Ubiquity / UniFi set-up in nieuwbouw woning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 18:34
Dag allen,

Ik denk momenteel na over de netwerk bekabeling en set-up voor onze nog-te-bouwen nieuwbouw woning.

Ik zocht een vendor suite die zowel WiFi, camera's als access control geïntegreerd aanbiedt en kwam al snel bij Ubiquity / UniFi terecht, waarbij ik gebruik denk te maken van volgende samenstelling:
  • 2x UA6+ access points en 2x outdoor AP
  • 1x G4 Doorbell Pro PoE Kit (voordeur)
  • 1x G2 Starter Kit (zijdeur)
  • 4x G5 bullet camera
  • Gateway en switch: TBD
Er zijn mij echter nog een aantal dingen niet zo duidelijk
  1. Klopt het dat ik geen Dream Machine Pro nodig heb maar een CloudKey+ volstaat indien ik de modem/router van mijn internet provider (België: Proximus/Telenet/Orange) behoudt? Of is het aangeraden om alsnog een aparte router achter de modem te voorzien, waardoor de UDM-Pro interessanter wordt?
  2. De CloudKey+ voorziet 1TB storage. Dat is waarschijnlijk te weinig voor 4 camera's + deurbel? Opteer ik dan alsnog beter voor de UDM-Pro, die een grotere HDD aankan dan de CloudKey+?
  3. Wat is de meerwaarde van een Network Video Recorder (NVR) als je UDM/CloudKey ook storage aanbiedt? RAID opslag?
  4. Wat is een gebruikelijke manier om je CloudKey/UDM veilig te stellen bij inbraak? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de inbreker met de HDD gaat lopen en je alsnog geen beeldmateriaal hebt...
  5. Als ik de huidige geplande bekabeling in de nieuwbouw optel dan kom ik op 32 poorten uit, waarvan 10 PoE met een totale vraag van 86,5W vermogen. Dien ik hiervoor de relatief dure "Standard 48 PoE switch" te voorzien, of zijn er goedkopere alternatieve oplossingen (eventueel via ander merk)?
Bemerkingen of verbeteringen over mijn geplande set-up zijn zeker ook welkom.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-09 19:34
Hoi,

1. Ja dat kan zeker! Persoonlijk zou ik wel de dream machine nemen omdat deze vaak net wat meer kan qua opties, maar het kan zeker.

2. Of 1rb genoeg is hangt af in welke kwaliteit je qil opnemen en hoe lang je het wil behouden. Daar had Ubiquity een calculatoe voor op hun aite, ik kan hem zo snel niet vinden.

3. Vooral nog veel meer opslag voor grotere systemen.

4. Dat is inderdaad moeilijk, verstoppen of goed afschermen denk ik.

5. Je kan een andere switch gebruiken, die dan niet in het contol panel zal staan, of kijken naar een oudere switch met poe. uitvoering: Ubiquiti Unifi Switch Gen 2 (48-poorts, 195W PoE+) past, en ik zie niet veel degelijk spul wat goedkoper is.

Hopelijk helpt dit!

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 18:34
Allereerst bedankt voor je reactie!
1. Ja dat kan zeker! Persoonlijk zou ik wel de dream machine nemen omdat deze vaak net wat meer kan qua opties, maar het kan zeker.
De UDM-Pro kost bijna het dubbele van de CloudKey+ (420€ versus 220€). Zijn er bepaalde opties die ik niet over het hoofd mag zien? Want het lijkt mij wel een aanzienlijke meerkost...
2. Of 1rb genoeg is hangt af in welke kwaliteit je qil opnemen en hoe lang je het wil behouden. Daar had Ubiquity een calculatoe voor op hun aite, ik kan hem zo snel niet vinden.
Ik heb deze site gevonden. Voor 4 camera's + deurbel zou ik max 3 dagen footage kunnen bijhouden... Ik veronderstel dat het best practice is om dit toch wat langer bij te houden?
5. Je kan een andere switch gebruiken, die dan niet in het contol panel zal staan, of kijken naar een oudere switch met poe. uitvoering: Ubiquiti Unifi Switch Gen 2 (48-poorts, 195W PoE+) past, en ik zie niet veel degelijk spul wat goedkoper is.
Bedankt, die lijkt toch al weer 100€ goedkoper dan de huidige 48-poort PoE switch op de Unifi website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-09 19:34
AdFundum14 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:26:
[...]

Allereerst bedankt voor je reactie!

[...]

De UDM-Pro kost bijna het dubbele van de CloudKey+ (420€ versus 220€). Zijn er bepaalde opties die ik niet over het hoofd mag zien? Want het lijkt mij wel een aanzienlijke meerkost...

[...]

Ik heb deze site gevonden. Voor 4 camera's + deurbel zou ik max 3 dagen footage kunnen bijhouden... Ik veronderstel dat het best practice is om dit toch wat langer bij te houden?

[...]

Bedankt, die lijkt toch al weer 100€ goedkoper dan de huidige 48-poort PoE switch op de Unifi website.
Als eerste zou ik zelf kiezen om ze niet 24/7 te laten filmen. De Unify camera's kunnen namelijk ook alleen opnemen als er beweging is. De scheelt erg veel dataopslag. Zelf zou ik voor de UDM gaan en er een grote hdd in zetten, just in case. Maar dat valt dus best mee.

Qua opties, als eerste vind ik het handig dat alles in 1 zit, maar het ding van de provider kan soms vooral aardig dicht getimmerd zijn. Zo kan ik bij de standaard Ziggo router niet eens mijn dns servers wijzigen...

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafbelg
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 13:52
Je hebt een eigen router nodig, een provider heeft niets te zoeken op je LAN.