DSL naast glasvezel. Wie levert DSL nog?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GingerLionXx
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-03 21:25
Goedenavond,

Ik ga binnenkort verhuizen hartstikke mooi zou je denken, echter is er een klein probleem ik deel het adres, en dus ook de aansluitingen, met een bedrijf.

Hieruit volgt dat zij de glasvezelaansluiting gebruiken en dat ik ben veroordeeld tot de telefoonlijn. Bij welke providers kan ik dat afsluiten? Bij KPN en Odido kreeg ik nul op rekwest.

Als iemand een ander idee heeft naast het gebruiken van de telefoonlijn hoor ik dat graag.

Jorik

P.S. het bedrijf met wie het adres deel is ook het bedrijf waar ik het van huur dus ik kan makkelijk in contact komen.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
niet.. KPN weigert volgens mij actief nieuwe DSL aansluitingen op adressen waar hun Glasvezel ook actief is..

Opties:
4/5G voor thuis van Odido
Kabel internet (moet er wel een kabel aansluiting zijn though)
2de glasvezel (indien aanwezig) proberen actief te krijgen?
2de glasvezel netwerk leverancier? (KPN, ODF, Delta Netwerk zijn bv glasvezel netwerk beheerders.....)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:14
Op hun netwerk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kan je niet een vlan van dat bedrijf met de glasvezellijn huren met een eigen publiek ip'tje uit een netwerkblok? Uitgaande van een zakelijke aansluiting natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:59
Dat je geen eigen adres hebt, maakt het sowieso een lastig verhaal. KPN zal geen koper aansluiten als er een glasvezelverbinding beschikbaar is op het adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickname55
  • Laatst online: 28-04 22:18
Is Ziggo beschikbaar? Dan kan je Ziggo nemen. Maar de telefoonlijn is gewoon geschiedenis. Dood. Voltooid verleden tijd.

Er vanuit gaande dat het glasvezel van KPN betreft. Bij glasvezel van een andere partij word het een ander verhaal...

[ Voor 33% gewijzigd door Nickname55 op 24-01-2024 19:42 ]

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:31

nelizmastr

Goed wies kapot

Nickname55 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:28:
Is Ziggo beschikbaar? Dan kan je Ziggo nemen. Maar de telefoonlijn is gewoon geschiedenis. Dood. Voltooid verleden tijd.

Er vanuit gaande dat het glasvezel van KPN betreft. Bij glasvezel van een andere partij word het een ander verhaal...
Voor bedrijven is DSL springlevend, wordt ook nog met regelmaat nieuw aangesloten (niet aangelegd).
Maar kan zomaar zijn dat, omdat het adres een bedrijf betreft, er alleen zakelijke aansluitingen kunnen worden gedaan. Dan moet TS naar het bedrijf toe stappen en een KPN zakelijk DSL abonnement laten regelen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GingerLionXx
Er schijnt wel kabel te liggen, maar dan is de volgende vraag ligt het ook tot in mijn appartement. Daar ga ik even achteraan.

4g voor thuis is inderdaad ook nog een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
GingerLionXx schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:51:
Er schijnt wel kabel te liggen, maar dan is de volgende vraag ligt het ook tot in mijn appartement. Daar ga ik even achteraan.

4g voor thuis is inderdaad ook nog een optie.
een Ethernet kabel (netwerk kabel) kan je gewoon 100 meter lang maken... dus mocht de kabelaansluiting toch elders uitkomen, kan je altijd kijken of je nog een kabel kan trekken, en dan parkeer je het modem gewoon bij de aansluiting en ga je met ethernet kabel verder.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-05 21:59
Online al geprobeerd? als ik daar een postcode check zelf doe krijg ik de keuze uit VDSL of Glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:17

Freakie1NL

Grote Baas

Nickname55 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:28:

Nou nou, voor iets wat dood en voltooid verleden tijd is zijn er nog zat huisadressen waar alleen of alleen naast een kabelaansluiting geleverd word.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Bedrijf... Gewoon een tweede aansluiting regelen. Bij mijn vorige werkgever had ik 3 glasvezelverbindingen, waarvan 1 voor een huurder (kleine startup). Maar dan moet er dus wel een zakelijke infra liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39
Liggen er niet altijd meerdere glasvezels? Waarvan er dan 1 gebruikt wordt? Zou die andere dan niet gebruikt kunnen worden voor een glasvezel aansluiting voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
Freakie1NL schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:32:
[...]

Nou nou, voor iets wat dood en voltooid verleden tijd is zijn er nog zat huisadressen waar alleen of alleen naast een kabelaansluiting geleverd word.
Niet naast glasvezel van KPN. Zodra er glasvezel ligt weigert KPN om nog iets nieuw af te sluiten op koper. Ook andere providers kunnen dan geen nieuw abonnement op koper meer afsluiten.

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
ahbart schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:52:
Liggen er niet altijd meerdere glasvezels? Waarvan er dan 1 gebruikt wordt? Zou die andere dan niet gebruikt kunnen worden voor een glasvezel aansluiting voor jou?
Normaal gesproken ligt er altijd maar 1 vezel per adres.

Euhm... \n ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39
Nickname55 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:57:
[...]Normaal gesproken ligt er altijd maar 1 vezel per adres.
Misschien is dat aanbieder afhankelijk, maar van bijvoorbeeld Delta weet ik dat er in ieder geval 2 vezels in de meterkast liggen. In het geval van storing, nemen ze de andere vezel. Mogelijk dat in dat geval een van beide vezels gebruikt kan worden voor de buurman. Geen idee of glasvezel aanbieders die mogelijkheid kunnen en willen benutten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:43

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

SMSfreakie schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:18:
niet.. KPN weigert volgens mij actief nieuwe DSL aansluitingen op adressen waar hun Glasvezel ook actief is..

Opties:
4/5G voor thuis van Odido
Kabel internet (moet er wel een kabel aansluiting zijn though)
2de glasvezel (indien aanwezig) proberen actief te krijgen?
2de glasvezel netwerk leverancier? (KPN, ODF, Delta Netwerk zijn bv glasvezel netwerk beheerders.....)
Niet helemaal waar, zakelijk kun je zeker nog DSL naast glas leveren, dus ik kan me niet voorstellen dat het bij consumenten niet meer kan? Maar dan nog is het een zakelijk adres, dus moeten er mogelijkheden zijn.
GingerLionXx schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:12:
Goedenavond,

Ik ga binnenkort verhuizen hartstikke mooi zou je denken, echter is er een klein probleem ik deel het adres, en dus ook de aansluitingen, met een bedrijf.

Hieruit volgt dat zij de glasvezelaansluiting gebruiken en dat ik ben veroordeeld tot de telefoonlijn. Bij welke providers kan ik dat afsluiten? Bij KPN en Odido kreeg ik nul op rekwest.

Als iemand een ander idee heeft naast het gebruiken van de telefoonlijn hoor ik dat graag.

Jorik

P.S. het bedrijf met wie het adres deel is ook het bedrijf waar ik het van huur dus ik kan makkelijk in contact komen.
Zoals ik al zei hierboven, als je verhuurder zakelijk glas af neemt kan hij zeker ook DSL ernaast afnemen voor jou, en dan betaal je hem gewoon, je kunt mij je postcode dmen dan kan ik even kijken in de systemen wat er leverbaar is op dat adres.

[ Voor 44% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-01-2024 20:37 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:33:
[...]

Niet helemaal waar, zakelijk kun je zeker nog DSL naast glas leveren, dus ik kan me niet voorstellen dat het bij consumenten niet meer kan?
probleem blijft dat KPN na een aantal jaar na glasvezel oplevering hoe dan ook het kopernetwerk gaat uitzetten.. dus dan verschuif je alleen het probleem..

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

SMSfreakie schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:34:
[...]

probleem blijft dat KPN na een aantal jaar na glasvezel oplevering hoe dan ook het kopernetwerk gaat uitzetten.. dus dan verschuif je alleen het probleem..
Dat is een zorg voor later, het ging om de statement dat DSL niet meer geleverd zou worden naast een fiber, en die is onjuist.

En op bedrijfsadressen gaan ze dit voorlopig echt nog niet doen, dan heb je het over 10+ jaar oid pas.

[ Voor 11% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-01-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 15:30
Hoeveel fibers zitten er in de FTU, soms zitten er meerdere in. Mogelijk kan je daar wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 14:39

slaay

Natuurbeleven.com

Al wat vergelijking sites geprobeerd zoals breedbandwinkel.nl bijvoorbeeld?
Want is het glasvezelnetwerk van KPN? Als dat niet van KPN is dan kun je voorlopig nog gewoon xDSL aanvragen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

slaay schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:44:
Al wat vergelijking sites geprobeerd zoals breedbandwinkel.nl bijvoorbeeld?
Want is het glasvezelnetwerk van KPN? Als dat niet van KPN is dan kun je voorlopig nog gewoon xDSL aanvragen.
Er zit een bedrijf op dat adres, dus hij kan niet zomaar wat aanvragen zonder toestemming van het bedrijf.
En als er dus wel glas ligt, kan het bedrijf gewoon DSL krijgen naast het glas, en dat aan hem doorberekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-05 17:00

jurroen

Security en privacy geek

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:41:
Bedrijf... Gewoon een tweede aansluiting regelen. Bij mijn vorige werkgever had ik 3 glasvezelverbindingen, waarvan 1 voor een huurder (kleine startup). Maar dan moet er dus wel een zakelijke infra liggen.
Misschien doe je er dan ook goed aan om erbij te vermelden dat het een veelvoud van een FttH lijn kost :) Zoals ik TS lees gaat het hier om een particulier.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 18:00
En, hoe is het uiteindelijk afgelopen @GingerLionXx?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GingerLionXx
Lrrr schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:31:
En, hoe is het uiteindelijk afgelopen @GingerLionXx?
Iedereen bedankt voor de reactie.
Hier even een afsluitend berichtje voor het topic.

Eerst om een kleine onduidelijkheid uit de lucht te halen. Het gaat om een "normaal" huis waarbij de benedenverdieping een kantoor in zit en boven een woning, dus dan is de vraag in hoeverre een "bedrijfsaansluiting" van toepassing is. (Vroeger waren dit 2/3 appartementen op 1 adres). Bouwstraat 16 te Ommen voor mensen die nog geïnteresseerd zijn, ik woon (jammer genoeg) ondertussen toch niet meer.

Ik heb uiteindelijk, persoonlijk, een abonnement afgesloten bij Ziggo. Deze moesten echter in de wijkkast de coax nog activeren, waarbij grappig was om te zien dat er 2 aparte coax kabels naar de woning liepen wss voor elk van de 2/3 woningen, waarvan er 1 naar de meterkast naar het appartement op de 1e verdieping liep. Uiteindelijk allemaal nog vrij makkelijk gegaan.

Een maand voor het onverwachte opzeggen van de huur heb ik nog klik&klaar gebruikt van Odido. Dat was op deze locatie qua snelheid vergelijkbaar, maar vooral prijstechnisch een heel verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXJaK1MCjl8uVipdU6I5uanUtp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wrYzLAgIGaURmx3FvuWOkGW0.png?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet is er idd geen DSL meer leverbaar, en omdat het wss een normaal huisadres is en geen zakelijk adres, is er maar 1 vezel wat daar binnen komt, je kan nog nieuwe verbindingen laten leggen maar dat kost flink geld :)
Hoe dan ook niet meer jouw zorg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-P7yf1cUmNjqimJ0DAJQIz_zlw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LTgkOQLHE2bWWGi9S4ALTFdw.png?f=fotoalbum_large

Ik kan ook geen ISRA info opvragen op dat adres :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dum40wZy_KBNM47yeQOnd-JsGY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wf0SBEY2G1jVDhAu56zhOp8U.png?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-01-2025 13:07 ]

Pagina: 1