Speakers draadloos maken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 16:01
Beste Forumleden,

Ik heb een plaatje gemaakt.
Op dit plaatje staat een opstelling m.b.t. het draadloos maken van speakers.
Ik vraag mij af of dit op deze wijze kan.

Ik denk het niet? Is het geluid dan nog verterkt? Kan dit uberhaupt op deze wijze?
Latency?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ol4fI4My6aZYl6jzSiqKJvnx0Bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4osa17rzaTvmIGeF3V2HQLbm.jpg?f=fotoalbum_large

De afstand tussen de twee modules is 4 meter.

[ Voor 3% gewijzigd door Is_ Y_ Serious? op 26-01-2024 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

We zijn trots op je...
Ik vraag mij af of dit op deze wijze kan.
Passieve speakers? Nee.
En dan ga ik er voor het gemak van uit dat de rode kabel een twee-aderige speaker kabel is. Al maakt dat ook niet uit, want het gaat met die verloopjes sowieso fout.
Ik denk het niet?
Zie boven.
Is het geluid dan nog verterkt?
Nee.

Overigens is via de speaker terminals op de receiver een Pre Out maken mogelijk maar niet via een simpel verloopt zoals jij gebruikt. Zoek op "High to Low Level Converter", er zit iets meer achter dan alleen van twee-aderig naar één RCA gaan.
Kan dit uberhaupt op deze wijze?
Ja mits je een fatsoenlijke High to Low Level Converter pakt en een draadloze oplossing die aan de andere zijde een versterkte uitgang heeft. Neem bijvoorbeeld een Marmitek Surround Anywhere 221 of Rear Station van Teufel. Andere optie is actieve speakers nemen, dan hoef je alleen signaal over te zenden en zal je aan de ontvanger kant geen versterker module nodig hebben.
Latency?
Zie de genoemde voorbeelden van hardware, check de specs of daar iets over vermeldt staat.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 26-01-2024 09:54 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 14:58
ik vraag mij altijd af waarom men speakers draadloos wil maken. Echt draadloos is het ook niet, want de versterker die de speakers aanstuurt moet ook voorzien worden van stroom, en dat gaat via een kabel.

Ik kan mij niet voorstellen dat er geen kabel getrokken kan worden. Maar goed, zoals @FeaR aangeeft zou een teufel set een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
FeaR schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:26:
[...]

We zijn trots op je...

[...]

Passieve speakers? Nee.
En dan ga ik er voor het gemak van uit dat de rode kabel een twee-aderige speaker kabel is. Al maakt dat ook niet uit, want het gaat met die verloopjes sowieso fout.

[...]

Zie boven.

[...]

Nee.

Overigens is via de speaker terminals op de receiver een Pre Out maken mogelijk maar niet via een simpel verloopt zoals jij gebruikt. Zoek op "High to Low Level Converter", er zit iets meer achter dan alleen van twee-aderig naar één RCA gaan.

[...]

Ja mits je een fatsoenlijke High to Low Level Converter pakt en een draadloze oplossing die aan de andere zijde een versterkte uitgang heeft. Neem bijvoorbeeld een Marmitek Surround Anywhere 221 of Rear Station van Teufel. Andere optie is actieve speakers nemen, dan hoef je alleen signaal over te zenden en zal je aan de ontvanger kant geen versterker module nodig hebben.

[...]

Zie de genoemde voorbeelden van hardware, check de specs of daar iets over vermeldt staat.
We zijn trots op je...
haha _/-\o_
Marmitek Surround Anywhere 221 of Rear Station van Teufel.
Dit lijkt mij een prima oplossing?

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
107mb schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:32:
ik vraag mij altijd af waarom men speakers draadloos wil maken. Echt draadloos is het ook niet, want de versterker die de speakers aanstuurt moet ook voorzien worden van stroom, en dat gaat via een kabel.

Ik kan mij niet voorstellen dat er geen kabel getrokken kan worden. Maar goed, zoals @FeaR aangeeft zou een teufel set een oplossing kunnen zijn.
Een kabel trekken vind ik lastig, ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen.
Via de plinten is niet mogelijk omdat ons bankstel halverwege de huiskamer staat en niet tegen de muur.
Ik heb één stopcontact in de buurt.
Heb eerder kabels proberen te trekken maar dat was geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Een kabel trekken kan altijd. Als je zelf niet ziet zetten vraag een elektricien. Zo'n draadloze oplossing is altijd schipperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Sethro schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:24:
Zo'n draadloze oplossing is altijd schipperen.
Ik heb genoemde producten vaak genoemd maar eigenlijk nooit ervaringen erover gehoord. Maar ervan uitgaande dat het vlekkeloos zal werken, de kosten zijn aanzienlijk voor geluid achter. Zeker de oplossing van Teufel. Je zit aan converters (waar wel berichten van voorbij zijn gekomen dat deze ruis veroorzaken) en een draadloze oplossing met versterking. Er zou nog gekeken kunnen worden wat een draadloze oplossing zonder versterker doet en dan een losse kleine versterker daar achter zetten. Mogelijk zijn twee apparaten los goedkoper. Het blijft Hobby Bob voelen...

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 26-01-2024 13:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
Sethro schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:24:
Een kabel trekken kan altijd. Als je zelf niet ziet zetten vraag een elektricien. Zo'n draadloze oplossing is altijd schipperen.
Elektricien is al een keer geweest voor een andere kabel, zat geen beweging in. Uiteindelijk heb ik een kabel via het dak gelegd. Ik begrijp dat het schipperen is en zeker niet ideaal maar een kabel trekken is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Is_ Y_ Serious? schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:48:
[...]

Elektricien is al een keer geweest voor een andere kabel, zat geen beweging in. Uiteindelijk heb ik een kabel via het dak gelegd. Ik begrijp dat het schipperen is en zeker niet ideaal maar een kabel trekken is lastig.
Wat bedoel je met beweging?

Gebruikelijke routes lopen door loze leidingen, kruipruimte, door holle plafonds, langs CV buizen of simpelweg door nieuw te frezen sleuf. Afhankelijk van de bouw van het gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
FeaR schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:31:
[...]

Ik heb genoemde producten vaak genoemd maar eigenlijk nooit ervaringen erover gehoord. Maar ervan uitgaande dat het vlekkeloos zal werken, de kosten zijn aanzienlijk voor geluid achter.
Jaren geleden zo'n Marmitek set gekocht, de oude 220. Werkte de eerste week of 2-3 prima, hield er daarna opeens mee op en heb ik daarna van ellende in een hoekje gegooid en nooit meer naar omgekeken.

Wat mij betreft dan ook geen succes, dus zou ik zeker kijken naar manieren om een kabel te trekken of speakers die daadwerkelijk draadloos zijn icm receiver (bv die Yamaha WS-X1A) maarja dat doe je niet snel als je al een prima receiver en speakers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
Laat ik het zo zeggen: Ik ben rondom de gehele huiskamer plintgoten aan het leggen zodat ik niet aan draadloze speakers hoef te beginnen. Het scheelt zo ontzettend veel gezeur.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:20
Plak een mooie koperen luidsprekerkabel met doorzichtige mantel midden over je muur als horizontale streep, maak er een feature van.

Even filosoferend: je investeert in een goede versterker, zodat je een zo puur mogelijk signaal in die luidsprekerkabels pompt, je investeert in een set goede speakers, zodat dit signaal zo mooi en puur mogelijk in geluidsgolven worden omgezet, en hier ga je dan een setje zenders/ontvangers/versterkers weer tussen zetten die al dat werk en die investering wellicht teniet doen. Seriously? Why? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
coptician schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:43:
Laat ik het zo zeggen: Ik ben rondom de gehele huiskamer plintgoten aan het leggen zodat ik niet aan draadloze speakers hoef te beginnen. Het scheelt zo ontzettend veel gezeur.
Volledig mee eens. Ik moet alle plinten nog plaatsen maar mijn bankstel staat in het midden van de woonkamer. 4 meter van de versterker af en +- 6 meter van de eerst volgende muur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
Archer_VC10 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:49:
Plak een mooie koperen luidsprekerkabel met doorzichtige mantel midden over je muur als horizontale streep, maak er een feature van.

Even filosoferend: je investeert in een goede versterker, zodat je een zo puur mogelijk signaal in die luidsprekerkabels pompt, je investeert in een set goede speakers, zodat dit signaal zo mooi en puur mogelijk in geluidsgolven worden omgezet, en hier ga je dan een setje zenders/ontvangers/versterkers weer tussen zetten die al dat werk en die investering wellicht teniet doen. Seriously? Why? ;)
Hehe, ik heb een oke versterker (Pioneer VSX 424k) gekocht met 5.1 surround speakers (Jamo/JBL) voor 50 euro op marktplaats. De surround speakers heb ik op marktplaats weer verkocht voor 70 euro dus de versterker koste mij eigenlijk niets. Ik luister voornamelijk muziek via 2 Quadral speakers en een klipsch XW300D. Maar voor die enkele keer dat ik een film wil kijken in een 5.1 opstelling vwil ik toch graag 5.1 surround sound.

Heb via marktplaats Marmitek SA220 gekocht voor 25 euro. De afstand van de zender en ontvanger is ongeveer 4,5 meter. Ik ga het gewoon zo proberen is het niets dan laat ik het zoals het is en dan geef ik de 5.1 droom :D op.

Moet uiteraard als ik het goed vind werken nog een center speaker aanschaffen. Surround speakers heb ik al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
Wekko306 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:39:
[...]

Jaren geleden zo'n Marmitek set gekocht, de oude 220. Werkte de eerste week of 2-3 prima, hield er daarna opeens mee op en heb ik daarna van ellende in een hoekje gegooid en nooit meer naar omgekeken.

Wat mij betreft dan ook geen succes, dus zou ik zeker kijken naar manieren om een kabel te trekken of speakers die daadwerkelijk draadloos zijn icm receiver (bv die Yamaha WS-X1A) maarja dat doe je niet snel als je al een prima receiver en speakers hebt.
Online deze gekocht voor 25 euro. Ik ga het testen, vind het net de gok waard voor dit bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
Sethro schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:12:
[...]

Wat bedoel je met beweging?

Gebruikelijke routes lopen door loze leidingen, kruipruimte, door holle plafonds, langs CV buizen of simpelweg door nieuw te frezen sleuf. Afhankelijk van de bouw van het gebouw.
De bocht kon niet gemaakt worden.
Bestaande kabels proberen te bewegen, geen beweging in te krijgen.
Ons huis bestaat uit twee huizen die in het midden volledig is opengebroken en rust op stalen lateien.
Er is geen kruipruimte aanwezig, is geïsoleerd en heeft vloerverwarming.
Pagina: 1