Aankoop advies printer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Beste Tweakers,

Ik wil graag een printer kopen om ongeveer 20-50 zwart print te maken per maand (budget ongeveer 50-75 euro). Gaat om adressen (voor pakjes versturen).

Ik heb zitten oriënteren voor een simpele printer, maar geen 1 printer heeft fatsoenlijke reviews. Wat ik o.a. lees:

- Aansluiten/installeren duurt 1-1,5 uur ivm met verplicht registeren
- Abonnement nemen op inkt en er niet vanaf komen (wtf, waarom zou ik dat willen)
- Er zit geen kabel bij om hem aan te sluiten (enkel via wifi, ik heb geen wifi op mijn pc)
- Inkt op na 10 printen
- Gebruikelijke klachten over vastlopen.

Ik wil gewoon simpel printen. Inkt niet binnen 1 maand uitgedroogd of na 10 prints leeg. Geen fancy functies. Gewoon printen en klaar. Bestaat dat nog en welke moet ik nemen?

Het blijft triest met alle innovaties dat producten steeds slechter/duurder en klantonvriendelijker worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 15:49
Neem een DYMO Labelwriter 550, dat zijn goede adres/label printers. Misschien net iets boben budget.

[ Voor 22% gewijzigd door TheCricketer25 op 26-01-2024 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 21:04
Dymo, wel iets over je budget maar geen gedoe met cartridges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46
Als je idd alleen adreslabels gaat printen zou ik voor een labelprinter gaan. Dymo, Brother of Zebra bijvoorbeeld.

Kost waarschijnlijk iets meer dan je budget, maar een stickertje plakken is zoveel makkelijker dan een A4'tje printen, uitknippen en met plakband op de doos doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Labelprinter is wel een goed idee inderdaad tenzij DRM, maar als je af en toe ook andere dingen moet printen;

De goedkoopste laser die je kunt vinden
categorie: Printers

off-brand toners kosten ook geen drol, voor mijn brother DCP-L2500D heb ik er 2 gekocht voor iets van €25, en kan ik weer ~5000 pagina's printen.

[ Voor 17% gewijzigd door defusion op 26-01-2024 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18
Dymo zou ik ook links laten liggen, die doen net zo hard aan DRM als HP tegenwoordig.
Oftewel je kan alleen dure Dymo labels gebruiken in hun printers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou niet voor een inkjet gaan want daar kan de inkt van verlopen als het nat wordt. Toch jammer als je pakketje door de regen gaat en het adres niet meer leesbaar is. Goedkope laserprinter. Droogt niet uit en gaat met jouw gebruik jaren duren voordat de toner leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:39
TheCricketer25 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:18:
Neem een DYMO Labelwriter 550, dat zijn goede adres/label printers. Misschien net iets boben budget.
DYMO, die hebben toch DRM toegevoegd aan hun laatse modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:48

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Nu online
Ik zat te denken om toch voor een normale printer te gaan zodat je ook nog een keer iets voor vakantie of een gedicht kan printen. Laserprinters drogen niet uit?

Een tip voor een laserprinter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 16:40

lasharor

7 december 2004

maxkranendijk schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:36:
Ik zat te denken om toch voor een normale printer te gaan zodat je ook nog een keer iets voor vakantie of een gedicht kan printen. Laserprinters drogen niet uit?

Een tip voor een laserprinter?
Ik heb zelf een beetje voor dezelfde usecase een uitvoering: Brother DCP-L2530DW

Werkt perfect, doet het altijd en je hoeft verder geen drivers etc te installeren. Werkt ook prima via de telefoon.

Ik zie dat de uitvoering: Brother MFC-L2710DW nu iets goedkoper is. Die heeft een document feeder en is handig als je ook af en toe grotere documenten wil scannen.

Model zonder scanner is ook beschikbaar natuurlijk. Die is nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Nu online
lasharor schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:42:
[...]

Ik heb zelf een beetje voor dezelfde usecase een uitvoering: Brother DCP-L2530DW

Werkt perfect, doet het altijd en je hoeft verder geen drivers etc te installeren. Werkt ook prima via de telefoon.

Ik zie dat de uitvoering: Brother MFC-L2710DW nu iets goedkoper is. Die heeft een document feeder en is handig als je ook af en toe grotere documenten wil scannen.

Model zonder scanner is ook beschikbaar natuurlijk. Die is nog goedkoper.
Scannen ga ik niet gebruiken, dus dan zou je me deze adviseren?

uitvoering: Brother HL-1110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 16:40

lasharor

7 december 2004

maxkranendijk schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:11:
[...]

Scannen ga ik niet gebruiken, dus dan zou je me deze adviseren?

uitvoering: Brother HL-1110
uitvoering: Brother HL-L2375DW

Maar goed ik heb geen ervaring met andere laser printers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:04

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zou ook een Brother laser/led printer adviseren.

En dan inderdaad een uitvoering: Brother HL-L2375DW of vergelijkbaar.
Zo'n papierbak maakt de printer wel wat groter. Maar niks zo irritant als je voor dat ene printje dat je even gauw wilt maken ergens papier vandaan moet toveren, of onbeschermd in de printer laten zitten.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk is die HL-1110 helemaal prima. Maar geen ervaring mee.
De toner in dat model is kleiner dan de wat grotere printers zoals ik en de andere posters hier hebben, en relatief duurder, maar dan nog heb je het over €15-20 aan off-brand toner voor ruim 2000 pagina's.
Met jouw gebruik dus ruim 3 jaar.
Pagina: 1