Wie heeft voorrang?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 14:05

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTcrfid3g8_3Ewr7iVZnQaGoO-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRCrrKCc3V6rdBUhwnKY4Nc3.jpg?f=fotoalbum_large

Blauw of Rood.

Ik ben blauw en verleen per definitie voorrang omdat rood van rechts komt. Maar vroeg mij af of dit correct is.

[ Voor 16% gewijzigd door Ryan1981 op 24-01-2024 17:58 ]

Beste antwoord (via Ryan1981 op 24-01-2024 21:03)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:13
@Ryan1981
Gevoelsmatig zou rood, rechts moeten blijven rijden en blauw, links. Het zijn immers 2 banen. De wegbeheerder zou wat extra lijnen moeten aanbrengen om dit duidelijk te maken.
Op basis daarvan heeft Blauw voorrang.

Beschouw je het als 1 baan, dan heeft rood voorrang (korte vs lange bocht).

Dus je gemeente aanschrijven zou een goede stap zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Rood komt van rechts en heeft geen haaientanden, dus ja rood heeft voorrang.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07 23:09
Korte bocht voor lange bocht als het goed is. Op foto zie je ook nog eens haaientanden voor fietspad. Maar rood kan beter op zijn eigen weghelft blijven.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:11
Rood heeft voorrang, maar dient volgens mij in de rechter baan te eindigen ipv de linker. (Althans, neem aan dat hij ook uit de rechter baan komt)

Heeft overigens niet met rechts te maken, maar dat jij de baan waar rood origineel op zit kruist, is eigenlijk rechtdoor op zelfde weg heeft voorrang.

Blijkbaar: Bestuurders die naar links afslaan, moeten tegemoetkomende bestuurders die op hetzelfde kruispunt naar rechts afslaan voor laten gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyriel85 op 24-01-2024 18:02 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Korte bocht voor lange bocht...

Maar het lijkt erop dat er uiteindelijk twee rijstroken zijn. En rood kruist direct door naar de linker strook. In dat geval heeft blauw voorrang. Rood word geleid naar de rechter strook en moet ene bijzondere verrichting uitvoeren om te wisselen naar de linker.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:42
Ik snap inderdaad niet waarom rood eindigt in een ander baanvak. Tevens had ik als gemeente het witte vlak gewoon doorgetrokken naar start rechter baanvak voor de veiligheid, en duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Hooglander1 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:04:
Korte bocht voor lange bocht...

Maar het lijkt erop dat er uiteindelijk twee rijstroken zijn. En rood kruist direct door naar de linker strook. In dat geval heeft blauw voorrang. Rood word geleid naar de rechter strook en moet ene bijzondere verrichting uitvoeren om te wisselen naar de linker.
Ja precies dit vroeg ik me ook af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Het afslaan is al gebeurd, volgens mij ontstaat er een nieuwe situatie.
Rood zit fout want doet een bijzondere verrichting (wisselen van rijbaan)

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Rood heeft voorrang omdat er geen stippellijn loopt naar de banen waar men uit hoort te komen.
Als er een stippellijn vanuit rood naar de rechterbaan loopt en vanuit blauw naar de linkerbaan, dan heeft blauw voorrang omdat rood een bijzondere verrichting wil doen. Maar nu is niet gedefinieerd dat rood in de rechterbaan uit moet komen, dus gaat de korte bocht voor de lange bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

TheBrut3 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:36:
Rood heeft voorrang omdat er geen stippellijn loopt naar de banen waar men uit hoort te komen.
Als er een stippellijn vanuit rood naar de rechterbaan loopt en vanuit blauw naar de linkerbaan, dan heeft blauw voorrang omdat rood een bijzondere verrichting wil doen. Maar nu is niet gedefinieerd dat rood in de rechterbaan uit moet komen, dus gaat de korte bocht voor de lange bocht.
Dit gebeurt nà de kruising, niet óp de kruising

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal, denk dat de meeste voor rood heeft voorang gaan. Vind het het wel een verwarrende kruising verder, mag wel aangepast worden van mij.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:13
@Ryan1981
Gevoelsmatig zou rood, rechts moeten blijven rijden en blauw, links. Het zijn immers 2 banen. De wegbeheerder zou wat extra lijnen moeten aanbrengen om dit duidelijk te maken.
Op basis daarvan heeft Blauw voorrang.

Beschouw je het als 1 baan, dan heeft rood voorrang (korte vs lange bocht).

Dus je gemeente aanschrijven zou een goede stap zijn.
Pagina: 1