Toon posts:

Window 2000 herkent FDD in CD-schrijver niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend heeft een nieuwe computer samengesteld uit een Epox EP-8KTA3+PRO moederbord en een AMD Athlon 1.3gHz.

Het systeem loopt wel maar herkend in Windows de diskdrive en de CD-ROM (schrijver TDK 121032) niet.

De CD-ROM is steeds als master geinstalleerd.

Iemand een clou?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FDD heb je niet meer nodig tegenwoordig, dus die kan eruit. En verder misschien andere IDE poort/kabel, of probeer master/slave andersom te doen. suc6

Verwijderd

mmmm beetje erg kortzichtig antwoord ... denk je niet :? ...

Er zijn nog echt wel situaties te bedenken dat je echt niet zonder een FDD kan.

Voorbeeld ? : Ik heb een bedrijf, heb net een 50 Pc's binnen gekregen alleen natuurlijk identiek aan elkaar. hoe kan ik deze zo snelmogelijk installeren en klaar maken voor gebruik. heel simpel; je installeerd er 1 volledig daar trek je b.v. met Ghost een image van zet deze op een server , vervolgens maak je een bootdiskette met de netwerkkaart drivers, zodat de overige 49 Pc's even van diskette moeten opstarten verbinding maken met de server en de image wordt netjes door ghost walker of gewoon ghost terug gezet. :z

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je zou datzelfde bijvoorbeeld toch ook moeten kunnen doen zonder FDD als je NIC boot from LAN ondersteund?

Verwijderd

windows opnieuw installen ? IDE kabel checken, andere instelling proberen of leg er een cd in, heeft mn veel te trage BTC CDROM ook weleens last van...

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Op vrijdag 07 september 2001 21:34 schreef 480 het volgende:
Een vriend heeft een nieuwe computer samengesteld uit een Epox EP-8KTA3+PRO moederbord en een AMD Athlon 1.3gHz.

Het systeem loopt wel maar herkend in Windows de diskdrive en de CD-ROM (schrijver TDK 121032) niet.

De CD-ROM is steeds als master geinstalleerd.

Iemand een clou?
kabels checken?
Ik neem aan dat je 2 kanalen hebt voor IDE en een aparte voor de FDD?
Probeer de kabel van de FDD een anders om (2 manieren) in de aansluitingen te steken...
Zet de HD op een kabel als master op kanaal 1.
Zet de CDROM op de andere kabel als master op kanaal 2.
Controleer ook daar de manier waarop hij op de aanluiting zit. (rode draadje aan de goede kant?)
Kortom, proberen dus!

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Aikon
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 13:22 schreef malfa het volgende:
mmmm beetje erg kortzichtig antwoord ... denk je niet :? ...

Er zijn nog echt wel situaties te bedenken dat je echt niet zonder een FDD kan.

Voorbeeld ? : Ik heb een bedrijf, heb net een 50 Pc's binnen gekregen alleen natuurlijk identiek aan elkaar. hoe kan ik deze zo snelmogelijk installeren en klaar maken voor gebruik. heel simpel; je installeerd er 1 volledig daar trek je b.v. met Ghost een image van zet deze op een server , vervolgens maak je een bootdiskette met de netwerkkaart drivers, zodat de overige 49 Pc's even van diskette moeten opstarten verbinding maken met de server en de image wordt netjes door ghost walker of gewoon ghost terug gezet. :z
Wat je op die flop zet kan je ook op cd-r zetten en dan kan je vanaf cd booten. :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Maar FDD met FD is nog steeds goedkoper dan CDD met CD. Dus waarom zou je voor de tweede optie kiezen?
Kantoormachines hebben toch geen CD-ROM speler nodig?

• Aikon
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 16:21 schreef OlafvdSpek het volgende:
Maar FDD met FD is nog steeds goedkoper dan CDD met CD. Dus waarom zou je voor de tweede optie kiezen?
Kantoormachines hebben toch geen CD-ROM speler nodig?
Das waar. Maar voor thuisgebruik is IMHO geen FD nodig.

Verwijderd

Precies zoals hier boven ook wordt aangegeven, bedrijven hebben in hun werkstations haal vaak geen cd-rom spelers ...

maar een bootable NIC is inderdaad misschien ook een optie ... maar dan stap je ook al gauw weer af van een standaard Pc... etc...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom zou je dan afstappen van een standaard PC? En wat is eigenlijk het probleem daarvan?

En als je geen (permanente) internet aansluiting hebt is een FDD nog best handig.
Pagina: 1