Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-07 00:40
Ik heb een Razer Nari Ultimate, goeie headset, met een decent geluid, maar met de oh-zo-bekende USB Dongle kwaal. Hij blijft constant connecten/disconnecten tot de receiver gewoon zegt en hier stop ik. Razer is totaal useless wat dat betreft, en er zijn geen replacement parts op voorraad. Nu vroeg ik me af wat die dongle nou speciaal maakt, en kan ik eventueel een willekeurige 2.4GHz USB Bluetooth dongle gebruiken om de headset te pairen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:43

sapphire

Die-hard pruts0r

De dongle is zo ‘speciaal’ omdat het geen bluetooth is maar een proprietary protocol over 2,4Ghz.

Een Bluetooth dongle zal simpelweg niet werken omdat de headset en de dongle niet dezelfde taal spreken.
Waarom fabrikanten dat doen? Waarschijnlijk latency en dergelijke, Bluetooth heeft nogal wat en dat wil je niet in games.

Uit nieuwsgierigheid, waar zit die dongle in je PC?
Als jij aan je bureau zit en de Pc staat eronder met de dongle aan de achterkant dan snap ik dat het bereik 3x niks is.
Wellicht kunnen we je daar bij helpen?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:32

nelizmastr

Goed wies kapot

Nope, de Nari spreekt geen Bluetooth. Weer zo’n waardeloze proprietary dongle.

https://www.reddit.com/r/razer/s/5pvSsk5Sum

Schijnbaar kun je hem wel bedraad gebruiken met een analoge 3,5mm kabel.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
sapphire schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 08:36:
De dongle is zo ‘speciaal’ omdat het geen bluetooth is maar een proprietary protocol over 2,4Ghz.

Een Bluetooth dongle zal simpelweg niet werken omdat de headset en de dongle niet dezelfde taal spreken.
Waarom fabrikanten dat doen? Waarschijnlijk latency en dergelijke, Bluetooth heeft nogal wat en dat wil je niet in games.

Uit nieuwsgierigheid, waar zit die dongle in je PC?
Als jij aan je bureau zit en de Pc staat eronder met de dongle aan de achterkant dan snap ik dat het bereik 3x niks is.
Wellicht kunnen we je daar bij helpen?
Mijn dongle zat aan de voorkant en de afstand tussen headset en dongle was nog geen 30 cm. Maar ik kon ook gewoon rustig naar buiten lopen zonder verlies. Het probleem is dat de dongle defect is want bij een pc restart staat hij er tussen en als ik niks doe dan blijft hij staan als beschikbaar device voor uren on end maar als ik ook maar 1x geluid afspeel tieft ie hem eruit met hele snelle connect en disconnects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
nelizmastr schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 08:38:
Nope, de Nari spreekt geen Bluetooth. Weer zo’n waardeloze proprietary dongle.

https://www.reddit.com/r/razer/s/5pvSsk5Sum

Schijnbaar kun je hem wel bedraad gebruiken met een analoge 3,5mm kabel.
Ik heb dat inderdaad gedaan via 3,5mm jack en het geluid was echt intens waardeloos dus geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:32

nelizmastr

Goed wies kapot

Oimatewtf__ schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:27:
[...]

Ik heb dat inderdaad gedaan via 3,5mm jack en het geluid was echt intens waardeloos dus geen optie.
Dan gaat het geluid dan ook door je onboard geluid van je computer, daar zit geen hoogstaande DAC in. Maar het is helaas je enige optie behalve het ding bij het vuil gooien of proberen of een dongle van een defecte headset wel met jouw exemplaar wil werken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oimatewtf__
nelizmastr schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:08:
[...]

Dan gaat het geluid dan ook door je onboard geluid van je computer, daar zit geen hoogstaande DAC in. Maar het is helaas je enige optie behalve het ding bij het vuil gooien of proberen of een dongle van een defecte headset wel met jouw exemplaar wil werken.
Ik mag hem terugsturen en dat ga ik ook doen. Heb besloten dat ik overstap op de EPOS H3 Hybrid. Volgens veel audiophiles en gamers een goeie middle ground tussen game audio en music audio. Ben helemaal klaar met die Razer rotzooi.
Pagina: 1