Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:25
Ik heb momenteel een OnePlus 9 Pro 256GB (kan prima met 128GB uit de voeten)

Ik ben eigenlijk aardig tevreden maar wil upgraden vanwege de esim-functie bij nieuwere toestellen (binnenkort nodig) en daarbij ben ik al sinds dag 1 niet helemaal te spreken over de camera-functie van het toestel. Ik fotografeer met camera en lenzen, maar soms is het ook prettig om zonder de hele bende op pad te kunnen als ik reis.

Ik heb een paar nieuwe telefoons op mijn shortlist:

Samsung Galaxy S24 Ultra
Samsung Galaxy S23 Ultra
Google Pixel 8 Pro

Een Oneplus (12) wil ik voor nu laten varen.

Ik heb tientallen reviews gelezen maar kom er niet goed uit welke ik 'het beste kan kopen'. Er is natuurlijk ook nog een flink prijsverschil tussen de toestellen, hoewel ze alledrie aardig aan de prijs zijn.

Daarom meer de focus op wat ik nu heb en wat ik evt krijg.....is dat verschil echt enorm vanwege die paar jaar die ertussen zit? Bv mbt de camera. Zal ik echt al versteld staan bij bv de S23 Ultra die binnenkort waarschijnlijk nog wel wat goedkoper wordt nu de S24 Ultra uitgeleverd wordt? Of beter even wachten eer de Pixel 8 Pro nog wat omlaag gaat wat het eigenlijk een koopje maakt vergeleken de 2 van Samsung?

Ik ben niet perse van het jaarlijks vervangen van mijn telefoon, maar aan de andere kant kan ik ook wel leven met een toestel van vorig jaar ipv het nieuwste van het nieuwste met wellicht maar een minimale verbetering?

Input is welkom. Alvast bedank :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pixel 8 pro heeft 7 jaar updates na lancering, dus nog 6,5 jaar over. S23U heeft 5 jaar updates na lancering dus nog 4 jaar over, S24U heeft 7 jaar updates na lancering dus nog 7 jaar over.

Ik heb geen ervaring met de Pixel, wel met OnePlus en Samsung, en de Dual Sim integratie in de Samsung vind ik vele malen beter dan bij OnePlus. Wel is het zo bij Samsung dat je 1 esim tegelijk actief kunt hebben en er fysiek 2 sim kaarten inpassen. Dus bij Dual Sim heb je daar mogelijkheden om mee te spelen. Wil jij Dual Sim, of is het je alleen om de eSim te doen?

Qua snelheid is de Pixel Tensor Soc minder goed dan de Qualcomm Soc in de S23U en de S24U. Ook de accu van de Pixel schijnt minder goed te zijn.

Qua camera's, de S23U en S24U hebben telecamera's. Waarbij de S23U 10 x optische zoom heeft op lagere resolutie dan de S24U die 5 x optische zoom heeft op hogere resolutie. Hoe zou dat passen in jou camera gebruik? Beide kunnen ook foto's in RAW formaat opslaan, dus zonder enige bewerking, maar dat vreet ruimte, ipv 3 mb voor een compressed foto zit je dan zo op 100 MB raw.

Ikzelf heb de S23U en ben er tevreden mee. 10 x optische zoom is prettig op vakantie en heeft me al een paar keer gered met mooie kiekjes als de echte camera niet bij de hand was.

[ Voor 5% gewijzigd door swhnld op 26-01-2024 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:25
swhnld schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:28:
Pixel 8 pro heeft 7 jaar updates na lancering, dus nog 6,5 jaar over. S23U heeft 5 jaar updates na lancering dus nog 4 jaar over, S24U heeft 7 jaar updates na lancering dus nog 7 jaar over.

Ik heb geen ervaring met de Pixel, wel met OnePlus en Samsung, en de Dual Sim integratie in de Samsung vind ik vele malen beter dan bij OnePlus. Wel is het zo bij Samsung dat je 1 esim tegelijk actief kunt hebben en er fysiek 2 sim kaarten inpassen. Dus bij Dual Sim heb je daar mogelijkheden om mee te spelen. Wil jij Dual Sim, of is het je alleen om de eSim te doen?

Qua snelheid is de Pixel Tensor Soc minder goed dan de Qualcomm Soc in de S23U en de S24U. Ook de accu van de Pixel schijnt minder goed te zijn.

Qua camera's, de S23U en S24U hebben telecamera's. Waarbij de S23U 10 x optische zoom heeft op lagere resolutie dan de S24U die 5 x optische zoom heeft op hogere resolutie. Hoe zou dat passen in jou camera gebruik? Beide kunnen ook foto's in RAW formaat opslaan, dus zonder enige bewerking, maar dat vreet ruimte, ipv 3 mb voor een compressed foto zit je dan zo op 100 MB raw.

Ikzelf heb de S23U en ben er tevreden mee. 10 x optische zoom is prettig op vakantie en heeft me al een paar keer gered met mooie kiekjes als de echte camera niet bij de hand was.
Ik run een paar reiswebsites. Als ik gericht op pad ga, heb ik altijd mijn hele kit mee. Maar vaak ben ik lui, vooral 's avonds en dan gaat alleen die OnePlus 9 Pro mee. Dat is achteraf vaak zonde want lage kwaliteit foto's (werk met OMD system met alleen prime/pro lenzen).

Ik denk dat die beide SU telefoons in elk geval een forse verbetering zullen zijn, maar ik kan niet goed beoordelen of de S24U echt de meerprijs waard is. Wellicht beter voor de S23U gaan. Ik schiet in elk geval altijd in RAW op de telefoon, dus ondanks ruimte etc doe ik dat ook op de nieuwe. Vaak trek ik ze er dan toch elke avond vanaf als ik de gewone camera ook flush.

Ok. Die Prixel 8 valt dan in elk geval af. Las ook al wat matige reviews terwijl het qua prijs nou niet echt ineens de helft scheelt ofzo.

Ik gebruik de foto's vooral online, op de websites (max resolutie 1920px) en op mijn social media kanalen. Zou mij kunnen voorstellen dat die S23 dan wellicht net zo prima is? Ik moet zeggen dat ik niet zo van de zoom ben, maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dit een argument zou zijn om dan toch voor die s24 te gaan :).

Bedank voor je input. Ik ga mij even verder inlezen in de reviews waar de S23 Ultra en de S24 Ultra :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Qua camera's kun je net zo goed gaan voor de S23 Ultra. Het verschil tussen de camera's van je OnePlus 9 Pro en de S23 Ultra is een stuk groter dan tussen de S23 Ultra en S24 Ultra. Ook de nieuwe AI features van de S24 Ultra komen naar de S23 Ultra.
Het grootste verschil met de S24 Ultra is de ondersteuning. Die 3 jaar verschil is vrij groot, ook als je de telefoon over een paar jaar al wilt verkopen of doorgeven.