Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 10:02
Hi,

Momenteel draai ik met een RTX 4090FE en een Corsair (RMx) RM1000x psu voeding. Ik heb hiervoor een cablemod 12vhpwr cable gekocht met een 2x8 pin. Is het niet beter om een 3x8 of juist 4x8 pin te nemen als ik daar de mogelijkheid voor heb, ook qua veiligheid en extra vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
ik zou persoonlijk de orginele nemen van corsair zelf,die is met 2x8 prin naar de voeding (HX1200)ik weet niet hoe goed die cable mod kabels zijn eerlijk gezegd.

uitvoering: Corsair Premium Individually Sleeved 12+4pin PCIe Gen 5 12VHPWR 6...

En het zit ehm vooral in de 12chpwr zelf hoor dat probleem,deze maakt slecht conctact in sommige vallen en daardooor krijg je smeltende conenctors ect

Dus een nieuwe kabel zal je niet meer veiligheid geven

[ Voor 30% gewijzigd door freaky35 op 25-01-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
Gezien de problemen met de adapters heb ik deze uiteindelijk uit mijn systeem verwijderd en de 90graden cable besteld, hier waren verder geen problemen mee.

Het was meer een vraag of het nog wat uitmaakt als ik bijv zou gaan overklokken of ik dan beter af ben met een 3x8 of 4x8 pin ipv een 2x8. De 2x8 pin lukt ook wel en hier kan ook 600watt door heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

dnlffn schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:19:
Gezien de problemen met de adapters heb ik deze uiteindelijk uit mijn systeem verwijderd en de 90graden cable besteld, hier waren verder geen problemen mee.

Het was meer een vraag of het nog wat uitmaakt als ik bijv zou gaan overklokken of ik dan beter af ben met een 3x8 of 4x8 pin ipv een 2x8. De 2x8 pin lukt ook wel en hier kan ook 600watt door heen.
Officieel is 2x 8-pin begrensd op 300W. Dat brengt het maximale verbruik van een kaart op 375W (want 75W uit het pcie slot).

Als je het dubbele over die kabels gaat vragen moet je een brandblusser naast je pc zetten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
nelizmastr schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 07:15:
[...]

Officieel is 2x 8-pin begrensd op 300W. Dat brengt het maximale verbruik van een kaart op 375W (want 75W uit het pcie slot).

Als je het dubbele over die kabels gaat vragen moet je een brandblusser naast je pc zetten.
ik draai al een jaar met mijn 4090 met de orginele corsair kabel 12vhpwr met 2x 8pins en die zal er blijkbaar toch op berekend zijn.Ik meen ook de dat belasting van de corsair kabels ook hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
De cable van cablemod en corsair zijn qua belasting gelijk ook up to 600watt, zowel 2x8, 3x8 en 4x8 pin.
Corsair heeft namelijk laten weten dat hun psu's geschikt zijn om 600watt te leveren via een 2x8 pin.

Alleen mijn vraag was nog steeds of 3x8 of 4x8 meer stabiliteit brengt ook als ik zou gaan oc, want cablemod geeft dit namelijk wel aan als extra reductie

Volgens cablemod:

Designed to work with GPUs with a 12VHPWR power port, this all-new 12VHPWR PCI-e cable enables power supplies with traditional 8-pin PCI-e ports, or with 12VHPWR port to power them. Our patent-pending StealthSense Technology utilizes a new hidden bridge inside the 12VHPWR connector, removing the need for sense wires altogether. No more unsightly “wire loops” used by competitors – you get a cleaner, more aesthetically pleasing cable, making our StealthSense cables the best looking and most reliable 12VHPWR cables available today.

This cable comes equipped with a 90 degree 12VHPWR connector, allowing it to be installed in systems with limited clearance to the side panel. Crafted with 16AWG wiring supporting up to 600W and managed neatly with five pre-installed closed cable combs, this cable not only does the job, but also looks the business. Each cable is also constructed to completely eliminate merged terminals on the component side, which means that only clean, untangled wires are visible in your build.

The 2 x 8-pin, 3 x 8-pin, and 4 x 8-pin versions of our 12VHPWR cables will work with the new NVIDIA 40 Series GPUs, provided your PSU meets or exceeds the minimum wattage requirements. The reason we offer all of these is for users who want extra redundancy for the power being supplied to their GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
nelizmastr schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 07:15:
[...]

De CORSAIR 600W PCIe 5.0 12VHPWR Type-4 PSU-voedingskabel (inclusief de premium sleeved-varianten) is compatibel met elke Type-4-connectorcompatibele CORSAIR-voeding. Dit omvat al onze PSU's, BEHALVE onze HX Bronze & White PSU's, AX1200 en AX Gold; zie voor meer informatie onze PSU-compatibiliteitstabel. Het vereist ook twee beschikbare PCIe-voedingspoorten op uw PSU. De kabel is NIET compatibel met Type 5 PSU's.

https://nl.hardware.info/...0afzonderlijke%20adapter.
Pagina: 1