Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-07 20:40
Ik gebruik momenteel mijn iMac als basis voor mijn foto's en iCloud. Of met andere woorden: op mijn iMac heb ik voor de foto's in de Preferences de setting "iCloud Photo's" aangevinkt. Met de regelmaat van de klok importeer ik foto's (onder andere vanop mijn iPhone) naar de Mac en die komen dan perfect in de Cloud terecht en kan ik mooi bekijken op bijvoorbeeld de Photo app op Apple TV.

Ik heb op de iPhone - bewust - voor de foto's daar de optie "iCloud Photo's" niet aangevinkt. Ik wil niet dat elke foto die ik met de telefoon maak direct naar de cloud gaat - dat doe ik dus bewust met de import functie van iPhone naar iMac.

Op deze manier kan ik dus wel mijn foto's van iCloud op Apple TV zien, maar volgens mij niet op de iPhone? Klopt dit?

Of met andere woorden: is er een mogelijkheid om foto's van iCloud op de iPhone te zien ZONDER dat ik op de iPhone de optie Sync this Phone in iCloud photo's aanvink? Zoals gezegd: mijn basis voor iCloud photo's is de iMac en ik wil niet graag dat elke willekeurige foto die ik met de telefoon maak, direct naar de cloud gaat.

Ik hoop dat de vraag wat duidelijk is :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als ik je goed begrijp wil je de foto's in je iCloud bibliotheek op je iPhone kunnen bekijken, maar niet "schrijven". Eenrichtingsverkeer dus, klopt dat?

Dat kan niet standaard. Maar wellicht kan je Gedeelde Bibliotheek misbruiken voor dit doel. Dan heb je 2 iCloud bibliotheken, maar voor de Gedeelde Bibliotheek nodig je gewoon niemand uit.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-07 20:40
Mog schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:44:
Als ik je goed begrijp wil je de foto's in je iCloud bibliotheek op je iPhone kunnen bekijken, maar niet "schrijven". Eenrichtingsverkeer dus, klopt dat?

Dat kan niet standaard. Maar wellicht kan je Gedeelde Bibliotheek misbruiken voor dit doel. Dan heb je 2 iCloud bibliotheken, maar voor de Gedeelde Bibliotheek nodig je gewoon niemand uit.
Dank voor je antwoord! Ga dat eens bekijken. Een andere optie die ik online heb teruggevonden die er ook wat naar neigt: op de iPhone toch voor de foto's de sync functie aanzetten, maar met de optie "optimize storage". Blijkbaar krijg je dan lokaal een low-res versie op de telefoon en als je er 'echt' naar kijkt dan stream je de high level versie.

Zou het op de Apple TV via diezelfde manier werken? Alleen moet je daar ergens een sync functie al dan niet met optimize storage activeren natuurlijk (tenzij ik iets over het hoofd heb gezien).

Edit: ik merk wel dat je, voor de Gedeelde Bibliotheek functie, je de sync-optie voor foto's op je iPhone toch moet aanzetten (al dan niet met die optimized storage functie van hierboven). Da's dus eigenlijk hetgeen ik wilde vermijden...

[ Voor 10% gewijzigd door StevenRSCA op 25-01-2024 10:01 ]