Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:57
Hallo forumleden,

Ik hoop dat jullie allemaal in orde zijn. Ik wil graag wat advies willen over een situatie waar ik momenteel mee te maken heb en waarbij ik denk dat jullie ervaring mij kan helpen in het onderhandelen.

Kort samengevat: ik ben vorige week geslaagd voor mijn opleiding IT Systems and Devices Niveau 3. Ik heb twee stageperiodes doorlopen bij hetzelfde bedrijf, waar ze enthousiast zijn over mijn inzet en prestaties. Nu ga ik mijn studie voortzetten met een BBL-traject bij datzelfde bedrijf, waar de IT-afdeling na mijn komst is gekrompen naar mijn teamleider en mezelf.

Eerder werd me verteld dat ik tijdens mijn BBL-opleiding zou worden uitbetaald op het niveau van een reguliere medewerker. Later hebben ze dit gewijzigd naar het lagere salarisniveau voor een BBL'er. Voor mij betekent dit dat ik, gezien mijn leeftijd (19 jaar), €1150 per maand zou ontvangen voor 36 uur per week. Met mijn huidige bijbaan en DUO-inkomen verdien ik meer dan dit aangeboden bedrag. Hierdoor zou ik er financieel op achteruitgaan.

Ik ben me ervan bewust dat werkgevers subsidie kunnen krijgen voor werknemers die een BBL-traject volgen, en ik heb een jaar ervaring bij dit bedrijf, waardoor ik bekend ben met veel van hun interne systemen en software. Ik wil graag mijn inzet en prestaties blijven leveren, maar ik wil niet na het behalen van mijn diploma onder het minimumloon werken.

Hebben jullie suggesties of advies over hoe ik dit het beste kan bespreken met mijn werkgever? Wat zou een eerlijk salaris zijn gezien mijn ervaring en de subsidie die het bedrijf ontvangt?

Alvast bedankt voor jullie input!

PS. Ik heb nog niks ondertekend contract komt een deze dagen maar ik weet dat ze me minimum loon aan gaan smeren omdat mijn teamleider me dit vertelde.

*19 jarige BBL loon is +/- 50 euro

Beste antwoord (via Sam. op 25-01-2024 14:55)

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Sam. schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:21:
Ik mag hier mijn eigen projecten runnen (dus zwaardere taak dan minimum/gewoon deel van team).
[...]
Eerst hemelen ze me op door te zeggen dat ik als medewerker uitbetaald zou worden, en nu komen ze met het minimumloon voor een BBL'er. Ik weet dat zeker hier in de buurt, waar ik woon in een klein dorpje waar mijn stagebedrijf ook gevestigd is, ze niemand gaan vinden na wat ze willen.

Ik heb ervaring binnen het bedrijf en ben bekend met hun IT-processen en netwerkinfrastructuur.
[...]
Ik hoop gewoon dat ik voor al mijn werk hier ergens tussen de 1600 en 2000 kan krijgen. Is dit heel onredelijk? Ik voer hier namelijk meer taken uit dan mij worden gevraagd.
Ik heb ff verscheidene punten uit deze post van je gehaald, maar het klinkt eigenlijk overal alsof je het er niet mee eens bent. Maar pik deze eruit omdat je namenlijk allemaal redenen noemt waarom je meer waard bent. Ik zou zeggen, geef die aan hun als reactie op het aanbod (en vraag de max zodat er ruimte omlaag is, niet de hele range want dan gaan ze natuurlijk op je minimuum zitten).

Beste geval krijg je meer. Ergste geval zeggen ze nee en werk je alsnog voor dit geld of zoek je wat anders. In dat laatste geval, dan loop je studievertraging op omdat je later begint, verliest je ma dus geen inkomen en gaan jouw lasten niet omhoog. Dan kun je dus op je gemakje zoeken naar wat anders en blijf je daarnaast je bijbaantje doen of eventueel zoek je tijdenlijk een baan met je niveau 3 diploma.

Denk dat je er dan wel bent kwa opties. Je kan nou eenmaal niet afdwingen meer betaald te worden dan minimuum bij elk bedrijf naar keuze puur omdat je dat graag wil. Je kan enkel wijgeren te tekenen voor minder dan je waard denkt te zijn, en iets zoeken wat aansluit bij je wensen zowel kwa werk als financieel. Het is immers een overeenkomst, dat betekend dat 2 partijen het eens moeten worden. Het is geen recht dat je kan afdwingen (verder dat wettelijke en eventueel CAO-gerelateerde bepalingen).

En soms he, is het wisselen van werkgever lang niet zo'n verlies als je nu wellicht denkt/het nu voelt. Op andere plekken kun je het ook heel goed hebben, soms zelfs beter ;) .

[ Voor 8% gewijzigd door Cambionn op 25-01-2024 18:35 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:26
Heb je al eens rondgekeken? Het is nooit weg om even over de schutting te kijken.

Als er 3 bedrijven zijn die met je willen spreken, dan kost je dat 3 keer een uurtje tijd.
Daarna weet je precies wat je bij andere bedrijven krijgt, en dus of hun aanbod reëel is of aan lage/hoge kant ligt. (Ik durf werkelijk waar niets hierin te zeggen, maar bij rijksoverheid krijg je stuk minder (749 per maand) als 23 jarige masterstudent...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam.
School doet dit nu voor de eerste keer waardoor alles niet goed geregeld was. Nu heb ik totaal geen tijd meer om met andere bedrijven iets te regelen aangezien ik hem deze week getekend moet hebben. Kreeg gister pas te horen dat ik waarschijnlijk minimum aangeboden krijg wat voor een 19 jarige bbler € 1.047,40 bedraagt toch heb ik dingen om dit forum gelezen over mensen die 1700 krijgen zonder enig IT evaring of bedrijfs evaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als ze gezegd hebben dat je gelijkwaardig betaald zou gaan worden dan houd je ze daar toch aan. Afspraak is afspraak.

Daarnaast ga gewoon ergens anders solliciteren. Totdat je iets gevonden hebt blijf je daar werken.

[ Voor 30% gewijzigd door Tylen op 25-01-2024 07:49 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

Dido

heforshe

Tylen schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:48:
Daarnaast ga gewoon ergens anders solliciteren. Totdat je iets gevonden hebt blijf je daar werken.
Maar dan wel even opletten, als er een tijdelijk contract komt, dat daar wel een clausule instaat die tussentijds opzeggen mogelijk maakt. Anders heeft de TS na 3 maanden een nieuwe baan gevonden en krijgen we een topic over opzeggen van een contract voor bepaalde tijd :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam.
Zoals boven vernoemd omdat school dit allemaal zo laat heeft geregeld krijg ik mijn contract ps op het allerlaatste moment en heb ik nu geen tijd om iets nieuws te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Sam. schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:53:
Zoals boven vernoemd omdat school dit allemaal zo laat heeft geregeld krijg ik mijn contract ps op het allerlaatste moment en heb ik nu geen tijd om iets nieuws te zoeken.
Dat is onzin. Je kan toch gewoon zoeken en deze tekenen? Heb je iets nieuws zeg je deze op. Zo werkt het.

Maar laat ze zich gewoon aan de afspraak houden. Dat is makkelijker ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 17:22

Croga

The Unreasonable Man

Tylen schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:03:
Dat is onzin. Je kan toch gewoon zoeken en deze tekenen? Heb je iets nieuws zeg je deze op. Zo werkt het.
Dus je moet je stageplaats halverwege je stage maar gewoon veranderen? Dat is een recept voor falen en volgend jaar opnieuw mogen doen....

En voor TS: Het is een stageplek! Je gaat dit bedrijf meer kosten dan dat het ze oplevert. Iedere vergoeding is mooi mee genomen.
Een vergelijking met je huidige uitkering en part time baan is ook zinloos. De stageplek levert je veel meer op dan alleen maar geld, die andere twee niet.

Ik zou zeggen: Investeer in je toekomst en blijf niet hangen aan het feit dat het bedrijf hier wat fouten maakt. Het is tenslotte maar een jaar, stelt niets voor op wat je hier in de toekomst aan vruchten van gaat plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 16:10

Barrycade

Through the...

Tenzij je enn zelfstandig huishouden runt, dan zou ik daar wel een punt van maken.

Dus als je zelfstandig woont kom je niet uit, dan zou je dat op kunnen voeren.

Hadden wij ook in onze CAO dat medewerkers onder de 21 jeugdloon+ tenzij ze een huishouden hadden dan kregen ze betaald als 23 jarige.

Maar weet niet hoe dat zit qua DUO en of je aanvullende financiering hebt maar als je meer gaat verdienen heb je hier wellicht geen recht op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam.
Croga schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:08:
[...]

Dus je moet je stageplaats halverwege je stage maar gewoon veranderen? Dat is een recept voor falen en volgend jaar opnieuw mogen doen....

En voor TS: Het is een stageplek! Je gaat dit bedrijf meer kosten dan dat het ze oplevert. Iedere vergoeding is mooi mee genomen.
Een vergelijking met je huidige uitkering en part time baan is ook zinloos. De stageplek levert je veel meer op dan alleen maar geld, die andere twee niet.

Ik zou zeggen: Investeer in je toekomst en blijf niet hangen aan het feit dat het bedrijf hier wat fouten maakt. Het is tenslotte maar een jaar, stelt niets voor op wat je hier in de toekomst aan vruchten van gaat plukken.
Zoals bovenin benoemd heb ik hier al 2 stage periodes van 1 half jaar gelopen om mijn niveau 3 diploma te behalen deze heb ik nu gehaald. Nu ga ik beginnen met BBL niveau 4 deze duurt 2,5 jaar niet 1 jaar zoals benoemd. daarom zeg ik dat ik er graag meer uit wil aangezien dit mijn BBL is en niet mijn stage volgens de wet ben je als BBL'er een medewerker. Ik moet ook 500 euro per maand gaan betalen aan mijn moeder voor het thuis blijven wonen waardoor ik met 1000 euro nooit rond ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:11
Gewoon niet akkoord gaan.
Even tussendoor met je bijbaan overleggen of je op korte termijn mogelijk een tijdje full time daar kan werken.
Dan heb je de tijd om rustig naar een nieuwe baan te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
@TS je zit in een lastig parket. Tenzij je kan aantonen dat het bedrijf je eerder een hoger salaris heeft aangeboden, of dat je onder het minimumloon betaald wordt, heb je m.i. weinig mogelijkheden om iets af te dwingen. Ook is de vraag hoe hard je het wilt spelen bij een bedrijf dat een behoorlijke impact kan hebben op het succesvol afronden van je opleiding. Als je toch van leerbedrijf wilt wisselen, dan zou ik zeker contact opnemen met je opleiding.

Overigens lees ik hier dat je maximaal 32 uur voor het bedrijf zou mogen werken in een BBL-traject (8 uur zijn dan nog gereserveerd voor school).

Beste wat je kan doen is zo snel mogelijk 20 jaar worden, dat scheelt zo 350 euro per maand ;)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam.
@Herko_ter_Horst Ik heb hier 2 stage periodes van een half jaar gelopen nooit ergens anders ICT Stage gelopen. Het bedrijf heeft een ICT beheerder echt heel hard nodig heb al een diploma en meer dan een jaar praktijk evaring bij dit desbetreffende bedrijf die overduidelijk enthousiast zijn om mij te hebben anders boden ze het niet aan. is er echt niks wat ik kan doen om iets af te dwingen heb nu het eerste aanbod van iets minder dan 1300 euro als ik dan tel dat 500 daarvan al naar mijn moeder moet hou ik zelf nog maar 800 over waardoor ik vrij weinig na vaste lasten heb. dit zou inhouden dat ik 1 jaar lang niet kan sparen geen auto aan kan schaffen aangezien het budget er gewoon niet voor is en op veel andere dingen mis loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29
Sam. schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:29:
@Herko_ter_Horst Ik heb hier 2 stage periodes van een half jaar gelopen nooit ergens anders ICT Stage gelopen. Het bedrijf heeft een ICT beheerder echt heel hard nodig heb al een diploma en meer dan een jaar praktijk evaring bij dit desbetreffende bedrijf die overduidelijk enthousiast zijn om mij te hebben anders boden ze het niet aan. is er echt niks wat ik kan doen om iets af te dwingen heb nu het eerste aanbod van iets minder dan 1300 euro als ik dan tel dat 500 daarvan al naar mijn moeder moet hou ik zelf nog maar 800 over waardoor ik vrij weinig na vaste lasten heb. dit zou inhouden dat ik 1 jaar lang niet kan sparen geen auto aan kan schaffen aangezien het budget er gewoon niet voor is en op veel andere dingen mis loop.
Er zijn volgens mij maar 3 dingen die je kan doen, aangezien het volgende week allemaal geregeld moet zijn:
  1. Het huidige aanbod accepteren, dit is het makkelijkst en dan is het direct geregeld zonder enige moeite.
  2. In gesprek gaan met de (potentiele) werkgever over het aanbod en zeggen dat je meer wil verdienen omdat het anders niet de moeite waard is voor je.
  3. Het huidige aanbod afwijzen en een andere werkgever zoeken, hierbij zal je moeten accepteren dat je later met je opleiding begint. Ook is het natuurlijk niet zeker dat je bij een andere werkgever een beter aanbod krijgt.
Mijn persoonlijke mening is dat ±800 euro aan vrij te besteden inkomsten best ruim is. Een auto aanschaffen zou ik inderdaad niet doen, behalve de aanschafkosten zijn de vaste lasten van een auto ook erg hoog. Ik weet niet of je ook nog een reiskosten-vergoeding krijgt? Dan zou ik die gebruiken om met het OV naar werk te gaan.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Onderhandelen kan natuurlijk altijd, met inderdaad als argument dat ze je al kennen en tevreden over je zijn, maar iets afdwingen kan je niet. 1300 is meer dan het minimumloon (voltijd minimumloon voor een 19-jarig is dit jaar 1241, als jij ~1300 krijgt voor 32 of 36 uur klinkt dat m.i. niet onredelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam.
@Ozzie Ik snap waar je vandaan komt met dat 800 best breed is maar bovenop de 500 per maand die ik betaal moet ik ook mijn eigen eten voorzien de 500 is enkel voor het inhuis wonen. Zoals we allemaal weten is een maand eten kopen niet goedkoop hierdoor hou ik eind van de maand misschien 500 over als ik slim koop. Momenteel rij ik een scooter omdat dit goedkoper is dan een auto heb ook reiskosten vergoeding het ging mij daar ook niet zo zeer om het lijkt mij persoonlijk raar dat ik als gediplomeerde ICTer in een markt waar veel werk beschikbaar is het minimale het enigste is wat ik er uit kan halen het ging mij er ook meer om wat is eerlijk van mijn kant af om te vragen kijkend op de omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Croga schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:08:
[...]

Ik vraag het mij af... Aangezien het bedrijf gekrompen is tot teamleider en stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam.
@Herko_ter_Horst heb nu een bod liggen van 1247,89 dat is dan 6,89 euro meer dan minimum en dan ook nog rekening te houden met het feit dat ik hier nu al een jaar lang functioneer als Niveau 4'er heb altijd boven mijn gewicht geslagen hier. Ontwikkel mezelf door het behalen van certificaten als programmeur en IT'er. Als ik hier niet ben dan is er 1 ICT'er voor 100+ medewerkers en die moet dan ook nog 3 Inhouse softwares programmeren. Daarom denk ik dat ik meer kan krijgen zeker aangezien ik nu al een jaar de taken doe die een normale ICT beheerder ook doet. Heb in mijn eerste jaar een junior ICT Beheerder Niveau 4 er zo erg uit gepresteerd dat ze zijn contract niet hebben verlengd en door wouden gaan met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Vergeet niet dat bbl niet als werk maar als stage wordt gezien. De uren die jij als werk ziet worden eigenlijk als school bestempeld... Dus officieel hoeven ze niet te betalen...

Tegelijkertijd, loop vandaag meteen langs hoop bedrijven dan krijg je al een indicatie wat de hoogte van verloning vaak is. Dat het niet te regelen valt is niet van toepassing, het gaat enkel om beeldvorming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:45
Je gaat als BBL'er ergens aan de gang waar enkel de teamleider werkt en jijzelf.
Wie gaat jou opleiden?
En dan ook nog zo'n beetje minimum loon betaald krijgen.

Ik heb het idee dat het bedrijf gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Ze hebben nu met jou een lekker goedkope IT beheerder (die je eigenlijk nog geen IT beheerder mag noemen).

Dit is gedoemd om te mislukken zou ik zeggen.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Los van geld, precies dit:
Rensjuh schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:11:
Je gaat als BBL'er ergens aan de gang waar enkel de teamleider werkt en jijzelf.
Wie gaat jou opleiden?
En ik zou stages bij zoveel mogelijk verschillende bedrijven gaan lopen als je wat wilt leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam.
Het ding met mijn huidige stagebedrijf is dat ik hier veel vrijheid krijg, wat ik zeer waardeer. Mijn begeleider heeft 18 jaar ervaring en weet vrijwel alles. Ik mag hier mijn eigen projecten runnen en ken de mensen. Zelf vind ik het ook een hele leuke plek om stage/werk te doen. Echter, ik heb het idee dat ze me hier benadelen. Eerst hemelen ze me op door te zeggen dat ik als medewerker uitbetaald zou worden, en nu komen ze met het minimumloon voor een BBL'er. Ik weet dat zeker hier in de buurt, waar ik woon in een klein dorpje waar mijn stagebedrijf ook gevestigd is, ze niemand gaan vinden na wat ze willen.

Ik heb ervaring binnen het bedrijf en ben bekend met hun IT-processen en netwerkinfrastructuur. Ze hebben me sowieso voor een lage prijs aangenomen, aangezien ik niet voltijds werk en ook niet als een medewerker uitbetaald hoef te worden. Ik hoop gewoon dat ik voor al mijn werk hier ergens tussen de 1600 en 2000 kan krijgen. Is dit heel onredelijk? Ik voer hier namelijk meer taken uit dan mij worden gevraagd. Ik heb ook een sollicitatiebrief naar de gemeente gestuurd hopend dat ik morgen of volgende week nog op gesprek kan kijken wat ik daar eruit kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam.
@99ruud99 het is een MBO BBL dus ze zijn zeer zeker verplicht mij te betalen nu willen ze minimum betalen terwijl ik weet dat dankzij de situaties en mijn evaring ik meer waard ben dan dat. Verder heb ik vrijwel geen verstand wat redelijk is om te vragen dankzij de situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29
99ruud99 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:06:
Vergeet niet dat bbl niet als werk maar als stage wordt gezien. De uren die jij als werk ziet worden eigenlijk als school bestempeld... Dus officieel hoeven ze niet te betalen...

Tegelijkertijd, loop vandaag meteen langs hoop bedrijven dan krijg je al een indicatie wat de hoogte van verloning vaak is. Dat het niet te regelen valt is niet van toepassing, het gaat enkel om beeldvorming.
Dat is niet waar, als BBL moet je gewoon betaald worden en voor 20, 19 en 18 jarige ligt dat minimumsalaris onder het minimumloon.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Dus dan geldt enkel het deel " vraag bij andere bedrijven". Als concurrent meteen stuk meer biedt weet je dat je meer waard bent.
Als ze allemaal hetzelfde bieden weet je dat ook weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Sam. Je geeft een hele uitleg waarom het allemaal zo vertrouwd is. Maar leren doe je bij verschillende bedrijven. Niet bij 1 bedrijf alle stages met 1 en dezelfde manager (die je ook nog als goedkope arbeidskracht gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:14
Niet voor het een of ander, maar waarom vraagt je moeder € 500,- huur voor je slaapkamer, naar ik mag hopen wel inclusief gwl en internet?

Als je dan ook nog jezelf moet voeden, blijft er inderdaad vrijwel niets over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
ozzynator schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:59:
Niet voor het een of ander, maar waarom vraagt je moeder € 500,- huur voor je slaapkamer, naar ik mag hopen wel inclusief gwl en internet?

Als je dan ook nog jezelf moet voeden, blijft er inderdaad vrijwel niets over.
Zelfs als je dan nog eten moet halen ben je voor ongeveer 200 a 250 wel klaar per maand dan hou je nog 250 over.
Dat is best netjes voor iemand die studeerd.
Zelf moest ik het met een heel stuk minder doen vroeger.

Maar 500 kostgeld is wel veel, vind dat wel onredelijk hoog eigenlijk, voor 500 kan je op kamers gaan wonen en dan woon je op 'jezelf'.
Misschien kan dat wat naar beneden?

Voor werkervaring zou ik zeggen kies een andere plek uit maar voor een meer gegarandeerd slagen zou ik deze nemen en geen onnodige risico's gaan nemen.
Als je je diploma hebt kan je altijd werk evaring gaan opdoen, diploma is belangrijker momenteel dat je die haalt dan meer werkervaring of paar euro's meer per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam.
@ozzynator Ze vraagt 500 omdat ze potjes bij de gemeente heeft die vervallen wat hiervan waar is of niet dat weet ik allemaal niet zo is t altijd al gegaan betaal haar nu ook al flinke bedragen. gwl en internet zitten er wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam.
@NicoHF Dat staat los van mijn vraag mij vraag is vooral kan ik er meer uit halen op basis van de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Sam. schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:18:
@ozzynator Ze vraagt 500 omdat ze potjes bij de gemeente heeft die vervallen wat hiervan waar is of niet dat weet ik allemaal niet zo is t altijd al gegaan betaal haar nu ook al flinke bedragen. gwl en internet zitten er wel bij
Dat zal dan wel de huurtoeslag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Sam. schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:19:
@NicoHF Dat staat los van mijn vraag mij vraag is vooral kan ik er meer uit halen op basis van de situatie?
Overleg het eens met je werkgever en vraag het, nee heb je ja kun je krijgen.
Krijg je het niet dan op zoek naar een andere plek als het je om het geld te doen is.
Meer geld afdwingen via juridische wegen onder BBL acht ik geen kans

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Sam. schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:21:
Ik mag hier mijn eigen projecten runnen (dus zwaardere taak dan minimum/gewoon deel van team).
[...]
Eerst hemelen ze me op door te zeggen dat ik als medewerker uitbetaald zou worden, en nu komen ze met het minimumloon voor een BBL'er. Ik weet dat zeker hier in de buurt, waar ik woon in een klein dorpje waar mijn stagebedrijf ook gevestigd is, ze niemand gaan vinden na wat ze willen.

Ik heb ervaring binnen het bedrijf en ben bekend met hun IT-processen en netwerkinfrastructuur.
[...]
Ik hoop gewoon dat ik voor al mijn werk hier ergens tussen de 1600 en 2000 kan krijgen. Is dit heel onredelijk? Ik voer hier namelijk meer taken uit dan mij worden gevraagd.
Ik heb ff verscheidene punten uit deze post van je gehaald, maar het klinkt eigenlijk overal alsof je het er niet mee eens bent. Maar pik deze eruit omdat je namenlijk allemaal redenen noemt waarom je meer waard bent. Ik zou zeggen, geef die aan hun als reactie op het aanbod (en vraag de max zodat er ruimte omlaag is, niet de hele range want dan gaan ze natuurlijk op je minimuum zitten).

Beste geval krijg je meer. Ergste geval zeggen ze nee en werk je alsnog voor dit geld of zoek je wat anders. In dat laatste geval, dan loop je studievertraging op omdat je later begint, verliest je ma dus geen inkomen en gaan jouw lasten niet omhoog. Dan kun je dus op je gemakje zoeken naar wat anders en blijf je daarnaast je bijbaantje doen of eventueel zoek je tijdenlijk een baan met je niveau 3 diploma.

Denk dat je er dan wel bent kwa opties. Je kan nou eenmaal niet afdwingen meer betaald te worden dan minimuum bij elk bedrijf naar keuze puur omdat je dat graag wil. Je kan enkel wijgeren te tekenen voor minder dan je waard denkt te zijn, en iets zoeken wat aansluit bij je wensen zowel kwa werk als financieel. Het is immers een overeenkomst, dat betekend dat 2 partijen het eens moeten worden. Het is geen recht dat je kan afdwingen (verder dat wettelijke en eventueel CAO-gerelateerde bepalingen).

En soms he, is het wisselen van werkgever lang niet zo'n verlies als je nu wellicht denkt/het nu voelt. Op andere plekken kun je het ook heel goed hebben, soms zelfs beter ;) .

[ Voor 8% gewijzigd door Cambionn op 25-01-2024 18:35 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
99ruud99 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:06:
Dit klopt niet. BBL is geen stage, je krijgt geen studiefinanciering en je hoort als gewone werknemer betaald te worden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sam.
@Cambionn Zojuist naar de HRM afdeling gelopen begrip getoont voor het feit dat ze me natuurlijk minimum aan probeerde te smeren natuurlijk elk bedrijf wil geld verdienen en als ze iemand voor goedkoop kunnen krijgen proberen ze dat en die situatie snap ik. Daarna rustig in gesprek gegaan over de mogelijkheden en hebben ze besloten mij 500 euro omhoog te gooien wat scheelt aangezien ik nu gewoon fijn kan blijven waar ik ben dit is voor mij gewoon veel handiger aangezien ik in een klein dorpje woon en dit is de enigste plek waar ik niet een reistijd heb van minimaal 45 min. Uiteindelijk dus simpelweg opgelost door het gesprek aan te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 23:50
Goed opgelost @Sam.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Sam. schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:57:
@Cambionn Zojuist naar de HRM afdeling gelopen begrip getoont voor het feit dat ze me natuurlijk minimum aan probeerde te smeren natuurlijk elk bedrijf wil geld verdienen en als ze iemand voor goedkoop kunnen krijgen proberen ze dat en die situatie snap ik. Daarna rustig in gesprek gegaan over de mogelijkheden en hebben ze besloten mij 500 euro omhoog te gooien wat scheelt aangezien ik nu gewoon fijn kan blijven waar ik ben dit is voor mij gewoon veel handiger aangezien ik in een klein dorpje woon en dit is de enigste plek waar ik niet een reistijd heb van minimaal 45 min. Uiteindelijk dus simpelweg opgelost door het gesprek aan te gaan!
You did well young padawan. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11:38
Sam. schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:57:
Heel goed, maar zorg wel dat je het ook op papier krijgt dat je deze verhoging toegezegd hebt gekregen, ze hebben je namelijk al een keer iets beloofd wat ze niet nagekomen zijn......
Pagina: 1