Nieuwe tv gekocht, nu nog iets voor beter geluid.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.310 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick0602
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-06 14:37
Ik zoek een?
Of een mooie soundbar installatie of een stereo installatie. Het gaat er om dat er met een mooi geluid films/series gekeken kunnen worden. MAAR ik wil ook graag muziek kunnen luisteren + een platenspeler er op aansluiten (volgens mij zit ik dan automatisch al op een stereo installatie oid :? ).

Wat is je budget?
Ligt beetje aan de kwaliteit. Wil er denk ik max 500-600 euro voor kwijt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Sinds vandaag hebben ik en mijn vriendin een nieuwe tv. De LG 43UR78006LK. Zoals eerder benoemd gaat er om dat er met een mooi geluid films/series gekeken kunnen worden. MAAR ik wil ook graag muziek kunnen luisteren + een platenspeler er op aansluiten (volgens mij zit ik dan automatisch al op een stereo installatie oid :? ).

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb tot nu toe alleen nog maar een beetje rondgekeken naar soundbars. Maar aangezien ik zelf niet al het verstand van de wereld heb over audio, laat ik mij graag hierover adviseren. Aangezien er weinig winkels bij mij in de buurt zijn (Hengelo (OV)) die over goed advies beschikken, dacht ik; Ik vraag het hier maar.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag advies krijgen over welke richting ik moet zoeken voor de eisen die ik er aan stel. En naar welke eigenschappen/specificaties ik moet kijken voor als ik een keuze wil maken.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Want ik zou niet echt weten waar ik het moet zoeken.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

Barrycade

Through the...

Alles valt en staat met een budget en wat je in gedachten had qua speaker set up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:09
Argon Audio FENRIS A5 + Argon Audio TT en je bent klaar.

Deze kun je via HDMI ARC aansluiten op de TV en de platenspeler kun je weer aansluiten op de speakers.

[ Voor 17% gewijzigd door Freshouttheoven op 25-01-2024 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Patrick0602 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:19:
+ een platenspeler er op aansluiten (volgens mij zit ik dan automatisch al op een stereo installatie oid :? )
Vanwaar denk je dat? Een platenspeler is in principe Analoog Audio Out dus als je device die ingang heeft ben je er. Let wel, ergens zal de platenspeler versterkt moeten worden/zijn. Dus of een platenspeler met Phono versterker geïntegreerd, of een losse Phono versterker of speaker/receiver/soundbar met Phono in.

Is de platenspeler al in bezit of moet die er nog komen?
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag advies krijgen over welke richting ik moet zoeken voor de eisen die ik er aan stel. En naar welke eigenschappen/specificaties ik moet kijken voor als ik een keuze wil maken.
Een term als "mooi geluid" is subjectief. Beslis eerst wat voor setup je (en de vriendin) wilt, een 2.0 of een Sound Bar. Mocht het 2.0 zijn kan er dan weer gekeken worden of je gaat voor een losse versterker met passieve speakers of een paar actieve speakers.

Qua specificaties zou ik me (nu nog) niet druk maken. Veel specs zijn nietszeggend en zeggen nooit iets of het geluid "mooi" is. Enfin, eerst kiezen wat je wilt.

Vanwaar kijk je nu vooral naar een Sound Bar? In principe kan je je ook afvragen of je iets als Dolby Atmos wilt wat een 2.0 setup niet biedt maar een Sound Bar wel (al is dat laatste mijns inziens meer marketing).

Edit:
Barrycade schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:33:
Alles valt en staat met een budget en wat je in gedachten had qua speaker set up.
Volgende keer eerst de pagina refreshen en dan posten. Nu ben ik spuit 11 :P

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 25-01-2024 15:50 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:13
De Argon speakers die @Freshouttheoven aanhaalt bieden alle opties.
Eenzelfde functionaliteit vind je ook bij een paar Klipsch The Fives, maar dan moet je je budget oprekken tot 750 euro (nieuwprijs bij de bekende dozenschuivers) of 700 euro B-stockje bij Smiths in Arnhem.
Er staat nog een uitgebreide review op hifi.nl over de Klipsch van enkele jaren geleden.
Maar alleen jouw oren kunnen bepalen of de meerprijs van de Klipsch het geld waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

Barrycade

Through the...

Tv kost < 400 euro en je budget is 500 voor de audio.

Dus dan kom je bij zo'n setje uit als @Freshouttheoven post maar dan de A4 als je binnen budget wil blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick0602
FeaR schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:49:
[...]
Vanwaar denk je dat? Een platenspeler is in principe Analoog Audio Out dus als je device die ingang heeft ben je er. Let wel, ergens zal de platenspeler versterkt moeten worden/zijn. Dus of een platenspeler met Phono versterker geïntegreerd, of een losse Phono versterker of speaker/receiver/soundbar met Phono in.

Is de platenspeler al in bezit of moet die er nog komen?
Ik heb een Denon denon dp-300f, deze heeft een schakelbare phono-voorversterker. Maar natuurlijk wil ik deze dan wel gewoon kunnen aansluiten op een systeem
Een term als "mooi geluid" is subjectief. Beslis eerst wat voor setup je (en de vriendin) wilt, een 2.0 of een Sound Bar. Mocht het 2.0 zijn kan er dan weer gekeken worden of je gaat voor een losse versterker met passieve speakers of een paar actieve speakers.
Ik kies het enigzins uit, aangezien zij hier helemaal niet in thuis is. Dus ik moet dit zelf beslissen. Denk zelf voor de eisen die ik er aan stel, dat ik dat toch voor een goeie stereo installatie zal gaan. Maar ja, dan zal ik alsnog hulp hierbij nodig hebben om een goeie keuze te kunnen maken.
Qua specificaties zou ik me (nu nog) niet druk maken. Veel specs zijn nietszeggend en zeggen nooit iets of het geluid "mooi" is. Enfin, eerst kiezen wat je wilt.
Vanwaar kijk je nu vooral naar een Sound Bar? In principe kan je je ook afvragen of je iets als Dolby Atmos wilt wat een 2.0 setup niet biedt maar een Sound Bar wel (al is dat laatste mijns inziens meer marketing).

Dit in verband met dat dit als eerste in me opkwam. Maar toen had ik nog niet nagedacht over men platenspeler.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 26-01-2024 00:23 . Reden: Quote gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick0602
Barrycade schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:36:
Tv kost < 400 euro en je budget is 500 voor de audio.

Dus dan kom je bij zo'n setje uit als @Freshouttheoven post maar dan de A4 als je binnen budget wil blijven.
De tv was gewoon op ons pad gekomen en vonden we qua beeld mooi. En ik hoef geen enorm dure tv.

Audio is voor mij (en mijn vriendin) veel belangrijker, vandaar dat daar ook een groter budget voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Patrick0602 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:12:
[...]

De tv was gewoon op ons pad gekomen en vonden we qua beeld mooi. En ik hoef geen enorm dure tv.

Audio is voor mij (en mijn vriendin) veel belangrijker, vandaar dat daar ook een groter budget voor is.
Niemand zegt dat je een enorm dure TV dient te kopen, echter kun je in de regel opmaken dat de gemiddelde consument die een 43” low end TV koopt geen hoge eisen zal hebben m.b.t. audio.

Wanneer audio voor jou veel belangrijker is had je ook even kunnen Googelen c.q. meerdere forums raadplegen. Je bent namelijk niet de eerste met deze vraag, na een uurtje inlezen had je dit topic niet hoeven te openen of kon je een specifieke vraag stellen. Echter ging je voor de makkelijk weg en gaf ik jou de makkelijke oplossing zonder in details te treden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick0602
Freshouttheoven schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:27:
[...]

Niemand zegt dat je een enorm dure TV dient te kopen, echter kun je in de regel opmaken dat de gemiddelde consument die een 43” low end TV koopt geen hoge eisen zal hebben m.b.t. audio.

Wanneer audio voor jou veel belangrijker is had je ook even kunnen Googelen c.q. meerdere forums raadplegen. Je bent namelijk niet de eerste met deze vraag, na een uurtje inlezen had je dit topic niet hoeven te openen of kon je een specifieke vraag stellen. Echter ging je voor de makkelijk weg en gaf ik jou de makkelijke oplossing zonder in details te treden ;).
Ik snap enigzins je punt. Maar zoals ik al had vernoemd, ik heb geen idee waar ik op moet letten en waar ik naar moet zoeken. Vandaar dat ik de vraag stel. En zoals eerder benoemd, zijn er geen winkels bij mij om de hoek die mij kunnen adviseren, anders had ik dat wel eerst gedaan.

Terugkomend op je tip/oplossing, platenspeler heb ik al. Een Denon DP300-F, dus ik zal alleen een audioinstallatie nodig hebben. Moet er nog een versterker bij die boxen die jij hebt getipt? Of is dat systeem zo gebouwd dat dit niet hoeft.

Sorry als ik echt dom overkom, maar ik heb geen idee hoe het in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Patrick0602 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:03:
[...]

Terugkomend op je tip/oplossing, platenspeler heb ik al. Een Denon DP300-F, dus ik zal alleen een audioinstallatie nodig hebben. Moet er nog een versterker bij die boxen die jij hebt getipt? Of is dat systeem zo gebouwd dat dit niet hoeft.

Sorry als ik echt dom overkom, maar ik heb geen idee hoe het in elkaar steekt.
Dit is dus exact mijn punt, je doet nul komma nul moeite en bent enkel opzoek naar een hapklaar antwoord.

Misschien kun je de productpagina bekijken, specs checken? En bepaalde termen die je hierbij tegenkomt, en niet kent, Googelen?

Zo ingewikkeld is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 01:11
Ik gebruik al 7 jaar deze: Logitech Z906 review door HenkEisDS

Meestal gebruik ik gewoon de speakers van de TV, maar als ik een film kijk of muziek luister schakel ik vaak naar deze over. Dat zijn de enige momenten waarop ik 5.1 geluid of zware bas nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:58
Patrick0602 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:09:
Ik kies het enigzins uit, aangezien zij hier helemaal niet in thuis is. Dus ik moet dit zelf beslissen. Denk zelf voor de eisen die ik er aan stel, dat ik dat toch voor een goeie stereo installatie zal gaan. Maar ja, dan zal ik alsnog hulp hierbij nodig hebben om een goeie keuze te kunnen maken.
Fout! over het algemeen hebben vrouwen een veel beter gehoor dan mannen. Betrek haar vooral bij de luistertests. Ga lekker in je eentje op vooronderzoek uit, maak een shortlist en ga dan lekker met z'n tweetjes luisteren. (met het risico dat je meer geld uitgeeft omdat ze die duurdere set toch beter vindt!)

In Enschede heb je o.a. Hobo hifi en in Delden kun je naar de AudioWinkel

[ Voor 5% gewijzigd door 107mb op 26-01-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick0602
Freshouttheoven schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:17:
[...]

Dit is dus exact mijn punt, je doet nul komma nul moeite en bent enkel opzoek naar een hapklaar antwoord.

Misschien kun je de productpagina bekijken, specs checken? En bepaalde termen die je hierbij tegenkomt, en niet kent, Googelen?

Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Ik wil gewoon niet zo maar wat kopen zonder er iets van te weten. Is het dan zo erg dat iemand om hulp vraagt? *knip* zo krijg je niet snel prettige hulp

[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 26-01-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick0602
107mb schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:33:
[...]

Fout! over het algemeen hebben vrouwen een veel beter gehoor dan mannen. Betrek haar vooral bij de luistertests. Ga lekker in je eentje op vooronderzoek uit, maak een shortlist en ga dan lekker met z'n tweetjes luisteren. (met het risico dat je meer geld uitgeeft omdat ze die duurdere set toch beter vindt!)

In Enschede heb je o.a. Hobo hifi en in Delden kun je naar de AudioWinkel
haha, thanks voor de tips. Wou ook niet echt zeggen dat ze het verschil niet zou horen of wat dan ook. Het is meer dat zij niet weet hoe je alles zou moeten aansluiten en wat voorn invloet het type kabel heeft en enzv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
*knip* dat mag wel iets vriendelijker, en laat het modereren maar aan de moderators over.

[ Voor 86% gewijzigd door Gonadan op 26-01-2024 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
En daarmee kan dit topic wel op slot. Want één punt van de feedback is zeker waar, we verwachten op Tweakers wel iets meer inzet dan een 'ik heb er geen verstand van'.

Als je de moeite niet wilt nemen om zelf wat kennis op te doen is dat ook prima, maar ga dan naar een audiozaak in Hengelo, die zijn er zat. Desnoods de mediamarkt want die sluit in dit geval prima aan op de wensen is mijn vermoeden.

Mocht je uiteindelijk daadwerkelijk wat inhoudelijke overwegingen hebben en daar extra hulp bij nodig hebben ben je welkom om een nieuw topic te openen, maar dan wel met wat meer informatie en eigen inbreng. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick0602
Gonadan schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:35:
[mbr]En daarmee kan dit topic wel op slot. Want één punt van de feedback is zeker waar, we verwachten op Tweakers wel iets meer inzet dan een 'ik heb er geen verstand van'.

Als je de moeite niet wilt nemen om zelf wat kennis op te doen is dat ook prima, maar ga dan naar een audiozaak in Hengelo, die zijn er zat. Desnoods de mediamarkt want die sluit in dit geval prima aan op de wensen is mijn vermoeden.

Mocht je uiteindelijk daadwerkelijk wat inhoudelijke overwegingen hebben en daar extra hulp bij nodig hebben ben je welkom om een nieuw topic te openen, maar dan wel met wat meer informatie en eigen inbreng. :) [/]
Ik probeer gewoon hulp op te vragen aan mensen die er wel verstand van hebben. Ik heb zelf wel gekeken naar diverse opties, maar ik heb geen idee wat nou de juiste kant op is.

Want waarom reageert de een gewoon heel behulpzaam en probeert me daadwerkelijk een kant op te sturen wat ik wat aan heb. En de ander gaat me niet helpen en alleen maar afkraken. Vind ik niet heel netjes, dus dan kan je ook een niet zo nette opmerking terug verwachten.

Hoe moet ik ergens kennis van op doen, als niemand mij op weg helpt? Daar is Tweakers toch ook voor? Je helpen daar waar kij het zelf niet weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Denk dat je met dit budget bij de betere audiozaken niet uitkomt.

Wiim AMP met iets als een Q Acoustics 3020i is nieuw rond je budget. Koop de speakers op MP en je zit er binnen.

Platenspeler op de line-in en TV via HDMI ARC. Alle streamingdiensten ingebouwd.

[ Voor 43% gewijzigd door Sethro op 26-01-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Patrick0602 Tweakers is bedoeld voor mensen die zich wat meer verdiepen in onderwerpen en daar met elkaar kennis over willen delen. Het is niet bedoeld als helpdesk voor pasklare antwoorden.

Wanneer je stelt dat er geen winkels zijn die je kunnen adviseren, die zijn er wel, en je vragen stelt die zo duidelijk laten blijven dat je je nog totaal niet hebt proberen in te lezen dan is het duidelijk dat je hoop op pasklaar advies. Niet om van te leren maar gewoon om makkelijk je aankoop te kunnen doen.

En als iemand dat aanstipt en voorstelt dat je gaat kijken wat je dan specifiek niet snapt en met termen kan komen dan is dat geen afkraken maar opbouwende kritiek. Daar hoeft echt een aanval op de man uit te volgen.

Ik zie dat ik de sluitknop gemist had, dus bij deze alsnog. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.