Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananaspirine
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-01-2024
Hallo, even een nieuw account want het gaat om een stomme fout. Ik heb vrij impulsief geld overgemaakt naar een PayPal adres ten behoeve van een cursus. Binnen een paar dagen heb ik een bericht verstuurd met verzoek tot geld retour, dat werd toegezegd onder voorwaarde dat ik een aantal filmpjes keek. Dat vond ik raar maar heb ik ten dele geprobeerd. In mijn ogen heb ik recht op annulering koop op afstand, echter lijkt het lastig omdat het niet helemaal duidelijk is of het om een bedrijf of persoon gaat. Ik heb hierover contact gehad met ECC, Consuwijzer en PayPal, ik heb betaald als 'goods & services'.
Er is communicatie tussen de verkoper en mij, alleen kom ik er niet meer goed uit hoe dat te laten verlopen tot een goede afloop.

Iemand enige meedenkvaardigheden? Iets waar ik nog niet aan gedacht heb wat ik kan doen? Of wellicht iemand die me kan helpen met de communicatie? Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Ananaspirine op 26-01-2024 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:13
Waarom zou je in vredesnaam filmpjes moeten kijken om je geld terug te krijgen :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-07 14:51

Ypho

Allround Nerd

Ik kan je geen advies geven, behalve: GEEN filmpjes gaan kijken. Stel dat de cursus specifiek die filmpjes omvat, krijg je straks te horen: "Ja je hebt de cursus geopend, dus je krijgt geen geld terug".

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:56
ybos schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:13:
Waarom zou je in vredesnaam filmpjes moeten kijken om je geld terug te krijgen :?
Zodat je het product gebruikt hebt, en je geen geld terug krijgt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananaspirine
Ja ik heb dus wel een deel van die filmpjes bekeken... Tot mijn spijt.

Communiceer ik nu met de verkoper? Schakel ik een advocaat in? Stap ik naar de politie? Contacteer ik PayPal nogmaals?

[ Voor 74% gewijzigd door Ananaspirine op 26-01-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Kun je bij PayPal niet een claim doen? Weet niet hoe dat precies werkt daar, maar je hebt kopersbescherming. Als je kunt aantonen dat je er "in geluisd bent" met het kijken van de filmpjes, werkt dat wellicht in je voordeel.

Maar nogmaals, ik weet niet hoe de kopersbescherming van PayPal werkt.

Die filmpjes die je bekeken hebt, waren dat ook inderdaad filmpjes die onderdeel waren van de cursus?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananaspirine
Het waren de introductiefilmpjes van de cursus inderdaad. Ik heb al een PayPal claim ingediend die afgewezen is. Kan nog even navragen waarom precies. De insteek was product was niet zoals omschreven maar dat is natuurlijk niet het punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Ananaspirine schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:58:
Het waren de introductiefilmpjes van de cursus inderdaad. Ik heb al een PayPal claim ingediend die afgewezen is. Kan nog even navragen waarom precies. De insteek was product was niet zoals omschreven maar dat is natuurlijk niet het punt.
Ga inderdaad na waarom deze is afgewezen. Als dit inderdaad is omdat je de cursus al hebt "bekeken", en je de communicatie kan overleggen waarin gezegd werd dat je "moest kijken", kan dat wellicht helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbr70
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16:53
Mag ik vragen wat voor een soort cursus dit was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:33
Introductiefilmpjes, die je voor koop niet kon inzien kennelijk, zijn er voor bedoeld om de cursus te beoordelen, en dat mag, je moet het product kunnen beoordelen alvorens dit te retourneren. De cursus is dus niet afgerond, maar beoordeeld. Maar ja, gelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02:25
Wat voor cursus? Komt het überhaupt uit Nederland?

Heb je nog op een specifieke manier betaald in Paypal? (friends and family oid)

[ Voor 44% gewijzigd door WEBGAMING op 26-01-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor zoiets een clone account aanmaken is niet de bedoeling. Daarnaast is dit uiteindelijk meer een consumentenrecht kwestie, waarvoor je beter in Shopping forum terecht kan (mocht je de vraag met je originele account opnieuw willen stellen).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.