Beltrafo 8v ABB busboard systeem vervangen door ABB 24v?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer09
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik ben een noob op het gebied van elektriciteit. Alleen lijkt het mij wel mogelijk dat ikzelf de beltrafo kan vervangen met mogelijk jullie hulp. Ik heb een Eufy wired 2k deurbel gekocht. Ik heb een ABB beltrafo 1A 8v die zit op een busboard systeem. De Eufy deurbel heeft minimaal 16v nodig op de beltrafo zag ik.

Vervolgens heb ik een EMAT beltrafo 8V 12V 24V - 8VA AC gekocht. Ik kwam erachter dat deze volgens mij niet op het busboard systeem past. Elders op het internet gekeken naar de opties:
1: Nieuwe groep aanschaffen en de EMAT hierop aansluiten
2: Kabel aanschaffen voor de EMAT (weet niet precies hoe dit werkt).

Van wat ik las op andere forums geeft men aan dat er geen ABB beltrafo is die 24v levert. Ikzelf kwam de ABB Beltrafo TS 24/4-8-12 tegen, die zou wel 24v moeten leveren. Kan ik deze eenvoudig vervangen voor de 8V zonder extra kabels of groepen en dan is het opgelost? Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door Beer09 op 26-01-2024 19:43 ]

Beste antwoord (via Beer09 op 28-01-2024 23:11)

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-06 07:54
ABB Beltrafo TS 24/4-8-12

Even deze aanduiding uitleggen.

TS is de serie
24 is het maximaal geleverde vermogen dus 24W
4-8-12 zijn de voltages die het apparaat kan afgeven, dus 4V, 8V en 12V

Er zijn meerdere mogelijkheden maar je zou bijvoorbeeld een ABB TM10/24 kunnen kopen.
Disclaimer: Geen idee welk busboard jij hebt.

Geen idee waarom andere Fora zeggen dat er geen ABB 24V beltrafo's zijn, die zijn er namelijk volop maar zeker aangaande techniek is er een ongelofelijk hoop onzin en bagger te vinden op het web.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
ABB Beltrafo TS 24/4-8-12

Even deze aanduiding uitleggen.

TS is de serie
24 is het maximaal geleverde vermogen dus 24W
4-8-12 zijn de voltages die het apparaat kan afgeven, dus 4V, 8V en 12V

Er zijn meerdere mogelijkheden maar je zou bijvoorbeeld een ABB TM10/24 kunnen kopen.
Disclaimer: Geen idee welk busboard jij hebt.

Geen idee waarom andere Fora zeggen dat er geen ABB 24V beltrafo's zijn, die zijn er namelijk volop maar zeker aangaande techniek is er een ongelofelijk hoop onzin en bagger te vinden op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer09
@Groningerkoek Bedankt voor je reactie.

Wat zou het verschil dan zijn tussen de ABB TM10/24 of de ABB Beltrafo TS 24/4-8-12?

Ik begreep zelf ook niet waarom er op andere fora werd gezegd dat ze geen 24V ABB beltrafo's konden vinden.

Als het om een ABB beltrafo gaat en mijn groepenkast in de meterkast is ook van ABB met busboard systeem, dan zou dit toch moeten passen? Of waar moet ik naar kijken?

Ik heb trouwens nog een gong die is aangesloten op de huidige beltrafo. Die hoef ik niet perse aan te sluiten op de nieuwe beltrafo. Heb je ook een tip hoe ik dit moet koppelen of ontkoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
Beer09 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:12:
@Groningerkoek Bedankt voor je reactie.

Wat zou het verschil dan zijn tussen de ABB TM10/24 of de ABB Beltrafo TS 24/4-8-12?
De 10/24 heeft de keuze tussen 12V en 24V, de TS 24/4-8-12 heeft de keuze tussen 4V, 6V en 12V
Jij hebt minimaal 16V nodig, gemakkelijke keuze dus :)
Als het om een ABB beltrafo gaat en mijn groepenkast in de meterkast is ook van ABB met busboard systeem, dan zou dit toch moeten passen? Of waar moet ik naar kijken?
Dat gaat wel passen.
Ik heb trouwens nog een gong die is aangesloten op de huidige beltrafo. Die hoef ik niet perse aan te sluiten op de nieuwe beltrafo. Heb je ook een tip hoe ik dit moet koppelen of ontkoppelen?
Ik heb natuurlijk geen idee wat voor gong en hoe die is aangesloten en hoe jouw draden lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer09
@Groningerkoek Bedankt voor je reactie nog. Logisch wat je had uitgelegd trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:36
@Beer09 Zowel de ABB TM10/24 als de ABB TS24/4-8-12 zijn niet voor busboard! Ze passen wel in de kast, maar je zult de primaire 230V zijde met draad moeten aansluiten. Wat dat betreft kun je dus net zo goed de EMAT beltrafo houden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1