Gemalto card reader met meerdere versies draaien op een LPT.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Beste tweakers,

Misschien kunnen jullie me hierbij helpen.

Onze Spain branch gebruikt Barclay-sepadirect en Luxtrust middleware voor hun werk.

Nu hebben we een probleem dart wanneer je van beide de software installeert een van die het niet doet. Of het is Barclays of het is Luxtrust.

Ze maken beide gebruik van Gemalto card reader software, maar beide een andere versie.
Wanneer ik op werk ben morgen, zal ik screenshots maken.

Nu heb ik een case ge-opend bij Thales de groep van Gemalto, maar die sturen me door naar de Vendor.
Maar omdat wij als Local-IT niet dit als standaard hebben kunnen we ook niet langs bij de Vendor. We kunnen alleen inzien of de kaart geblokeerd is of niet.

Nu mijn vraag: is er een mogelijkheid om beide software versies te installeren en dit naast elkaar te gebruiken_

Luxtrust Middleware 1.8.0
En Barclays esigner software 2.0 op dit moment.
Maar de Gemalto software kijk ik morgen even na.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

kan pakket A niet met de cardreader software van Pakket B overweg ? dan moet je bij die software leverancier zijn. .. je kan ook software isoleren (virtual bubble oid) maar software packer(s) weten daar vaak meer van.

https://learn.microsoft.c.../windows-sandbox-overview is wellicht iets om te testen

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
vso schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:21:
kan pakket A niet met de cardreader software van Pakket B overweg ? dan moet je bij die software leverancier zijn. .. je kan ook software isoleren (virtual bubble oid) maar software packer(s) weten daar vaak meer van.

https://learn.microsoft.c.../windows-sandbox-overview is wellicht iets om te testen
Ze maken gebruikl van dezelfde software namelijk gemalto en die is van Thales.
Maar beide hebben een eigen software versie waar ze mee werken.

ik zal eens kijken, eindelijk hebben ze het naar hun technische support gestuurd de ticket, want een antwoord als u moet bij de leverancier zijn van het product heeft niks te maken met het feit dat verschillende software versies niet samen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

theduke1989 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:41:
[...]
Ze maken gebruikl van dezelfde software namelijk gemalto en die is van Thales.
Maar beide hebben een eigen software versie waar ze mee werken.

ik zal eens kijken, eindelijk hebben ze het naar hun technische support gestuurd de ticket, want een antwoord als u moet bij de leverancier zijn van het product heeft niks te maken met het feit dat verschillende software versies niet samen werken.
Dit soort issues komen niet vaak voor, maar het is ook niet ongewoon, alleen een 2de desktop/laptop is wellicht ook niet de gewenste oplossing denk ik, zelfs niet tijdelijk ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik kan een desktop machine small cliënt dell 3070 zetten om bijvoorbeeld alleen voor luxtrust. Eengiste nadeel is dat ze telkens naar die pc moeten. D

Denk niet dat bijvoorbeeld interne smartcard reader wordt opgepikt door de RDP sessie.

Moet dat dan testen.
Want dan kunnen ze als het ware een rdp sessie opbouwen ipv ernaar toe gaan. En dan hun werk doen.

Goed punt. Kom er nog op terug.

Eindelijk heeft Thales de ticket doorgestuurd. Hopelijk hebben ze een oplossing voor lange termijn