isomis schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:18:
Ik heb nu al met meerdere dakdekkers contact gehad voor een offerte en ze communiceren allemaal naar mij met een exclusief BTW bedrag. Zelfs bij sommige kom je er pas achter dat het exclusief BTW als je er pas naar vraagt.
Kortom, ik ben nog geen één dakdekker tegengekomen die prijzen communiceert inclusief BTW bedragen. Ik dacht dat dit met de wet verboden is om exclusief BTW bedragen te communiceren.
Hoe zit dat?
Een offerte voor een particulier is altijd inclusief btw
Voor particulieren is de btw een onderdeel van de prijs. Het is verboden om een prijs exclusief btw (of andere belastingen) te vermelden richting een consument. De prijs inclusief btw is “essentiële informatie” en mag dan ook niet ontbreken in een reclame, aanprijzing of aanbod gericht op consumenten. Als u als ondernemer dus een prijsopgave uitbrengt of producten aanbiedt aan consumenten, moet dat altijd inclusief btw zijn.
Een offerte aan ondernemers mag incl. of excl. btw
Ondernemers kunnen onderling wel prijzen exclusief btw vermelden en hanteren, mits dit vooraf duidelijk wordt gecommuniceerd. Voor ondernemers geldt dat ze de btw vaak kunnen terugvorderen, vandaar dat prijzen bij ondernemers onderling meestal zonder btw worden gegeven. Wel wordt er vaak voor gekozen om beide tarieven op een offerte dan wel factuur te vermelden.
ik vond dit via Google zoekmachine, ik weet het zelf niet uit mijn hoofd, 99% van de berichten hier komen ook door opzoekwerk via Google
[
Voor 4% gewijzigd door
Hackus op 27-01-2024 13:34
]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.