, de servicevoorwaarden van Google Pay, de privacyverklaring voor Google Payments én/of de pagina’s van Google Pay Help. Wij lezen in de voorwaarden dat Google betaalgegevens kan verzamelen, analyseren en gebruiken voor andere diensten. bijvoorbeeld voor persoonlijke advertenties."
Pagina: 1