Auto met trekhaak in auto gereden, dader bekend met bewijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:55
Hallo Allen,

Ik heb parkeerschade aan mijn auto. Ik heb beelden hiervan en weet wie de dader is. Hoe gaat de afhandeling in zijn werk? Ik heb al een afspraak gemaakt met politie. Ik ga hiervan aangifte doen. Auto stond voor mijn auto geparkeerd en reed achteruit op mijn auto.

Wie heeft er ervaring mee?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Contact opnemen met de dader, samen schadeformulier invullen, dat formulier had meteen ingevuld moeten worden. Aangifte doen is prima, maar jouw verzekering is uiteindelijk leidend hierin, want omdat jij niet aansprakelijk bent moet de verzekering van de tegenpartij betalen en dat is zelf lastig geregeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Heeft de dader schuld erkent? Zo ja...formulier invullen, opsturen naar verzekeraars en klaar. Zo neen....

Heb je getuigen? Zo ja...dan ken je van het waarborgfonds gebruik maken. Zo neen...

Nu kan je niet zo veel meer. De politie zal niets met deze kwestie doen. Zijn ze te druk voor. Je auto ergens anders parkeren en de schade zelf betalen. Dat kan je.

ps. Ik spreek hier als ervaringsdeskundige. Ik had camerabeelden, de politie wilde niet eens aangifte opnemen. Hun onderbouwing: de camerabeelden zijn defacto illegaal verkregen dus geen bewijs. Waarborgfonds was ook geen optie want ik had geen getuigen die konden getuigen dat ik op tijdstip x de auto schade vrij parkeerde, er tot tijdstip y niet mee heb gereden en die andere gast er tegenaan gereden was.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:04
Als je weet wie de dader is, waarom spreek je hem er niet op aan? Lijkt me een zaak voor de verzekering, niet voor de politie.

[ Voor 31% gewijzigd door Twardt op 26-01-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Omdat ik niet overweg kan met de buren. Zij geven heel veel overlast in de buurt, familie heeft een strafblad en hebben meer op hun kerfstok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Twardt schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:03:
Als je weet wie de dader is, waarom spreek je hem er niet op aan? Lijkt me een zaak voor de verzekering, niet voor de politie.
Wegrijden na een ongeval (ook al is het een kleine botsing) is strafbaar. ;) Via de politie kan je dan dus alsnog contact krijgen met de dader en vervolgens dus alsnog de papieren invullen.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 26-01-2024 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:21
Monkeydancer schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:06:
Omdat ik niet overweg kan met de buren. Zij geven heel veel overlast in de buurt, familie heeft een strafblad en hebben meer op hun kerfstok.
De familie heeft een strafblad die moet je toch even uit leggen. Gaat dit ook over op de erfgenamen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:52
Om schadeloos gesteld te worden dien je gewoon jouw schadeformulier in. De andere kant vul je niet in. En je geeft duidelijk aan wat de situatie is met de videobeelden per mail. Dat is voor de verzekeraars meer dan genoeg om jouw schadegeval op te pakken en uiteindelijk uit te keren. De tegenpartij krijgt een brief/mail dat ze schade hebben gereden maar zich niet gemeld hebben. Ze krijgen dus vanzelf de kans om hun kant van het verhaal te doen. Maar gezien je beelden hebt wordt er uitgekeerd.

Dan het strafproces / aangifte. Kan je doen. Raad ik ook aan. Je hebt de dader op beeld. Maar verwacht er niet al te veel van. Dan kan het alleen maar meevallen. En voor het dossier altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 20:54

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Toch is het gesprek aan gaan je beste kans. Geef aan dat dit vervelend voor jou is (begrip vragen) en dat zij er verder geen nadelen van ondervinden als ze een schadeformulier invullen. Neem desnoods een krat pils of gebak mee. Ook met onfatsoenlijke en/of minder intelligente mensen kan je op een fatsoenlijke wijzen krijgen wat je wilt (al snap ik dat je daar helemaal geen zin in hebt).

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lastig verhaal; als je weet wie de dader is, zou het "behoorlijk" zijn dat de je betreffende persoon op de hoogte stelt en uitlegt dat veel verzekeraars binnen x dagen moeten horen dat er een melding aangemaakt wordt. Het kan zijn dat ze niet verzekerd zijn; dan moet je enkel jouw schadeformulier met jouw verhaal indienen bij jouw verzekeraar

Daarnaast, en ik weet niet hoe onder de indruk die mensen zijn: het niet melden van een schade / aanrijding, maar het is inderdaad pas een politie-zaak als ze niet reageren op jouw verzoek om gezamenlijk de schadeformulieren in te vullen. Dan doe je pas aangifte (en niet van te voren) om jouw bovenstaand formulier te ondersteunen.

En volgt zou ik adviseren contact op te nemen met jouw verzekeraar; laat je in ieder geval voorlichten of/wat er vergoed kan worden en/of wat het je aan premie eventueel kan kosten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DaMightyWackO schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:12:
Toch is het gesprek aan gaan je beste kans. Geef aan dat dit vervelend voor jou is (begrip vragen) en dat zij er verder geen nadelen van ondervinden als ze een schadeformulier invullen. Neem desnoods een krat pils of gebak mee. Ook met onfatsoenlijke en/of minder intelligente mensen kan je op een fatsoenlijke wijzen krijgen wat je wilt (al snap ik dat je daar helemaal geen zin in hebt).
Geen nadelen van ondervinden? Zij gaan terug in de no-claim korting. Daar zullen zij niet echt op zitten te wachten, maar goed, moeten ze maar ook geen schade rijden natuurlijk. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 22:38
saaltink schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:10:
[...]

De familie heeft een strafblad die moet je toch even uit leggen. Gaat dit ook over op de erfgenamen?
Bij sommige families zit het in de genen ... en dan ben je dus erfelijk belast ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
DaMightyWackO schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:12:
[...]

Ik heb dit al vaker geprobeerd. Het zijn aso's en die punt zijn wij al gepasseerd. De politie is al vaker langs geweest voor ernstigere zaken. Op aanbevelen van de politie al verschillende maatregelen genomen.
MAX3400 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:14:
[...]

Lastig verhaal; als je weet wie de dader is, zou het "behoorlijk" zijn dat de je betreffende persoon op de hoogte stelt en uitlegt dat veel verzekeraars binnen x dagen moeten horen dat er een melding aangemaakt wordt. Het kan zijn dat ze niet verzekerd zijn; dan moet je enkel jouw schadeformulier met jouw verhaal indienen bij jouw verzekeraar

Daarnaast, en ik weet niet hoe onder de indruk die mensen zijn: het niet melden van een schade / aanrijding, maar het is inderdaad pas een politie-zaak als ze niet reageren op jouw verzoek om gezamenlijk de schadeformulieren in te vullen. Dan doe je pas aangifte (en niet van te voren) om jouw bovenstaand formulier te ondersteunen.

En volgt zou ik adviseren contact op te nemen met jouw verzekeraar; laat je in ieder geval voorlichten of/wat er vergoed kan worden en/of wat het je aan premie eventueel kan kosten.
Ik wil zelf niet in gesprek gaan met ze. Dat kan de politie beter doen, want zij weten al dat wij een hele historie met ze hebben. Ze hebben ook ruzie gehad met meerdere mensen in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Oke, maar als het allemaal zo precair is (en je het blijkbaar allemaal al weet qua politie en de exacte dossiers); waarom bel je dan niet je verzekeraar met deze uitleg, stuurt jouw formulier vast op en klaar?

Ik ben even kwijt welke exacte hulp of informatie wij kunnen bieden in jouw specifieke / lastige situatie waar justitie/overheid al bij betrokken is en je dus een topic erover open?

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 26-01-2024 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
MAX3400 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:30:
[...]

Oke, maar als het allemaal zo precair is (en je het blijkbaar allemaal al weet qua politie en de exacte dossiers); waarom bel je dan niet je verzekeraar met deze uitleg, stuurt jouw formulier vast op en klaar?

Ik ben even kwijt welke exacte hulp of informatie wij kunnen bieden in jouw specifieke / lastige situatie waar justitie/overheid al bij betrokken is en je dus een topic erover open?
Ik wilde graag wat ervaringen uitwisselen met ervaringsdeskundigen en waas met name benieuwd hoe dergelijke zaken aflopen (goed of slecht). Juridisch en procedureel heb ik geen idee wat er mij te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:04
Lastige buren of niet, zonder de verzekering in te schakelen zal je niets uitgekeerd krijgen. De politie keert geen schade uit, dat doet alleen de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Monkeydancer schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:53:
[...]

Ik wilde graag wat ervaringen uitwisselen met ervaringsdeskundigen en waas met name benieuwd hoe dergelijke zaken aflopen (goed of slecht). Juridisch en procedureel heb ik geen idee wat er mij te wachten staat.
Snap ik; jouw verzekeraar (auto) maar ook eventueel de module rechtsbijstand verkeer en/of je aparte rechtsbijstand, hebben hier uitvoerig ervaring mee. Om aannames en tijdslijnen zo simpel mogelijk te houden: bel ze, leg het verhaal uit, vraag wat er kan / moet en probeer dat ook te volgen.

Pagina: 1