Midden 2014 kocht ik mijn Synology DS412+ voorzien van WD Red 4x3TB. Deze staan nu al 9,5 te draaien in Raid5. Smart geeft vooralsnog geen problemen enkel 1 beschadigde sector op 1 harde schijf.
Omdat ik toch wel schrik krijg dat het wel eens fout kan lopen wou ik graag vervanging. Eerst was het plan om de HD's te vervangen, maar omdat de DS412+ geen updates meer gaat krijgen binnenkort misschien toch overstappen naar een nieuwe NAS.
Waar ik dus graag wat advies voor zou hebben:
- nieuwe NAS of toch schijven vervangen? Sowiewo is 9TB te weinig geworden. Moet minstens 12TB worden...
- cloud opslag ipv NAS? Is dat een mogelijk alternatief?
- raid 5 houden in nieuw systeem of toch raid 1?
Budget ligt niet echt vast maar voor zou toch max 1000 euro willen uitgeven voor de HD's en de NAS.
Volgende functies gebruik ik nu bij de Synology Nas
- camerabewaking (2 camera's)
- opslag van films, foto's, documenten en muziek. Kodi op raspberry PI wordt gebruikt om de films af te spelen.
- automatische sync met HiDrive voor backup van de foto's
Bedankt!
Omdat ik toch wel schrik krijg dat het wel eens fout kan lopen wou ik graag vervanging. Eerst was het plan om de HD's te vervangen, maar omdat de DS412+ geen updates meer gaat krijgen binnenkort misschien toch overstappen naar een nieuwe NAS.
Waar ik dus graag wat advies voor zou hebben:
- nieuwe NAS of toch schijven vervangen? Sowiewo is 9TB te weinig geworden. Moet minstens 12TB worden...
- cloud opslag ipv NAS? Is dat een mogelijk alternatief?
- raid 5 houden in nieuw systeem of toch raid 1?
Budget ligt niet echt vast maar voor zou toch max 1000 euro willen uitgeven voor de HD's en de NAS.
Volgende functies gebruik ik nu bij de Synology Nas
- camerabewaking (2 camera's)
- opslag van films, foto's, documenten en muziek. Kodi op raspberry PI wordt gebruikt om de films af te spelen.
- automatische sync met HiDrive voor backup van de foto's
Bedankt!