Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
https://www.googlenestcom...with-Google-TV/m-p/201763
Daarnaast ik gok dat de helft van de "professionele" multicast oplossingen ook gewoon op raspi's draait.
openkat.nl al gezien?
Wel een goed sd kaartje en logging en read/writes zo veel mogelijk voorkomen zodat je niet elk half jaar met een paar corrupte SD's zitkillercow schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:14:
Een raspi met een sd-kaartje (doe je 1 keer installeert en dan 10 keer kopieerd) is nou net echt ingewikkeld. We zitten op tweakers toch?
Daarnaast ik gok dat de helft van de "professionele" multicast oplossingen ook gewoon op raspi's draait.
Try SCE to Aux
Hmm interresant, die had ik even gemist. zet ik die even terug als optiesjtienuh schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:08:
de nieuwe chromecast met google TV zou een mogelijkheid moeten hebben:
https://www.googlenestcom...with-Google-TV/m-p/201763
killercow schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:14:
Een raspi met een sd-kaartje (doe je 1 keer installeert en dan 10 keer kopieerd) is nou net echt ingewikkeld. We zitten op tweakers toch?
Tweakeren doe ik wel thuisImNotnoa schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:17:
[...]
Wel een goed sd kaartje en logging en read/writes zo veel mogelijk voorkomen zodat je niet elk half jaar met een paar corrupte SD's zit
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Houdt eventueel rekening met een 90graden HDMI adaptertje, omdat je de TV plat tegen de muur wil aan plaatsen ofzo. Maar die kosten ook geen drol.
Magister toevallig ivm mobiele telefoonbeleid op scholen in het VO?
[ Voor 69% gewijzigd door Falcon op 24-01-2024 14:30 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff
Combinatie van tv's en "wall displays", maar ik mis even waarom dat relevant is ?Spiff schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:39:
Voor de zekerheid; Met schermen bedoel je monitoren en geen tv's?
Dat was de laatste oplossing, maar ik ben een beetje terughoudend om een "vaag chinees ding " op ons netwerk te introduceren , heb in mijn achterhood nog https://www.wired.com/sto...ing-boxes-china-backdoor/ dit zitten.Falcon schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:27:
Dus een HDMI stick met wifi en android en met daarop een browser geinstalleerd toch? Via AliExpress heb je die al voor een 15 euro per stuk. Voor 10 krijg je korting en heb je ook nog 2 achter de hand als er 1 stuk gaat.
Houdt eventueel rekening met een 90graden HDMI adaptertje, omdat je de TV plat tegen de muur wil aan plaatsen ofzo. Maar die kosten ook geen drol.
Magister toevallig ivm mobiele telefoonbeleid op scholen in het VO?
geen school trouwens, kwestie van een nieuw cloud software pakket, en de oude hardware was vendor locked in.
heb er 1 besteld, we gaan eens kijken of dat inderdaad werktArcher_VC10 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:15:
Ik heb met een professioneel multicast systeem gewerkt ooit, maar ik zie dat die tegenwoordig qua hardware ook gewoon een Chromecast met Google TV leveren, dus ik zou niet heel veel verder zoeken.
Dan is er budget nodig. Dat nieuwe cloud pakket heeft waarschijnlijk ook een flinke duit gekost en doet dat per maand nog steedsheuveltje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:24:
[...]
Dat was de laatste oplossing, maar ik ben een beetje terughoudend om een "vaag chinees ding " op ons netwerk te introduceren , heb in mijn achterhood nog https://www.wired.com/sto...ing-boxes-china-backdoor/ dit zitten.
geen school trouwens, kwestie van een nieuw cloud software pakket, en de oude hardware was vendor locked in.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Omdat domme tv's bijna niet te vinden zijn, en je bij smart-tv's wel een browser verwacht.heuveltje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:24:
[...]
Combinatie van tv's en "wall displays", maar ik mis even waarom dat relevant is ?
[...]
En dan is de oplossing niet ver weg...
Ik heb echter geen ervaring met wall-displays, is dit echt qua software wat anders dan een smart-tv?
Heb je merk & typenummers?
Ik zou zeggen kom eens langs, ik weet er 5 te hangenSpiff schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:39:
[...]
Omdat domme tv's bijna niet te vinden zijn.
Trust me, we checked, geen browser
Oké, oké! Ik zei ook bijna niet hè!heuveltje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:39:
[...]
Ik zou zeggen kom eens langs, ik weet er 5 te hangen
Trust me, we checked, geen browser
Tja, dan moet je dus een ander apparaat hebben om beeld te genereren op deze tv's, óf ze vervangen door smart-tv's. Weet niet wat de afmeting is, maar misschien ook een optie?
Nu zie ik in de rpi imager de volgende: info-beamer, xogo, screenly, yodeck, 1play
Je wilt waarschijnlijk niet aan de abonnementen maar aangezien het over "een aantal" schermen gaat is de feature creep waarschijnlijk erg hoog en komt de vraag "kan je dit ook laten zien op scherm x?" volgende week al....
Dat ik dat zelf niet bedacht hadSpiff schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:17:
[...]
Oké, oké! Ik zei ook bijna niet hè!
Tja, dan moet je dus een ander apparaat hebben om beeld te genereren op deze tv's,

Ow wacht, use the search luke ! Daar is al een topic over
[ Voor 39% gewijzigd door heuveltje op 25-01-2024 14:15 ]
Onze zakelijke LG tv's hebben allemaal geen smart-spul aan boord (gelukkig). We hebben er een simpel NUCje (6th gen instapper) achter hangen met software die 'Airserver' heet.Spiff schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:39:
[...]
Omdat domme tv's bijna niet te vinden zijn, en je bij smart-tv's wel een browser verwacht.
En dan is de oplossing niet ver weg...
Ik heb echter geen ervaring met wall-displays, is dit echt qua software wat anders dan een smart-tv?
Heb je merk & typenummers?
Daar kun je naar Chrome/Miracasten, Airplay(2), ect.
Pas het standaardscherm aan en je bent er ook en je kan er eventueel nog meer mee
Moet het simpel/goedkoop dan een computertje dat automatisch start, automatisch inlogt, en een browser met pagina opent. En dan teamviewer erop dat als er wat mee is of er moet wat gewijzigd worden dat je mee kunt kijken.
[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 25-01-2024 15:21 ]
HDMI duplicator ertussen als de schermen binnen afstand van elkaar zijn, en anders afhankelijk van hoe zwaar en geanimeerd de pagina is kan bijv. een Pi 2 B al snel voldoende zijn. Evt. nog een lokaal gehoste pagina van maken met een scriptje dat iedere 5 minuten een keer een refresh triggert en je bent klaar
Inderdaad.FastFred schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:18:
Moet het simpel/goedkoop dan een computertje dat automatisch start, automatisch inlogt, en een browser met pagina opent. En dan teamviewer erop dat als er wat mee is of er moet wat gewijzigd worden dat je mee kunt kijken.
Er staan zat geschikte (mini) PC'tjes in V/A van bijvoorbeeld HP/Dell enz.
Daar zit dan ook meteen een licentie bij.
Kan natuurlijk ook wat anders op gezet worden dan Windows.
Vergeet niet dat iets dat 24/7 draait ook gewoon het hele jaar door stroom verbruikt. Ongeveer alles in de V/A verbruikt een veelvoud aan stroom van wat een raspi verbruikt.The_Doman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:25:
[...]
Inderdaad.
Er staan zat geschikte (mini) PC'tjes in V/A van bijvoorbeeld HP/Dell enz.
Daar zit dan ook meteen een licentie bij.
Kan natuurlijk ook wat anders op gezet worden dan Windows.
openkat.nl al gezien?
Een idle NUCje gebruikt ook niet bepaald veel en is verwaarloosbaar op een compleet gebouw.killercow schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:10:
[...]
Vergeet niet dat iets dat 24/7 draait ook gewoon het hele jaar door stroom verbruikt. Ongeveer alles in de V/A verbruikt een veelvoud aan stroom van wat een raspi verbruikt.
Ja het is meer dan een PI maar geen gekloot met SD kaartjes
Precies dat dus.sapphire schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:53:
Een idle NUCje gebruikt ook niet bepaald veel en is verwaarloosbaar op een compleet gebouw.
Ja het is meer dan een PI maar geen gekloot met SD kaartjes
Geen moeilijk gedoe met een Mini PC/NUC oplossing.
Mijn HP ProDesk 400 G3 Mini gebruikt ver onder 10W idle