Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronBB
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-01 14:37
Hallo,

Ik ben zoekende. Ik heb een HP 15s-eq2741nd laptop en wil daar graag 2 schermen op aansluiten om het scherm mee 'uit te breiden'.

Nu ben ik er achter gekomen dat de 3 docks die ik heb niet werken omdat de USB-C geen displayport functie heeft.

Als ik goed heb gezocht is de enige oplossing een device kopen vanaf deze website.
https://www.synaptics.com...tegory_value=usb_adapters

Heeft iemand ervaring met zo'n setup? En wat raden jullie me aan? Het liefst wil ik volledig docking waar ook UTP en Power in kan voor de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Als ik goed heb gezocht is de enige oplossing een device kopen vanaf deze website.
Nee, je moet een product kopen met een Displaylink-chip. En die site is van de fabrikant van die chips.

Power in gaat niet lukken via een dock, want je laptop ondersteunt geen Powerdelivery, dus kan geen stroom via USB ontvangen.

Welke monitoren wil je er aan hangen? Een dock is namelijk vaak beperkt in de resolutie die deze kan doorgeven. Bovendien is het handig om te weten welke video-aansluitingen de monitoren hebben.

Een Dell D6000(S) is sowieso een dock die 2 schermen op 4K-resolutie aan door middel van een DisplayLink chip (en nog 1 extra als een laptop wel Alternate Mode ondersteunt).

v&a aangeboden: Dell D6000 docking station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Displaylink docks of adapters zijn een acceptabele oplossing voor kantoorgebruik maar bij video, bepaalde kleurschakeringen of games zie je wel eens haperingen of compressieartifacten. Je gaat immers het beeld van je videokaart comprimeren, over een usb poort met beperkte bandbreedte sturen en er dan weer een videosignaal van maken.

Ik heb jaren met alle tevredenheid met een displaylink docking gewerkt voor mijn werk. Voor dat doel is het prima en hang je niet af van displayport kunnen sturen over je usb poort.