Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat vooral gebruikt worden voor gaming en werk. Wat betreft gaming speel ik vooral CS, CoD, FS2020, GTA, etc. Voor werk maak ik hier en daar gebruik van CAD en visualisatie programma's (Vision, Capture.se)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000-2200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn ultrawide (3880x1440, 160Hz) scherm en andere randapparatuur neem ik mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen spannende dingen. Ik heb weinig behoefte aan een speciale kast, RGB of wat dan ook.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorheen altijd een Nvidia videokaart gehad, ik vind de software wel erg goed werken en Shadowplay en Broadcast (voor input) zijn functies die ik wel gebruik. Maar daar voor zijn alternatieven, gezien de mogelijkheden qua kracht van het systeem kan ik hier met AMD ook wel oplossingen voor vinden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zit niet te wachten op een luid systeem, maar muisstil hoeft ook niet. Liefst wel efficient, dus bij simpele hoop ik dat het systeem wat zuiniger is.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop vooral te valideren of de gekozen onderdelen nu de juiste keuze zijn, welke alternatieven ik kan bekijken en of ik zo aan mijn wensen voldoe. De uitdaging ligt vooral op de resolutie vermoed ik, dus ik hoop wel de meeste games op hogere settings te kunnen draaien met een resolutie van 3880x1440 en dan het liefst ook nog met genoeg FPS.
Ik wil nog wachten tot de release van de RTX 4080 Super. Deze zal zeker duurder worden dan de 7900 XTX, maar ik ben vooral benieuwd naar het performance verschil en of dat het waard is.
Het systeem gaat vooral gebruikt worden voor gaming en werk. Wat betreft gaming speel ik vooral CS, CoD, FS2020, GTA, etc. Voor werk maak ik hier en daar gebruik van CAD en visualisatie programma's (Vision, Capture.se)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000-2200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn ultrawide (3880x1440, 160Hz) scherm en andere randapparatuur neem ik mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen spannende dingen. Ik heb weinig behoefte aan een speciale kast, RGB of wat dan ook.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorheen altijd een Nvidia videokaart gehad, ik vind de software wel erg goed werken en Shadowplay en Broadcast (voor input) zijn functies die ik wel gebruik. Maar daar voor zijn alternatieven, gezien de mogelijkheden qua kracht van het systeem kan ik hier met AMD ook wel oplossingen voor vinden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zit niet te wachten op een luid systeem, maar muisstil hoeft ook niet. Liefst wel efficient, dus bij simpele hoop ik dat het systeem wat zuiniger is.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop vooral te valideren of de gekozen onderdelen nu de juiste keuze zijn, welke alternatieven ik kan bekijken en of ik zo aan mijn wensen voldoe. De uitdaging ligt vooral op de resolutie vermoed ik, dus ik hoop wel de meeste games op hogere settings te kunnen draaien met een resolutie van 3880x1440 en dan het liefst ook nog met genoeg FPS.
Ik wil nog wachten tot de release van de RTX 4080 Super. Deze zal zeker duurder worden dan de 7900 XTX, maar ik ben vooral benieuwd naar het performance verschil en of dat het waard is.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 389,90 | € 389,90 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 182,03 | € 182,03 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB GDDR6 | € 929,- | € 929,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 58,85 | € 58,85 |
| 1 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart | € 124,- | € 124,- |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 122,90 | € 122,90 |
| Totaal | € 2.049,58 | |||