Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer
[ Voor 39% gewijzigd door RonnieKo op 25-01-2024 08:26 ]
Klinkt als een plausibele verklaring, alleen is de locatie van de schakelaar dan wel wat onlogisch. Hij zit naast de deur naar de hal/entree. Ik heb hem nog niet open gehaald, omdat mijn kennis van elektra niet veel verder gaat dan het ophangen van een lamp..RonnieKo schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:23:
Het lijkt mij niet meer dan een "verklikkerlampje" op de schakelaar. Gaat aan als je hem omzet. Dan weet je dat er iets nog aan staat in de kamer achter de deur. Bij een inpandige badkamer zal het wel de verlichting of ventilatie zijn. Voor een vliering / zolder met een luik is het ook vaak dat je weet dat de verlichting nog aan is als je het luik dicht hebt. Komt vaker voor. Heb je hem al eens open gehaald? om te kijken welke draden erin zitten en waar die naar toe gaan?
Dit, al heb ik zo'n schakelaar ook al eens letterlijk als nachtlampje om de deur te vinden gebruikt zien worden.RonnieKo schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:23:
Het lijkt mij niet meer dan een "verklikkerlampje" op de schakelaar. Gaat aan als je hem omzet. Dan weet je dat er iets nog aan staat in de kamer achter de deur.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
In het ergste geval is het een goede manier om de aanrijtijd van de hulpdiensten in het Friese buitengebied te ontdekken
Dat is dan niet best… Nog niemand gezien gelukkig!migchiell schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:36:
offtopic:
In het ergste geval is het een goede manier om de aanrijtijd van de hulpdiensten in het Friese buitengebied te ontdekken
Er is (helaas) geen enkele vorm van vloerverwarming aanwezig in dit huis.M2M schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:37:
Maak 'm open, misschien is het wel de knop voor elektrische vloerverwarming...
Die zit in de gang.hfolkers schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:33:
buitenlamp misschien?
En gaat die aan?
https://azalea.lv/product.php?id_product=210 , zo te zien kan hij ook aan met een remote of door detectors, heb je niet meer dan alleen deze knop? Als je weet waar dat voor is zal die knop wel hetzelfde doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 25-01-2024 09:04 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Goed gevonden. De vorige bewoners hadden wel een behoorlijk uitgebreid alarmsysteem, met camera’s, deur/raambeveiliging etc. Dat is allemaal verwijderd, misschien zijn ze deze knop vergeten?Marzman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:04:
[...]
En gaat die aan?
https://azalea.lv/product.php?id_product=210 , zo te zien kan hij ook aan met een remote of door detectors, heb je niet meer dan alleen deze knop? Als je weet waar dat voor is zal die knop wel hetzelfde doen.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Als dit inderdaad een "draadloze" schakelaar is zou ik eerder richting iets van afzuiging / MV gaan. Als je het zeker wil weten: loshalen van de muur. Zitten er draden in dan zou je die kunnen (proberen) te 'volgen'. Zitten er nergens draden is het iets draadloos. Even de batterij vervangen en dan kijken of je iets ziet gebeuren.
Als je de hoofdschakelaar uit zet loop je ook geen risico iets 'fout' te doen qua elektra zolang je niks los maakt en de schakelaar weer terug plaatst voor je de hoofdschakelaar weer aan zet.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
https://www.jablotron.com...51013.pdf&do=downloadFile
Remote control RC-22 2/2 MER51013
Description
The RC-22 remote control is designed to work with
Jablotron’s controllers (UC-216, UC-222, UC-230) and/or the
JA-60 & 65 wireless security systems. It can be used in two
different modes: a two button remote controller or as a panic
button.
A high level of radio security is insured by sophisticated
radio coding with a rolling code. The red LED located at the
upper left corner of the RC-22 indicates activation of the
controller
[ Voor 65% gewijzigd door Marc H op 25-01-2024 13:20 ]
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Kijk ofdat er een luik in je plafond zit, misschien zit deze vastgeroest en had deze moeten openen als soort van geheime escape room wanneer de knop geactiveerd wordt.
Het kan ook de ingangsknop van een SM kelder zijn...
Ah, vandaar dat het serienummer op de sticker met "Ero" begint.Black Sparrow schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:24:
[...]
Het kan ook de ingangsknop van een SM kelder zijn...
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Batterijtje netjes eruit gehaald en die gooi je bij volgend supermarktbezoek in de lege-batterijentonFanta schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:09:
[...]
Problem solved, het ding ligt inmiddels bij het vuil.
....toch?
Die printplaat kan technisch gezien ook beter in de bak voor defecte apparaten dan in de grijze container
[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2024 14:29 ]
Datasheet:Fanta schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:09:
Soms is het makkelijker om gewoon eerst even een schroevendraaiertje er tussen te zetten. Het lijkt idd op deel van een alarmsysteem. Problem solved, het ding ligt inmiddels bij het vuil.
[Afbeelding]
https://shopdelta.eu/pdf....datasheet&product_id=7446
"DRAADLOZE PANIEKKNOP RC-22 JABLOTRON"
"Deze knop stelt onmiddellijk het alarm in werking en (of) brengt het bewakingsstation op de hoogte van de bedreiging in het bewaakte object. De RC-22 kan niet alleen worden gebruikt als paniekknop, maar ook als deurbel of besturingsknop voor domotica. Bestemd voor het MAESTRO/PROFI-systeem."
[ Voor 18% gewijzigd door M66B op 25-01-2024 21:26 ]
:strip_exif()/f/image/E5jhIxDtP8SxTZIMUZ7pe4ah.jpg?f=fotoalbum_large)