Advies nieuw DDR4 geheugen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 23:03
Ik zoek
Nieuw intern gegeugen

Wat is je budget?
Max €250

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn moederbord (Z690) heeft 4 DDR4 slots, maximaal 128GB ondersteund.

Ik heb een vergelijking met mijn huidige geheugen (2x 16GB) en "nieuw" te kopen geheugen (2x 32GB) gemaakt: https://tweakers.net/pricewatch/compare/469087;1497696/
Heeft dit daadwerkelijk zin om naartoe te upgraden, afgezien van de hoeveelheid geheugen? Is dit merkbaar in performance of zit ik al tegen het limiet van het moederbord aan met het huidige geheugen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:49
Wat doe je allemaal met de computer dat je denkt dat de huidige 32GB niet voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
mortal schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:39:
Wat doe je allemaal met de computer dat je denkt dat de huidige 32GB niet voldoende is?
Het is niet zozeer dat het niet voldoende is, maar ik heb het idee dat er fouten in de modules zitten. Ik doe veel fotobewerking en ik krijg geregeld een foutmelding dat het geheugen niet geladen kan worden, bijv. bij het kopiëren/plakken.
Ook vind ik de pc niet supersnel bij de fotobewerking, ondanks de Intel i7-12700.

Het geheugen is al bijna 9 jaar oud, ik heb het geheugen bij de laatste PC upgrade in 2022 niet vervangen namelijk.

Als ik dan toch ga vervangen, dan maar gelijk een upgrade!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:19

Dark

who tweaked the light?

Is het niet handig om het geheugen eerst eens op fouten te testen met memtest86+ bijvoorbeeld, in plaats van vervangen zonder dat je zeker weet dat het daaraan ligt? https://www.memtest.org/

Welk geheugen en met welke snelheid heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-09 11:21
Zoals hierboven vermeld zou testen of je huidige geheugen nog mee kan een goed idee zijn

Zelf heb ik alleen maar goede ervaringen met G skill setjes
Ik heb vergelijkbaar:

uitvoering: G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16Q-32GTZRC

3600mhz, 32 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Thanks voor de tip, ga ik vanavond gelijk checken! Nu helaas niet in de mogelijkheid daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:13
Die setup kan makkelijk nog wat sneller geheugen aan (4000+). Check de geheugen lijst op de site van msi als je wel wilt vervangen.
Pagina: 1