Toon posts:

Asus A7V266 met een Thunderbird 1Ghz (200FSB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de Asus Website staat

200/266MHz Front-Side-Bus (FSB)

betekent dit dat mijn 1Ghz (200FSB) Thunderbird gewoon op dat A7V266 draait?
Ik wil namelijk over tijdje als ik dan weer geld heb een 1,4 of 1,5 Ghz (266 FSB) proc te gaan kopen.
Is het overgaan van A7V-E naar A7V266 trouwens een goede upgrade of kan ik beter nog een tijdje wachten ?Zoja, op wat dan?

De A7V-E die ik heb is trouwens kapot en ik heb hem naar de winkel (MrComputer.nl) terug gestuurd. Duurt nog wel een tijdje voordat ik hem terug heb dus ik denk ik koop maar een nieuwe mobotje. Als ik de A7V-E weer terug heb verkoop ik hem weer door..

Ik heb de search gebruikt maar dat was niet echt duidelijk.
Alvast Bedankt.

Verwijderd

Ja uiteraard past er een 200Mhz dondervogel op, anders zou er niet staan 200/266 he :-0
En die upgrade...tja ik doe zulke dingen niet zo snel, kost klauwen vol geld en zeker als je weet dat er een half jaar later weer iets nieuwers is dat veel sneller is, ik upgrade eens in anderhalf jaar...ongeveer.
Maar als ie kapot is kanje dat wel doen ja.
Maar bij de A7V266 hoort wel DDR geheugen he, dus dat moet je dan ook nog ff kopen.
Maar dat is niet duur hoor, ongeveer 120 gulden voor 256MB PC2100/266.
Persoonlijk zou ik nog ff w88 omdat er zojuist een nieuwe revisie van de KT266 is uitgekomen, de KT266A, deze is verreweg de snelste chipset voor athlons op het moment, vraag daar dus naar bij het bestellen...
Dit gaat automoatisch geupgrade worden voor de asus geloof ik, dus vraag welke versie van de KT266 er op zit (je moet dus de "KT266A" versie hebben.
Wat je dus zou kunnen doen is deze mobo kopen (nog ff w88 zou ik doen), je 1Ghz erop knallen, samen met DDR geheugen en over zeg 6-10 maanden een nieuwe kopen, waarschijnlijk past de palomino er ook wel op, zeg de 1,6Ghz versie ofzo.

Ok ik hoop je voldoende te hebben ingelicht en veel suc6!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja je bent erg duidelijk, bedankt. Van dat DDR geheugen snapte ik trouwens ook wel.
Persoonlijk zou ik nog ff w88 omdat er zojuist een nieuwe revisie van de KT266 is uitgekomen, de KT266A, deze is verreweg de snelste chipset voor athlons op het moment, vraag daar dus naar bij het bestellen
Merk je het verschil tussen de KT266 en KT266A nou echt of is dat net zo verschil als tussen AGP 2x en 4x of 100Mhz geheugen en 133 geheugen. Ok, als er dag en nacht verschil tussen zit dan wacht ik wel maar als het verschil bijna niet te merken is dan boeit mij het niet en dan koop ik gewoon de A7V266.

Ik zit nu al 2 weken achter een P2 300 Mhz en 64 Mb geheugen met een S3 Trio met 4 MB gehuegen. En ik kan je zeggen, dat is nogal frustrerend.