Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Edit:
Sorry, ik maak mijn reacties leeg, voordat iemand een verkeerde indruk krijgt. Het is geschreven in emotie, maar ik zit er wel mee en wilde vragen naar oplossingen.

Dank voor jullie adviezen. Het beste is om gesprek aan te gaan, en ook daarin iedereen mee te nemen. Dat wordt moeilijk, maar ik wil het beste doen voor mijzelf en mijn werkgever.

Ik blijf het jammer vinden hoe het is gegaan, maar snap nu ook waarom eventueel. Al ben ik het niet eens met de punten die verder zijn aangedragen in het gesprek. Dat vond ik erg vervelend en naar.

[ Voor 189% gewijzigd door HollowGamer op 25-01-2024 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

beste is een brief schrijven (geen e-mail) met al je punten

bloedprikken gaat voor op werk, (lees medicsche zaken gaan voor werk) thuis zitten heeft geen zin sterker nog je bent verwijtbaar als je niet voor jezelf zorgt.

beste is vragen of jij alle punten goed begrepen hebt, dus niet in verdediging gaan (lees niks uitleggen) en vraag welke oplossing ze hiervoor zien. en of ze dat zwart op wit willen beschrijven.

Houd de vragen kort en bonding en punts gewijs ---> SMART afkorting opzoeken en toepassen

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het klinkt alsof het hier ineens geëscaleerd is?
zou ik in werk een stap terug doen in het aantal uren.

Ik heb HR per e-mail laten weten mij momenteel ziek te melden
Binnen 1 zin gaat het van 8 tot 16 uur minder per week werken naar 100% ziek melden?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb de titel ietwat aangepast zodat het meer de lading dekt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
HollowGamer schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:19:
Voor de duidelijkheid staat in mijn contact dat ik volledig vanuit thuis mag werken.
Ik lees dit als een detail tussendoor even geroepen maar ik lees het wel nu als een vrijblijvende afspraak dus als het werk het toelaat mag je thuis werken maar als de werkgever wilt dat je komt dat je dan ook komt.

Of heb je afgesproken dat je thuiswerkt om je werk te doen en geen verplichting hebt hierin.

Belangrijke nuance lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-weg-

[ Voor 99% gewijzigd door HollowGamer op 25-01-2024 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-weg-

[ Voor 99% gewijzigd door HollowGamer op 25-01-2024 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

HollowGamer schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:41:
[...]
Dat heeft HR ervan gemaakt, dat was niet mijn bedoeling.

Ik heb een mail gestuurd dat het momenteel niet ging (samen met therapie traject), en dat ik mij daardoor ziek voelde. In de mail heb ik ook gezegd, bel mij even terug, want ik wil er even uitleg over geven.

Ik snap nu, en dat is compleet een fiar punt, dat het zo is overgekomen, maar dat was dus absoluut niet de intentie. Ik heb een gesprek gehad voor dit alles, en toen zei ze dat ik aan de bel moest trekken als het niet meer ging.

Het stomme is dat mijn baas zegt, prima al werk je maar een dag in de week momenteel, en mijn HR zegt totaal het tegenovergestelde. Ik sta bijvoorbeeld ook open voor 24 uur ofzo, maar gezien mijn negatieve ervaringen met HR, wilde ik dat niet met haar bespreken.

Ik heb de kans niet eens gekregen om het uit te leggen, het geschreeuw aan de lijn (ja, zo ging het echt) was gewoon niet doorheen te komen.
Ja, dat maakt het moeilijk inderdaad.
Veel problemen ontstaan inderdaad vanuit communicatie misinterpretaties.

Zijn er tussen wegen dat je dingen met je baas afstemt gezien je daar wel normaal meer overeen komt, en dat die het vervolgens opdraagt aan HR om dat op de overeengekomen manier uit te voeren?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Top! Ik gaf het aan zodat je deze nuance wel zelf correct in beeld had en niet verkeerd ernaar keek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-weg-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-weg-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Het is heel vervelend wat je is overkomen en heel onprofessioneel van HR.
Heb je geen vertrouwens persoon met wie je kan praten hierover en die misschien kan mediator hiertussen om het te sussen?

Voor nu idd even beter thuis blijven denk ik, rust nemen goed voor jezelf zorgen en daarna nadenken over wat je moet en gaat doen.
Nu beslissingen nemen in deze staat van denken is niet goed dan ga je te gehaast zonder rationeel denken beslissingen nemen die je wellicht niet meer ongedaan kan maken.

Daarbij deed je er goed aan om naar de Bedrijfsarts te vragen want die is de enige persoon dat medische gegevens van jou afwezigheid mag weten en analyseren en daar een plan op kan maken.
HR heeft niks met jou medische of ziekte afwezigheid mee te maken, je hoeft ze niks te delen als je dat niet wilt en zou je ook willen adviseren omdat vanaf nu ook niet te doen door de houding van HR.

[ Voor 13% gewijzigd door NicoHF op 25-01-2024 11:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
HollowGamer schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:54:
[...]

Ja, alleen ging ze roepen dat er een gesprek zou komen, ook om mij te vervangen, want het kon niet langer.

Het was heel wazig, ze hebben mij destijds aangenomen met mijn achtergrond, gaven mij alle ruimte, en nu zit HR overal tussen te stoken (ik noem het maar even onprofessioneel zo).

Ik hoop dat, heb nu inderdaad direct contact met mijn baas. Ben komende maandag ook weer aan het werk, maar voor wat eigenlijk? De teamlead en HR hebben uitgesproken geen vertrouwen te hebben meer in mij, maar ik moet wel met hun samenwerken.
HR kan van alles en nog wat roepen, die zijn uitvoerend/adviserend maar niet beslissend.
Mij lijkt het zinvol om een keer een afspraak op kantoor te maken, in 1e instantie zou ik zeggen alleen met je teamlead, om in ieder geval tussen jou en je teamlead de lucht te klaren/gebrek aan vertrouwen te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-weg-

[ Voor 99% gewijzigd door HollowGamer op 25-01-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-weg-

[ Voor 99% gewijzigd door HollowGamer op 25-01-2024 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:24

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Lastige situatie en gelukkig heb je wel je direct lg achter je staan. Ik zou proberen wat zaken van elkaar te scheiden: op het moment dat het gaat om activiteiten in je ziekte traject (gesprekken, afspraken met HR, coach, bedrijfsarts) moet je daar echt goed (pro)actief aan meewerken. Ondanks dat je mag thuiswerken, als een bedrijfsarts je wilt zien in levende lijve, of een coach wil een gesprek, dan is dat aanbod van een taxi wel echt iets om aan te pakken als je zelf niet wilt/kunt reizen. Dit zijn namelijk wel dossieropbouwende zaken die je niet tevaak moet missen want dat ga je steeds zwakker staan.

Werk gerelateerde zaken handel je gewoon met lg af evt ism bedrijfsarts.

succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

HollowGamer schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:33:
[...]
Ja, alleen werkt het helaas niet zo in mijn brein. Ik zit hier op vast, vergelijkbaar met programma dat steeds blijft freezen op een bepaald punt. Als ik nu naar buiten loop, dan zit ik met mijn gedachte daar, ik zou zomaar alles voorbij kunnen lopen.
het feit dat je reageert / het van je af kan schrijven geeft aan dat je ook net zogoed op je gsm dit had kunnen doen terwijl je bloed moet prikken ...

als je naar de wc moet ga je ook gewoon lijkt me.
Thanks voor punt gewijst, ik wil inderdaad ook niet in welles/nietes terechtkomen, dat is niet mijn ding en voel ik mij niet prettig bij.
je voorbereiden en het kort en bondig samenvatten helpt je brein het verwerken. alleen je moet opletten dat de reactie niet de overhand neemt. vraag je af of een reactie nodig is, uitleg vragen en bv het personeels handboek / juridische regels (indien van toepassing) erbij halen helpt vaak wel

vaak vind dat men het minder geslaagt als je vraagt, hoe men de oplossing ziet voor punt 1,2,3 vooral als punt 1 en 3 met elkaar conflicteren ;)

ps als je conflicterende punten hebt zet ze niet bij elkaar maar bv wat anders ertussen .. als ze niet opletten dan zetten zichzelf vast. en kan je daarop doorvragen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-weg-

[ Voor 129% gewijzigd door HollowGamer op 25-01-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-weg-

[ Voor 99% gewijzigd door HollowGamer op 25-01-2024 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
HollowGamer schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:30:
[...]

Een vertrouwenspersoon heb ik nog niet aan gedacht. Vervelende is wel dat ik dingen misschien erg groot ga maken.

Voor HR is dit wellicht een heel normaal gesprek, komen ze met allemaal voorbeelden in mijn communicatie (ik moet beter communiceren, vind het moeilijk, maar ik ben vaak (te) eerlijk en (te) direct op bijvoorbeeld PRs en wat ik vind), of komen ze met cijfers om mijn afwezigheid te onderbouwen.

Het voelt als een gevecht dat je toch niet gaat winnen, maar ik wil ook niet voor iets uitgemaakt worden.

Ik zou eens kunnen kijken wie die persoon is (hopelijk niet HR) - communiceren die direct met je baas en/of teamlead?
Iets wat voor de één klein kan zijn is voor de ander een heel groot probleem, daar moet je niet aan denken.
Het feit dat je er zo erg mee zit geeft al aan dat jij het persoonlijk een groot probleem vindt en daar iets mee moet gebeuren.

Wat zou er te winnen moeten zijn? Dit soort conflicten zijn verliezen voor beide partijen die er samen uit moeten komen.

Hier staat kort samengevat wat een vertrouwenspersoon kan betekenen, hoe het exact geregeld is dat verschilt per bedrijf.
Dit soort situaties kan je ook met hun bespreken laat je niet afschrikken door de voorbeelden die staan genoemd in het artikel

https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/vertrouwenspersoon

Weet trouwens niet of je nog een begeleider oid hebt vanuit UWV of gemeente bv waar je eventueel op terug kan vallen maar anders zou ik die gaan raadplegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:14:
[...]

HR kan van alles en nog wat roepen, die zijn uitvoerend/adviserend maar niet beslissend.
Mij lijkt het zinvol om een keer een afspraak op kantoor te maken, in 1e instantie zou ik zeggen alleen met je teamlead, om in ieder geval tussen jou en je teamlead de lucht te klaren/gebrek aan vertrouwen te bespreken.
Om een goede band te onderhouden voor de werksfeer zou je kunnen praten met de leidinggevende maar het is wel belangrijk om op te merken dat diegene niet mag en kan bepalen hoeveel uur je mag en kan werken als je ziek bent zoals nu het geval is voor TS.
Ook medische gegevens of het waarom je ziek gemeld bent of welke aard dan ook die gerelateerd is aan de gezondheid hoeft niet gemeld te worden aan de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-weg-

[ Voor 143% gewijzigd door HollowGamer op 25-01-2024 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

HollowGamer schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:04:
[...]
Ik zou echt willen dat het zo simpel was bij mij, maar in mijn brein werkt het als 1-2-3-4, en niet 2-3-1-4, waardoor ik eerst nog zit met 1, en dan pas kan overgaan naar 2.
Heel ander onderwerp dan dit topic ;) zullen we daarom dit even parkeren

ik weet 100% wat je bedoelt, daarom de tip om het op te schrijven / verwerken zodat je het een plekje kan geven..
Voor die HR dodo moet je gewoon met brainblock(s) werken daar zijn trainingen voor HR medewerkers zeker als je veel IT-ers hebt als werknemers. Leg maar eens voor bij je zorgbegeleider/ggz oid

en ja ik ga even door zodat je het kan parkeren ;) wil hier best op doorgaan overgens laat de bal nu bij jou liggen .. je kan me desnoods in een ander topic taggen (door @<username> te doen)
Daarvan is het werk of iemand niet de schuld, maar zo werkt het helaas bij mij, hoe hard ik ook probeer daar tegen in te gaan. Als ik niet te veel stress heb, gaat dit veel makkelijker, maar nu in deze situatie (veel stress/spanningen) zit ik totaal aan de grond.
ook erg herkenbaar .. maar niemand kan jou stress weghalen dan jijzelf en dat is soms erg lastig maar naar de muur/plafondstaren is zeker geen oplossing .. zeg niet dat je binnen 5 minuten een oplossing moet hebben maar vind wel een methode die werkt ..

kost mij soms ook dagen/weken/jaren voordat het kwartje valt bij bepaalde zaken. het is soms erg laat maar ja ach dan hoort bij het etiketje
Daar kan geen HR of iemand iets aan doen, baal er zelf van dat dit bij mij gebeurt en ik daar geen goede controle over heb.

Ik moet hiervoor even hulp vragen, want ik zit erg vast.
je ziet al dat je vast zit en dat is in elk geval een gedeelte van de oplossing in je hand hebben.

en overgens als je HR persoon niet snapt dat je een "error" hebt dan zit die persoon ook niet op de juiste plek ..

Wellicht zit het in het stukje angst/paniek wat we/ik wellicht niet snap en dat maakt het wel complex(er)

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik lees dat men je onder toezicht van het UVW een baan hebben aangeboden , en je omstandigheden kennen.
Je directe leidinggevende heeft geen probleem, en is duidelijk op de hoogte. ik zou me er niet te druk om gaan maken maar je begeleiding vanuit het UWV laten uitvechten met HR. Relax en ga lekker naar buiten wandelen als je dat fysiek kunt, en laat het links liggen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

HollowGamer schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:19:
Momenteel werk ik 32 uur, ik ben in dienst gekomen bij dat bedrijf via de ziektewet, en nog altijd staat het UWV garant als ik uitval bij ziekte.
1) Als een werknemer ziek wordt, wordt de doorbetaling van het loon altijd via het UVW en de Ziektewet geregeld.
2. "in dienst komen via ziektewet" ... dat is ietwat vaag:
Bedoel je hierbij; ofwel via een proefplaatsing (Waarbij het UVW voor de indienstreding eerst twee maanden loonvoorziening betaald, bij een minimaal contractduur van 6 maanden).
Of mogelijk een regeling waarbij een deel van je loonkosten door het UVW gedragen worden (Loonkostenvoordeel-regeling of Wet Tegemoetkoming Loonkosten )..

Bij mijn weten zal in geen geval het UVW een speciale regeling hebben om de loonkosten te dragen bij ziekte van een werknemer, anders dan de bestaande regeling die voor _alle werknemers gelden, of ze een bepaalde handicap of gezondheidsproblematiek hebben of niet...

Als je je dus ziekmeld zal je in de 'gewone' papiermolen terechtkomen en aan vaststaande regels moeten voldoen die voor alle werknemers gelden.
Eventuele speciale afspraken gelden juist niet als je je ziekmeld (verzekeringstechnisch mag een werkgever daarover geen afwijkende afspraken maken).
Bij bv Loonkostenvoordeel-regerlingen worden deze enkel betaald over gewerkte uren en verliest een werknemer deze bijdrage als een werknemer zich ziekmeld over de dan gemistte werk-uren.

Het spijt me zeer als je dat misschien niet graag hoort (en natuurlijk zal de toon van die HR medewerker sterk mespelen, of die dat goed kan uitleggen)...
maar onderschat niet dat deze vermoedelijk wel op de correcte regels kan wijzen en je juist meer problemen kunt krijgen als je eigenwijs alles op je eigen manier denkt te kunnen doen...

Zeker ook als je lijkt te denken dat het een 'oplossing' zou zijn gewoon te stoppen met werken en veel verwijten aan je werkgever uit te spreken (waarvan ik de onderbouwing een beetje mis)..

Realiseer je goed dat het regelmatig uitvoeren van werk veelal een betere en stabiele omgeving ook voor therapie zal bieden.
De kans zal groot zijn dat het stoppen met werken niet noodzakelijk je positie, zeker in de toekomst om al;snog weer en eventuele betaalde positie te krijgen, niet zal toenemen als het huidige bedrijf iig wel de intentie toont je te willen helpen

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 25-01-2024 15:23 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-weg-

[ Voor 107% gewijzigd door HollowGamer op 25-01-2024 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat zijn allemaal dingen die je met je begeleiding moet bespreken lijkt mij.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-weg-

[ Voor 99% gewijzigd door HollowGamer op 25-01-2024 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10 12:58
RM-rf schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:13:
[...]

1) Als een werknemer ziek wordt, wordt de doorbetaling van het loon altijd via het UVW en de Ziektewet geregeld.
2. "in dienst komen via ziektewet" ... dat is ietwat vaag:
Bedoel je hierbij ofwel via een proefplaatsing (Waarbij het UVW voor de insdientreding eerst twe maanden loonvoorziening betaald, bij een minimaal contractduur van 6 maanden).
Of mogelijk een regeling waarbij een deel van je loonkosten door het UVW gedragen worden (Loonkostenvoordeel-regeling of Wet Tegemoetkoming Loonkosten )..
Het zal een No-Risk polis van het UWV zijn. Het UWV betaald dan de werkgever een ziektewet-uitkering bij uitval van de werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-weg-

[ Voor 158% gewijzigd door HollowGamer op 25-01-2024 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 22:37
Het meest frappante aan dit verhaal vind ik het verschil in opstelling tussen aan de ene kant de HR-persoon en teamlead en aan de andere kant de eigenaar.
Uiteindelijk is die laatste degene met de eindverantwoordelijkheid en het recht te beslissen. En die staat aan jouw kant, bovendien is je band hecht genoeg dat je hem direct kan bellen.

Dus als je het aankan, zou een gesprek met HR, teamlead, de eigenaar en jijzelf heel waardevol kunnen zijn. Waarschijnlijk stelt HR zich heel anders op als duidelijk is hoe de baas erin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-weg-

[ Voor 114% gewijzigd door HollowGamer op 25-01-2024 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaaaaaaaabc
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-09 23:33
Ik mis eigenlijk een aantal zaken:

- De-escalatie van de sfeer;
- Rol van leidinggevende en teamlead
- de impact van HR;

Ik weet niet niet hoe je hebt gecommuniceerd dat je direct naar de bedrijfsarts wilde omdat jullie eerdere ervaringen niet goed waren, maar wellicht heb je daarbij een ongelukkige toon aangeslagen, waardoor het haar ook heeft geraakt. Dat is voor haar uiteraard geen excuus om niet haar werk op de gebruikelijke manier te doen, maar zou wellicht kunnen verklaren waarom ze er zo in zit. Kortom, hoe is de communicatie qua toonzetting geweest en zie je kansen om dit te de-escaleren. Je schrijft dat je een coach hebt, wellicht kan die je helpen (omdat je aangeeft autisme te hebben is het wellicht voor jou handig om iemand mee te laten kijken) en misschien komt haar feedback daarvandaan. In dat geval zou je ook kunnen proberen de situatie te de-escaleren, wellicht met behulp van de leidinggevende en.of coach.

Je schrijft over HR-afdeling, maar het is mij niet duidelijk of dat een persoon is of bestaat uit meerdere HR medewerkers. In dat laatste geval zou je, mits je dat beetje diplomaat doet, met je manager kunnen afspreken dat een andere HR medewerker je dossier oppakt als je daar een betere klik mee hebt, dus wellicht is dat een optie.

Verder is de rol van de leidinggevende mij niet duidelijk. Je geeft aan een goede relatie te hebben, maar ook dat hij met haar meepraatte. Wellicht kun je met hem in gesprek over waar je problemen zitten en welke oplossingen hij zelf ziet. Ik ben zelf leidinggevende, HR adviseert mij, maar uiteindelijk ligt de beslissingsbevoegdheid wel bij de leidinggevende. Dus daar zit ook de sleutel tot de oplossing van jouw probleem.

Op basis van je posts lijkt het heel erg als je de HR medewerker ziet als "slecht" persoon en de teamlead, manager en eigenaar als mensen "die erin trappen". Ik kan het natuurlijk vanaf een toetsenbord niet zien, maar ik denk dat het goed is om er genuanceerder naar te kijken en stil te staan bij de beweegredenen van een ieder (incl. de HR contactpersoon). Daarmee kun je echt verder komen

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Alles weggejorist :( en dat van iemand met meer dan 11K posts hier. :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.