Beste mede tweakers,
Afgelopen december heb ik besloten mijn pc een upgrade te willen geven en ben mij wat gaan verdiepen. Mijn setup bestaande uit een X470 Gaming Pro moederbord van MSI (AM4) met een 2600x. Wilde ik gaan voorzien van een 5950x aangezien dit de laatste en beste processor voor dit platform is (ook volgens de informatie van de fabrikant van het moederbord).
Afgelopen 20 december de processor besteld met wat extra geheugen. Volgende dag ontvangen en dezelfde avond geïnstalleerd, maar niet aan de praat kunnen krijgen. na 8 tot 10 uur proberen met van alles en nog wat. De volgende dag contact gehad met de webwinkel en op hun advies retour gestuurd afgelopen 22 december.
6 Januari de processor retour gekregen dat deze in orde is en dus zou het een probleem aan mijn zijde zijn. Uiteindelijk komt het er na langdurig eigen onderzoek op neer dat de processor niet werkt met mijn moederbord. Mail gestuurd naar MSI en zij antwoorden 12 januari met;
Nu krijg ik vandaag 25 januari het volgende bericht;
Eigenlijk ben ik dus op het verkeerde been gezet door MSI, want volgens de webpagina van het moederbord zou deze moeten werken, maar werkt het dus niet. Wat zijn mijn rechten, want dit is indirect een misleidende verkoop? De webwinkel kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat MSI onvolledige informatie publiceert, maar ik ben nu ontevreden. Gaat de WKOA op pauze zodra ik de onderdelen retour stuur of zit ik vast aan de koop? Ik heb de producten maar 10 dagen in huis gehad. Ik hoop dat ik de processor gewoon kan omruilen, maar de betreffende webwinkel lijkt niet welwillend. Alvast dank voor het meedenken!
Afgelopen december heb ik besloten mijn pc een upgrade te willen geven en ben mij wat gaan verdiepen. Mijn setup bestaande uit een X470 Gaming Pro moederbord van MSI (AM4) met een 2600x. Wilde ik gaan voorzien van een 5950x aangezien dit de laatste en beste processor voor dit platform is (ook volgens de informatie van de fabrikant van het moederbord).
Afgelopen 20 december de processor besteld met wat extra geheugen. Volgende dag ontvangen en dezelfde avond geïnstalleerd, maar niet aan de praat kunnen krijgen. na 8 tot 10 uur proberen met van alles en nog wat. De volgende dag contact gehad met de webwinkel en op hun advies retour gestuurd afgelopen 22 december.
6 Januari de processor retour gekregen dat deze in orde is en dus zou het een probleem aan mijn zijde zijn. Uiteindelijk komt het er na langdurig eigen onderzoek op neer dat de processor niet werkt met mijn moederbord. Mail gestuurd naar MSI en zij antwoorden 12 januari met;
15 Januari maar weer contact gezocht met webwinkel en alles uitgelegd. Gebeld en afgesproken om de processor te retourneren met de vraag deze om te ruilen voor een 7950x (AM5) en ander geheugen met betaling van het prijsverschil natuurlijk, aangezien ik nu ook een nieuw moederbord moet aanschaffen voor een upgrade. Dus dezelfde 15 januari weer retour gestuurd.Het spijt ons dat u deze ervaring heeft met onze producten.
De MSI X470 Gaming Pro is uitgekomen in 2018. Het bord heeft in de jaren wat revisies ondergaan.
MSI probeert altijd als er nieuwe generaties van processoren en RAM geheugen op de markt komen, de BIOS van oudere moederborden up-to-date te houden.
Helaas komt het toch voor dat, zoals in uw geval, dat een BIOS upgrade niet de processor ondersteunt. Dit heeft dan te maken met de oudere revisie van het board waarop de processor geïnstalleerd is. Wij kunnen hier helaas niets aan veranderen, de BIOS versies verkrijgbaar op de ondersteuningspagina blijven hier wel beschikbaar omdat latere revisies van het bord de processor dan wel ondersteunen. Wij hebben helaas niet de mogelijkheid om van elk moederbord met elke revisie toekomstige processors te testen. Dit gebeurt steeds met de laatste revisie. Bijna altijd is dat voldoende om ook oudere revisies van het bord de processor te laten ondersteunen. Helaas is dat in uw configuratie niet het geval.
Onze excuses voor het ongemak.
Nu krijg ik vandaag 25 januari het volgende bericht;
Hierop gebeld en wat informatie geleverd (mail MSI en contactmomenten met collegas van webwinkel), want zij willen nu nog de collega spreken (die morgen weer aanwezig is) die met mij de 7950x ruil afspraak heeft gemaakt. Maar zoals zij er nu naar kijken is mijn 14 dagen retourrecht voorbij en zit ik met de gebakken peren. (ik krijg morgen weer contact, dus kan ik een update over de situatie geven)Naar aanleiding van je retourzending mail ik je.
Zojuist hebben wij je retour in behandeling genomen, echter hebben we geconstateerd dat de producten buiten het retourrecht van 14 kalenderdagen valt.
Wij kunnen om die reden helaas niks voor je betekenen, wat betreft een omruiling of terugstorting.
De reden waarom je alleen 'product is defect' aan kan klikken in ons portaal, is wegens dat de producten buiten het retourrecht valt.
We zullen daarom de zending weer aan je retourneren binnen 5 werkdagen, uiteraard zul je hiervan een track & trace ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Eigenlijk ben ik dus op het verkeerde been gezet door MSI, want volgens de webpagina van het moederbord zou deze moeten werken, maar werkt het dus niet. Wat zijn mijn rechten, want dit is indirect een misleidende verkoop? De webwinkel kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat MSI onvolledige informatie publiceert, maar ik ben nu ontevreden. Gaat de WKOA op pauze zodra ik de onderdelen retour stuur of zit ik vast aan de koop? Ik heb de producten maar 10 dagen in huis gehad. Ik hoop dat ik de processor gewoon kan omruilen, maar de betreffende webwinkel lijkt niet welwillend. Alvast dank voor het meedenken!