Vlek op plafond

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeden1991
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-05 18:36
Mijn vraag
Bij het installeren van een rookalarm werd geadviseerd de plek met ammoniak schoon te maken. Dit heb ik voorzichtig gedaan met een vochtige doek. Daarna heb ik het rookalarm met dubbelzijdige tape op het plafond bevestigd.

Sindsdien heb ik echter een hardnekkige vlek opgemerkt, die ik niet weg krijg. De verf is nog intact en de vlek is niet zichtbaar wanneer je er recht onder staat. Pas vanuit een specifieke hoek, wanneer er licht op schijnt, wordt de vlek zichtbaar.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het plafond voorzichtig afgedept met een vochtige spons en geprobeerd met Dasti, maar beide methoden leverden geen resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJ_yDX9BuFJSVzX3INH2gk_NVII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HdghR4knb1ZCq1NBlbDKEJM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Aeden1991 op 24-01-2024 17:19 ]

There is no place like 127.0.0.1

Beste antwoord (via Aeden1991 op 26-01-2024 19:40)

Anoniem: 36835

Aeden1991 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:31:
@Anoniem: 36835 kan je het verschil zien als ik alleen dat stukje verf waar die vlek op zit?
Dat hangt er vanaf.
Is het gespoten of gerold? Gespoten wordt lastig.
Hoelang geleden?
Weet je nog welk merk + type latex het was?

Wellicht zal het minder storend zijn dan die vlek. Wat ik dan zou doen is een vierkant afplakken en binnen dat vierkant rollen. Dan zal het het minst opvalleen is mijn ervaring.

Los een beetje eroverheen rollen ga je ook als vlek zien.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik denk dat de plek waar je met ammoniak hebt schoongemaakt nu schoner is dan de rest van het plafond.
Misschien de rest van het plafond ook met ammoniak schoonmaken, net als de plek die nu een vlek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeden1991
Hmm lijkt me sterk gezien de orginele verf mat is en niet glanzend. Als het plafond schoner zou zijn zou ik verwachten dat het gelijk is. Niet het dat ene plekje meer glimt dan het andere.

Het is ook geen vochtvlek, dus weet niet wie hier meer vanaf weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Tsja, plafond is netjes gespoten of gerold en je hebt er met amoniak overheen gewreven. Dan krijg je inderdaad een vlek want de verflaag is aangetast. De enige oplossing is het hele plafond opnieuw sauzen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 24-01-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeden1991
@Anoniem: 36835 kan je het verschil zien als ik alleen dat stukje verf waar die vlek op zit?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Aeden1991 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:31:
Dat hangt er vanaf.
Is het gespoten of gerold? Gespoten wordt lastig.
Hoelang geleden?
Weet je nog welk merk + type latex het was?

Wellicht zal het minder storend zijn dan die vlek. Wat ik dan zou doen is een vierkant afplakken en binnen dat vierkant rollen. Dan zal het het minst opvalleen is mijn ervaring.

Los een beetje eroverheen rollen ga je ook als vlek zien.
Pagina: 1