Overstap Ziggo/kabel naar KPN/Glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBoss
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-03 00:42
Mijn vraag

Dag Tweakers,

Ik overweeg over te stappen van provider. Ziggo naar KPN. Er ligt glasvezel bij mij en volgens heeft een vorige bewoner dat ook al gebruikt, maar ik kan geen aansluitkastje vinden naast de voordeur en bij de meterkast.

Verder ben ik benieuwd wat ik allemaal voor ingrijpende veranderingen kan verwachten met nieuwe kabels trekken, etc. als ik de TV niet meer via de coax kabel naar de mediabox krijg.
En ik ben benieuwd of het slim is om dan voor de Fritzbox te gaan, want ik weet niet of dat nou veel gaat schelen in kwaliteit en/of mogelijkheden.

Wat te doen?

Dank voor de tips!

Groeten,
Rogier

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Als je je postcode/huisnummer in een DM stuurt kan ik even kijken of KPN daadwerkelijk op jouw adres levert. Kan zijn dat glasvezel bij jou niet van KPN maar van een concurrent is.

Glasvezel van KPN heeft in de praktijk voornamelijk één van de volgende aansluitpunten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xf-6MqPhDF7PYGRTM7AQCqeMBbI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8uvonSKfE1kmmMSUaSGpRYtR.jpg?f=user_large

Onderstaande is een ouder type aansluitpunt:
Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/c20f9f7d-bf63-45f0-aaed-f764c1044da7.jpg

Qua TV, KPN werkt met losse TV ontvangers die bij voorkeur bekabeld worden aangesloten met een netwerkkabel. Het beste is dus op elke plek waar je TV wilt kunnen kijken een netwerkkabel te hebben liggen naar je modem. De TV ontvangers die tegenwoordig worden geleverd ondersteunen ook WiFi maar dat wordt officieel alleen ondersteund met de meegeleverde Experiabox (en SuperWifi 2.0 Punten mocht je die gaan gebruiken). Andere combinaties worden niet ondersteund.

[ Voor 82% gewijzigd door Wildfire op 25-01-2024 16:27 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe