Dag allen,
Ik denk momenteel na over de netwerk bekabeling en set-up voor onze nog-te-bouwen nieuwbouw woning.
Ik zocht een vendor suite die zowel WiFi, camera's als access control geïntegreerd aanbiedt en kwam al snel bij Ubiquity / UniFi terecht, waarbij ik gebruik denk te maken van volgende samenstelling:
Alvast bedankt voor jullie tijd!
Ik denk momenteel na over de netwerk bekabeling en set-up voor onze nog-te-bouwen nieuwbouw woning.
Ik zocht een vendor suite die zowel WiFi, camera's als access control geïntegreerd aanbiedt en kwam al snel bij Ubiquity / UniFi terecht, waarbij ik gebruik denk te maken van volgende samenstelling:
- 2x UA6+ access points en 2x outdoor AP
- 1x G4 Doorbell Pro PoE Kit (voordeur)
- 1x G2 Starter Kit (zijdeur)
- 4x G5 bullet camera
- Gateway en switch: TBD
- Klopt het dat ik geen Dream Machine Pro nodig heb maar een CloudKey+ volstaat indien ik de modem/router van mijn internet provider (België: Proximus/Telenet/Orange) behoudt? Of is het aangeraden om alsnog een aparte router achter de modem te voorzien, waardoor de UDM-Pro interessanter wordt?
- De CloudKey+ voorziet 1TB storage. Dat is waarschijnlijk te weinig voor 4 camera's + deurbel? Opteer ik dan alsnog beter voor de UDM-Pro, die een grotere HDD aankan dan de CloudKey+?
- Wat is de meerwaarde van een Network Video Recorder (NVR) als je UDM/CloudKey ook storage aanbiedt? RAID opslag?
- Wat is een gebruikelijke manier om je CloudKey/UDM veilig te stellen bij inbraak? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de inbreker met de HDD gaat lopen en je alsnog geen beeldmateriaal hebt...
- Als ik de huidige geplande bekabeling in de nieuwbouw optel dan kom ik op 32 poorten uit, waarvan 10 PoE met een totale vraag van 86,5W vermogen. Dien ik hiervoor de relatief dure "Standard 48 PoE switch" te voorzien, of zijn er goedkopere alternatieve oplossingen (eventueel via ander merk)?
Alvast bedankt voor jullie tijd!