Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54
Ik zoek een?
Ik zoek een smartwatch, maar dan minder smart en meer watch. De Amazfit Neo ziet er geweldig uit, maar is ondertussen al 4 jaartjes oud en ondersteuning is... niet van je het, en alleen AliExpress verkoopt 'm nog. Maar dat is ongeveer de richting die ik zoek.

Andere types smartwatch overweeg ik ook, maar een eis is toch wel een display dat permanent en passief te zien is - dus ouderwets LCD zou het fijnste zijn (analoge wijzers zijn ook te overwegen).

Wat is je budget?
€100? De Amazfit Neo was blijkbaar zo'n €31, en veel functioneler of duurder hoeft het van mij niet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tijd te weten, en heel basaal notificaties van de telefoon te syncen/pushen. Ik wil 'm niet gebruiken om meer dan 1x per week op te moeten laden. Hoe langer het met een batterij doet, hoe beter.

Wat heb je zelf al gevonden?
Enkel de Amazfit Neo tikt alle eisen aan... Ik hoopte iets minder out-of-date te vinden, maar dat is er niet. Er zijn wel hobbyprojectjes voor de Casio F-91W maar die zijn niet echt te koop.

Ik zoek expliciet geen fitness-watch zoals de producten van Garmin. Er zijn de Casio's zoals GBD-200-1 of DW-H5600 maar die zijn redelijk op sport gericht, maar vooral aan de dure kant :+ En G-Shocks vind ik er sowieso wat lomp uit zien.

Hoe meer het op een simpele ouderwetse Casio F-91W lijkt, hoe beter :) Bestaat zoiets überhaupt of kan ik toch beter die Amazfit Neo kopen en hopen op het beste?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Nee, de enige alternatieven staan ook op aliexpress: https://nl.aliexpress.com/item/1005002003953533.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Dacht al zoiets, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 11:42
Ik heb soortgelijke zoektocht. Jaren een Amazfit Bip gebruikt. Maar na 4 jaar viel hij ineens uit elkaar (lijm los).
Grootste voordeel was 1x per maand opladen. Secundair was het LCD scherm dat altijd aan stond, zonder dat de batterij snel leeg loopt. Huidige OLED schermen lopen binnen een paar dagen leeg met deze functie.

Ik heb toen een Amazfit GTS 4 mini gekocht. De batterij gaat bij mij nu 10 dagen mee, maar dan wel met het scherm uit. Een horloge wil ik voornamelijk gebruiken om de tijd af te lezen. Nu moet ik hopen dat hij mij detecteerd of een knopje drukk (grrrrr)
Ik wil eigenlijk alleen kort de tekstberichten kunnen lezen en een trilling als de telefoon afgaat. Verder hoeft het allemaal niet zo "smart"

Eigenlijk zoek ik ook een goedkope. Nu is er een amazfit bip5 met een LCD scherm. Wellicht is dat een goed alternatief?
Of heb je ondertussen een ander goed alternatief gevonden?

I don't care if I feel Better as long as you feel worse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Kaaf schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:32:
Ik heb soortgelijke zoektocht. Jaren een Amazfit Bip gebruikt. Maar na 4 jaar viel hij ineens uit elkaar (lijm los).
Grootste voordeel was 1x per maand opladen. Secundair was het LCD scherm dat altijd aan stond, zonder dat de batterij snel leeg loopt. Huidige OLED schermen lopen binnen een paar dagen leeg met deze functie.

Ik heb toen een Amazfit GTS 4 mini gekocht. De batterij gaat bij mij nu 10 dagen mee, maar dan wel met het scherm uit. Een horloge wil ik voornamelijk gebruiken om de tijd af te lezen. Nu moet ik hopen dat hij mij detecteerd of een knopje drukk (grrrrr)
Ik wil eigenlijk alleen kort de tekstberichten kunnen lezen en een trilling als de telefoon afgaat. Verder hoeft het allemaal niet zo "smart"

Eigenlijk zoek ik ook een goedkope. Nu is er een amazfit bip5 met een LCD scherm. Wellicht is dat een goed alternatief?
Of heb je ondertussen een ander goed alternatief gevonden?
Ha, toevallig! Ik kwam er net achter dat Casio onlangs (als in, deze maand!) een Bluetooth-connected "smart-ish" retro horloge uitgebracht, de ABL-100WE. Visueel vergelijkbaar met de A168 (metaal/goud), met stappenteller. Misschien is die interessant? Prijs zou onder de €80 zijn in de EU alsie hier uitkomt voor dezelfde prijs als in JP (¥11000 inc. BTW).

Verder heb je nog de G-Shocks met Bluetooth link, waar sommige ook nog Solar hebben. Nadeel aan de Casio's is dat er geen notificaties richting je horloge gaan, mocht je dat wel belangrijk vinden.

Ik ben uiteindelijk in maart voor een domme Casio LCW-M100TSE gegaan (wel Solar + Radio sync), want besloten dat mijn leven zonder push notificaties wel prettiger is :P Maar misschien haal ik de nieuwe ABL-100WE ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 11:42
Bedankt voor de tip. Ik ga kijken of deze voldoende "connectiviteit" heeft. Want even snel iets lezen op mijn horloge vind ik best handig. Om belangrijke en onbelangrijke berichten te filteren. Verder sports tracking boeit me niet echt

I don't care if I feel Better as long as you feel worse

Pagina: 1