Cloudwebservices stopt per 1 maart 2024

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Topicstarter
Beste klant van Cloudwebservices,

Met een mengeling van emoties deel ik mee dat Cloudwebservices op 1 maart 2024 zal sluiten, bijna zes jaar na de oprichting. Dit betekent dat alle gehoste producten en diensten vóór deze datum moeten worden verplaatst naar een andere hoster of beëindigd. Ik begrijp dat dit overgangsproces uitdagingen met zich mee kan brengen en ik zal, waar nodig, ondersteuning bieden voor eventuele technische aspecten voor de migratie. De migratie zelf, zal niet door Cloudwebservices worden verzorgd.

Na een ongelooflijke reis van zes jaar, wil ik, als oprichter en enige werknemer van Cloudwebservices, deze brief gebruiken om mijn diepste dankbaarheid en waardering uit te spreken. Sinds de oprichting van Cloudwebservices op 1 juli 2018, is het een avontuur geweest vol groei, uitdagingen en vooral veel leren.

In de loop van deze jaren heb ik het genoegen gehad om meer dan 900 websites te hosten. Elk van deze projecten heeft mij niet alleen waardevolle technische vaardigheden bijgebracht, maar ook inzicht gegeven in de unieke behoeften en doelstellingen van elke klant. Jullie, mijn gewaardeerde klanten, hebben een integraal onderdeel uitgemaakt van deze ervaring. Ik wil jullie dan ook van harte bedanken voor het vertrouwen en de steun die jullie in de afgelopen zes jaar in mij en Cloudwebservices hebben gesteld.

Sommigen van u vragen zich misschien af, waarom ik Cloudwebservices niet verkoop. Ik geloof dat het beter is voor klanten om zelf een nieuwe hoster te kiezen die het beste past bij hun specifieke applicatie of websitebehoeften. Waar overnames meestal gepaard gaat met negatieve ervaringen voor de klanten zelf.

Nogmaals, mijn oprechte dank voor jullie steun en samenwerking. Het was een eer om uw webhostingpartner te zijn.

Met warme groeten,

Bryan

Directeur Cloudwebservices
Balen wel, was een fijne hoster. Prima deal ook destijds.
€135 voor 3 jaar. (excl. domeinen).
Weet iemand toevallig nog een hoster die dezelfde deal biedt?
Of wordt het nu toch maar eens tijd om een website zelf (thuis) te gaan hosten.
Qua traffic is het niks. Staan vooral foto's & reisverslagen op (vreet wel wat storage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Jammer om te lezen. Er blijven steeds minder webhosters over in Nederland. En de webhosters die wel overblijven worden vaak uiteindelijk weer overgenomen door een grote partij. Wel respect dat Cloudwebservices er niet voor kiest om alles te verkopen aan zo'n grote partij.

Als alternatief is mijn.host een aanrader, waar ik zelf zit. Die geven ook aan graag onafhankelijk te willen blijven. Maar op vergelijkingssites kun je meer alternatieven vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-05 21:46
Dat is inderdaad een lage prijs! 3,75 per maand

Zelf geen ervaring mee, wel eens ergens tegen gekomen: xynta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04 12:38
Hier ook de mail gehad, doet wel een beetje pijn.
Een van de weinige die zeker een paar stappen verder gaat dan de gemiddelde hoster. Echt jammer!

Dus hier begint helaas de zoektocht ook.

In deze lijst van Internet.nl met Hosters Hall of Fame staan ook wat kleinere partijen:
Klik

Vanuit kennissen de volgende doorgekregen:
Cloud86
mijn.host

brixly.uk (Datacenter in DE maar wel geautomatiseerde migratie van alles in Cpanel, de makkelijke optie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zit hier nu naar te kijken, moet je wel zelf het e.a. bijhouden qua updates. Scheelt wel in de kosten.
Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

mijn.host ook even bekijken, no-go geen WHOIS Privacy. :? 8)7 |:( ;w

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 25-01-2024 17:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Korte tijd om een alternatief te zoeken. Jammer dat ze stoppen, maar restant krijg je dat terug of ben je dat kwijt? Dat lees ik zo niet in het bericht.

Is zo te zien al een paar keer genoemd. mijn.host (ook bij internet.nl in de HoF) is sinds vorige week toevallig SIDN Registrar geworden. Zie https://mijn.host/blog/mi...gistrar-en-tarieven-2024/

@Anoniem: 111246
WHOIS Privacy die heb je toch al omdat je in de EU zit?

Ik weet dat je dat je daar bij .com apart moet aftikken omdat je anders veel openbaar hebt staan bij de whois (tenminste vroeger, ik neem die dienst meer af en als ik een whois op mijn .com doe staat er veel afgeschermt). Maar door GDPR (AVG) heb je toch al whois privacy? Antagonist heeft er ooit een blog over geschreven: https://www.antagonist.nl/blog/gdpr-whois/

Maar mijn.host heeft dat in elk geval wel hoor. Gooi maar is een domein in het mandje ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeT4EW9szRpXtn92mL7ZUA-b2ZI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gvZ94VfEFk7In4TetY8cl0yZ.png?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door RobbyTown op 25-01-2024 18:27 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Betreft terugbetaling, in mijn geval heb ik de hosting vooruitbetaald tot 2027.
Daar krijg ik netjes een credit voor kreeg ik per mail te horen.
Voor de domeinen kan dat niet, die expiration date staat in 't record ook op 2027.
Bij verhuizing blijft dat behouden en afhankelijk van de gekozen provider, moet je dan 1 jaar bij betalen of helemaal niks.

WHOIS privacy moet je dacht ik wel aanzetten op je record(s)?
Als ze expliciet aangeven op overzichten (ook bij een .nl: Ref: https://mijn.host/domeinnaam/extensie/nl/), dat het er niet in zit, ga ik niet doorklikken met domeinen in mandjes zetten om te zien dat je het kunt bijkopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Netjes dat je het geld terug krijgt.

Screenshot is toevallig van een .com gedaan :).
https://mijn.host/domeinnaam/extensie/com/

Misschien zie ik iets over hoofd. Valt er voor .NL nog wat te beschermen dan? Als je bij sidn.nl een whois doet komt naam en adres al niet omhoog enkel een email adres.

Tevens het mag niet meer voor .nl: https://www.sidn.nl/nieuw...en-proxyservices-onder-nl

Vroeger voor .com stond je naam en adres bij whois maar dat is ook al jaren niet meer.

[ Voor 34% gewijzigd door RobbyTown op 25-01-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We gaan wat offtopic, maar heb even gekeken en idd. Bij .nl krijg je de bijkoop optie niet. Denk dat het een foutje is op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:16

EiT

RobbyTown schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:15:
Korte tijd om een alternatief te zoeken. Jammer dat ze stoppen, maar restant krijg je dat terug of ben je dat kwijt? Dat lees ik zo niet in het bericht.

Is zo te zien al een paar keer genoemd. mijn.host (ook bij internet.nl in de HoF) is sinds vorige week toevallig SIDN Registrar geworden. Zie https://mijn.host/blog/mi...gistrar-en-tarieven-2024/

@Anoniem: 111246
WHOIS Privacy die heb je toch al omdat je in de EU zit?

Ik weet dat je dat je daar bij .com apart moet aftikken omdat je anders veel openbaar hebt staan bij de whois (tenminste vroeger, ik neem die dienst meer af en als ik een whois op mijn .com doe staat er veel afgeschermt). Maar door GDPR (AVG) heb je toch al whois privacy? Antagonist heeft er ooit een blog over geschreven: https://www.antagonist.nl/blog/gdpr-whois/

Maar mijn.host heeft dat in elk geval wel hoor. Gooi maar is een domein in het mandje ;)
[Afbeelding]
Bedankt, recent verhuisd van Antagonist naar mijn.host, omdat Antagonist wel erg duur is geworden (5x zo veel voor een reseller pakket). Deze optie over het hoofd gezien.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@EiT let op voor .NL kan en mag dat niet he zie mijn 2de bericht ;). Eerste gaat over .com

Heel toevallig ga ik van antagonist naar mijn.host omdat bij antagonist meerdere sites ook vrij aan de prijs is (vroeger was er geen limiet)

Pagina: 1