SSD herkent in taakbeheer maar niet in verkenner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees0402
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17:52
Mijn ssd wordt wel herkent bij taakbeheer maar ik kan deze schijf niet zien in verkenner, in taakbeheer weergeeft heeft de schijf dus ook geen activiteit.
Op het internet lees ik over letters toewijzen maar deze stappenplannen lopen in de praktijk stuk aangezien deze zeggen dat ik in schijfbeheer een nieuwe schijf kan toevoegen maar de schijf hier niet weergeven wordt

Windows 10, kingston NV2 2tb, r5 5500(waarvan maar 2 cores herkend worden) asus b550mk gtx 1070
Heeft iemand hier ervaring mee. En hoe hebben jullie dit opgelost.
Bij voorbaat dank
Groetjes Mees0402

[ Voor 6% gewijzigd door Mees0402 op 26-01-2024 17:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Weet je 100% zeker dat de SSD wel in TaskManager gezien wordt?

Dat gezegd hebbende; op basis van je (erg summiere) startposts, lijkt het erop dat je een PCI-E 4.0x NVME-SSD hebt aangeschaft en die wil je op een moederbord prikken met een LGA1150/Haswell chipset.

Aanname: kan niet & zal niet werken.

Meer informatie nodig; laten we beginnen met een exacte opsomming van de componenten van jouw PC en dan met name merk+model moederbord, merk+model CPU en ook exacte merk+model van de nieuw gekochte SSD.

/subtiele edit: je vorige topic ging over het aanschaffen van een nieuwe SSD; je huidige startpost "verbrabbelt" wat over nieuwe schijf / geen drive-letter. Ik deed/doe even de aanname dat we het over dezelfde PC hebben en dat daarmee dus Haswell als chipset ervaren wordt. Mogelijk is dat een verkeerde aanname; dan hebben we zeker meer info nodig over de PC waar de nieuwe NV2 niet herkend wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 26-01-2024 17:48 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:34
Een SSD verschijnt nooit in Taakbeheer. Bedoel je niet "verschijnt niet in Apparaat beheer"?
En ziet de BIOS de SSD als opslagmedium?
Ik zou trouwens in Windows eerst kijken in Schijfbeheer of hij daarin hardwarematig wordt gezien, daarna pas in Apparaatbeheer. Zodra de SSD gepartitioneerd is en een driveletter heeft gekregen verschijnt hij in de Verkenner.

Zoals MAX3400 al zegt moet allereerst de nieuwe SSD hardwarematig passen bij je moederbord, check dat eerst in je moederbord manual.
Daarna moet je de tabel in het moederbord raadplegen waarin staat welke hardware gebruik maakt van welke lanes/interrupts. Zorg ervoor dat dat elkaar niet bijt (bv. SATA-poorten en videokaarten vs. SSD).
Als dat in orde lijkt te zijn, zou de SSD zichtbaar moeten worden en kun je hem partitioneren (driveletter toekennen).
Als dat allemaal niet lukt lijkt de SSD niet te matchen met je moederbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Renault schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:10:
Een SSD verschijnt nooit in Taakbeheer. ...
Zeker wel, in Windows 11 zit hij in Taakbeheer op het tabblad Performance. Je kunt hier dus snel zien of hij druk beschreven dan wel gelezen wordt.

@Mees0402 Kun je eens screenshots van je Device Manager en Disk Management posten?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees0402
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17:52
Met een fresh install van windows is het probleem verholpen