Londen gebruikt onterecht verstrekte data voor verkeersboete

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 09:36
[url="https://tweakers.net/nieuws/218016/londen-gebruikt-onterecht-verstrekte-data-voor-verkeersboetes-aan-eu-inwoners.html"]3 Londen gebruikt onterecht verstrekte data voor verkeersboetes aan EU-inwoners [/url], @LFranxWind

Een interessant artikel, maar het raakt de inhoud op één punt niet helemaal. Consequent schrijf je dat het gaat om bestuurders die (wel of niet terecht) een boete hebben gekregen, maar het is geen boete: het is een charge / heffing.

Iedereen die in de ULEZ gebieden in rijdt, moet een charge van £12,50 betalen, behalve wanneer je op basis van je kenteken hebt aangetoond dat je voertuig aan de emissienormen voldoet. In dat geval is het gratis om die gebieden in te rijden. En inderdaad, zoals je schrijft moet je dat met een emissiearm EU-voertuig ruim van tevoren aanmelden. (https://tfl.gov.uk/modes/driving/ultra-low-emission-zone)

Een boete krijg je als je de wet hebt overtreden en dat heeft niemand hier gedaan. Ze hebben alleen een zone ingereden met een voertuig dat aan de normen voldoet maar niet was aangemeld, en hebben toch een heffing gekregen.
Dus mijn suggestie
: vervang het woord 'boete' in het artikel door 'heffing'.

Hartelijke groet van een ex-TfL medewerker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFranxWind
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

LFranxWind

Redacteur
Hey hoi! Bedankt voor je bericht en je uitleg. The Guardian spreekt over fines, boetes, dus vandaar dat ik het over boetes had. Ik ga kijken wat ik kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb meerdere artikelen geprobeerd te lezen / begrijpen maar het wordt inderdaad gebracht als boete, @ZwolschBalletje en niet als heffing.

Reden: de opgelegde bedragen zijn in sommige gevallen vele malen hoger dan een redelijke heffing+kosten (ik lees veel Pistonheads en het valt allemaal wel mee als je een keer niet betaalt of abusievelijk ULEZ betreedt als UK citizen). Daarnaast. en dat wringt, heeft Euro Parking gebruik gemaakt van alternatieve / internationale verzoeken en termen om persoonsdata op te vragen zonder dat hier een grondslag voor was; het lijkt er zeeer sterk op dat Euro Parking via slinkse wegen het woord "boete" verhaspelt heeft om verschillende instanties in Europa ervan te overtuigen om bestuurders/data op te hoesten en op basis van afspraken die sinds Brexit niet meer gelden.

Pas als de wet overtreden is, kan een instantie (TfL) via via via een internationaal verzoek doen om een overtreding / misdrijf te beboeten. En dat is nu gebeurd (illegaal door Euro Parking).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof