Goedemiddag allen!
Na de garage verbouwd te hebben (beter geisoleerd, nieuwe vloer erin en nieuwe gipswanden), is het nu tijd voor het project: de inbouwkast
Maar ik twijfel nog wel even een aantal puntjes dus daarom eerst even een adviesvraag.
Het globale idee:
De kast wordt geplaatst in de garage, de vorm van de kast zal een L zijn, waarbij het korte pootje over dwars midden in de garage komt te lopen. Aangezien je via de garage rechtstreekt de woonkamer inloopt, is de wens er om de vrijstaande koelkast en diepvries in de kast te kunnen plaatsen (in het plafond zit een luchtafvoer voor de warmte). Ook heb ik nog het idee om een kapstok hierin te verwerken.
- Grijs: Keukenblokje van 1m breed en 60cm diep.
- Groen (lange gedeelte 2,7): Schuifdeurenkast met erin de diepvries en koelkast, ruimte voor 4 vakken van +/- 62cm breedt.
- Groen (korte gedeelte): Gewoon een schuifeuren gedeelte
- Bruin: Openruimte voor de kapstop, met daaronder ruimte voor sport- /wandelschoenen ofzo)
- Blauw: Eventueel kastdeur boven het keukenblok of loze ruimte.
:strip_exif()/f/image/u2gN7momGUn5IkGZJ7oADFp2.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat dit de eerste kast is welke ik zal ga proberen te bouwen, twijfel ik nog wel over een aantal punten. Zelf ben ik druk bezig in SketchUp nog een aantal details verder uit te werken, maar de twee onderstaande punten maak ik mij het meeste zorgen, dus eerst deze even.
Na de garage verbouwd te hebben (beter geisoleerd, nieuwe vloer erin en nieuwe gipswanden), is het nu tijd voor het project: de inbouwkast
Maar ik twijfel nog wel even een aantal puntjes dus daarom eerst even een adviesvraag.
Het globale idee:
De kast wordt geplaatst in de garage, de vorm van de kast zal een L zijn, waarbij het korte pootje over dwars midden in de garage komt te lopen. Aangezien je via de garage rechtstreekt de woonkamer inloopt, is de wens er om de vrijstaande koelkast en diepvries in de kast te kunnen plaatsen (in het plafond zit een luchtafvoer voor de warmte). Ook heb ik nog het idee om een kapstok hierin te verwerken.
- Grijs: Keukenblokje van 1m breed en 60cm diep.
- Groen (lange gedeelte 2,7): Schuifdeurenkast met erin de diepvries en koelkast, ruimte voor 4 vakken van +/- 62cm breedt.
- Groen (korte gedeelte): Gewoon een schuifeuren gedeelte
- Bruin: Openruimte voor de kapstop, met daaronder ruimte voor sport- /wandelschoenen ofzo)
- Blauw: Eventueel kastdeur boven het keukenblok of loze ruimte.
:strip_exif()/f/image/u2gN7momGUn5IkGZJ7oADFp2.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat dit de eerste kast is welke ik zal ga proberen te bouwen, twijfel ik nog wel over een aantal punten. Zelf ben ik druk bezig in SketchUp nog een aantal details verder uit te werken, maar de twee onderstaande punten maak ik mij het meeste zorgen, dus eerst deze even.
- Het idee is om het lange groene gedeelte te bouwen met behulp met staande multiplex platen en daarop latten geschoefd ter ondersteuning voor de planken. Maar als de koelkast en diepvries erin komen, heb je 160cm geen kniksteun in de plak. Wat is het risico dat de plank van 20mm gaat uitknikken en dus tegen de koelkast of diepvries gaat aandrukken?
- Het blauwe gedeelte, wat zouden jullie er meer doen? Omdat de schuifdeuren daar niet meer kunnen kan je enkel werken met een deur. Maar hebben jullie een geniaal idee hoe deze mooi en gelijk te krijgen met de schuifdeuren? Of is het gewoon verloren ruimte welke ik maar dicht moet bouwen als een grote koof?