Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flatmike
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-07 20:48
Hallo!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een vervelend probleem dat ik momenteel ervaar met mijn Realme GT Neo2 (RMX3370). Wanneer ik verbonden ben met het datanetwerk van mijn telecomprovider, valt de dataverbinding constant weg.

Hier zijn de details van het probleem:
  • Wanneer ik via wifi ben verbonden, is er geen enkel probleem.
  • Zodra ik overschakel naar de dataverbinding van mijn telecomprovider, verdwijnt niet lang daarna het 5G (of 4G) icoontje in de statusbalk en valt de dataverbinding vervolgens weg.
  • In de statusbalk zie ik nog steeds de verticale streepjes die aangeven dat ik een verbinding heb, maar ik kan geen internettoegang krijgen.
  • Soms komt de dataverbinding vanzelf weer terug. In veel gevallen duurt dat echter heel lang en valt de dataverbinding vervolgens ook heel snel weer weg.
  • Een tijdelijke oplossing is het geforceerd verbreken van de verbinding met het netwerk door het aan- en uitzetten van de vliegtuigmodus. Na deze handeling wordt de dataverbinding hersteld, maar kort daarna valt deze opnieuw weg.
Achtergrondinformatie:
  • Telefoon: Realme GT Neo2 (RMX3370)
  • Software Versie: realme UI 4.0 / Android 13
Dit probleem is ontstaan toen ik van abonnement switchte van de ene telecomprovider naar de andere (T-Mobile --> Youfone). In de veronderstelling dat dat de oorzaak van het probleem was, heb ik niet lang daarna mijn abonnement bij Youfone weer opgezegd en ben ik weer teruggegaan naar T-Mobile. Dat heeft het probleem echter niet opgelost.

Heeft iemand anders dit probleem ervaren of heeft iemand suggesties voor mogelijke oplossingen? Ik heb al enkele basisstappen geprobeerd, zoals het herstarten van mijn telefoon, maar het probleem blijft zich voordoen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
De telefoon krijgt provider gerelateerde instellingen op basis van de sim kaart.
Misschien is daar iets corrupt geraakt.
Loop al die instellingen eens na op de Odido website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flatmike
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-07 20:48
@swhnld Dank voor je reactie, ik snap de strekking van je bericht. Zoiets vermoed ik ook omdat het probleem begon bij het wisselen van provider.

De voorgestelde actie (instellingen nalopen) wil ik graag uitvoeren maar ik kan op de Odido website hier niks over vinden. Kun je me misschien in de juiste richting wijzen?

Dank alvast!

[ Voor 5% gewijzigd door flatmike op 26-01-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Als de instellingen niet vindbaar zijn moet je contact met ze opnemen zodat ze je telefonisch kunnen helpen, en gelijk hun website repareren om de informatie vindbaar te krijgen.
https://www.odido.nl/service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 20:10
Ik heb dit bij drie neo2 telefoons. Ik heb nu bij de mijne het toegangspunt opnieuw ingesteld en moet nog ondervinden of het weer gebeurt.

Bij ons is het niet perse wanneer we van provider zijn geswitched en we hebben alle drie een andere provider, Odido simpel en youfone.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 20:10
Dit heeft bij mij dus niet geholpen.
Btje schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:26:
Ik heb dit bij drie neo2 telefoons. Ik heb nu bij de mijne het toegangspunt opnieuw ingesteld en moet nog ondervinden of het weer gebeurt.

Bij ons is het niet perse wanneer we van provider zijn geswitched en we hebben alle drie een andere provider, Odido simpel en youfone.

Xiaomi 13T Pro

Pagina: 1