Sony of Tcl full array of alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmgep
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Hallo,

Ik ben op zoek naar een 50 inch tv met full array paneel en minstens 100hz voor mijn zus.
Ik wil er maximaal €700 aan uitgeven!
Aan de tv wordt ook een ps4 pro gekoppeld en verder wordt er veel gebruik gemaakt van netflix
Zelf twijfel ik tussen deze 2 panelen

TCL 50C805 2023
Sony BRAVIA KD-50X85J 2021

Welke tv zou er beter presteren met Dolby Vision ? Ik las dat de Sony geen local dimming heeft maar wel een goede kleurweergave. De specs van de tcl lijken beter maar ik heb Sony altijd hoog staan. Ook de afwerking van Sony is erg mooi. Tcl nooit in het echt gezien .Zelf heb ik ook mijn 3e Sony ophangen en ben er zeer over te spreken. De tcl heeft een qled paneel . Is deze afkomstig van Samsung?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Bedankt.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/2036512;1706772/

Groeten Gerben

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-09 21:49
Voor een goede HDR/ Dolby Vision weergave heb je geschikte hardware nodig, de Sony X85J beschikt hier niet over in tegenstelling tot de TCL C80x.

Voor het gestelde budget biedt de TCL 50C803 verreweg de meeste bang for the buck en voldoet aan alle eisen.

Bouwkwaliteit, afstandbediening, processing en OS zijn bij de TCL minder dan bij Sony. Zo heeft de C80x bijv. een goedkope plastic voet. Ook is het de vraag hoe TCL TV's zich op de lange termijn houden.

QLED is een extra laag over een LCD paneel, meerdere fabrikanten produceren QLED LCD TV's, zegt overigens niets over de beeldkwaliteit enkel dat je een bredere kleurenbereik hebt. Samsung heeft zijn LCD fabriek(en) verkocht aan TCL.

De vraag is hoeveel waarde jouw zus aan beeldkwaliteit hecht. Als dit voor haar belangrijk is kun je imo beter iets meer uitgeven en het gelijk goed doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gmgep
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Bedankt voor de uitgebreide informatie en heldere uitleg.
Het is uiteindelijk de TCL 50C803 geworden.
Bij de Media Markt aangeschaft, alleen waren we €100 duurder uit omdat ze alleen gekalibreerde hadden staan. Beetje misleidend als je voor een televisie gaat kijken en je moet €100 extra betalen.
Vanmiddag met alle voorzichtigheid opgehangen, maar met opstarten knipperend beeld met horizontale lijnen, en uiteindelijk zwart beeld.( Leek softwarematig vastlopen). Vandaag gelukkig een andere tv meegekregen, maar je vraagt je af of zon tv werkelijk gekalibreerd is, gezien de tv niet werkte.