Telenet blokkeert streaming apps?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hdhont
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-07 16:52
Dag iedereen

Hieronder even wat ik gemerkt heb vorige week. Ik wou eens horen of er nog zo verhalen zijn en/of er nog mensen zijn die dit herkennen.

Vorige week (januari '24) schafte ik een nieuwe chromecast 4K aan. De streaming apps vrt max, vtm go, goplay werkten perfect en naadloos.

2 dagen na installatie chromecast zeg ik mijn Telenet tv abonnement op, omdat ik enkel ga streamen. Dag na opzeggen tv-diensten werken de Belgische streaming apps niet meer via wifi.

Op 4G werken ze allen probleemloos (casten, afspelen, etc.).

2,4 of 5,0 op modem instellen geeft geen verschil. (modem Docsis 3.1)

Daarom dus mijn vraag: zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt en/of hier weet van hebben? Vraag 2: is dit technisch mogelijk of zie ik spoken?

Update: Telenet stuurt volgende week een technieker langs. Benieuwd wat die gaat vertellen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:50
Zou zeker niet mogen nee. Speelt dat probleem enkel op die chromecast of werken de streamingdiensten op andere toestellen ook niet? Probeer bv een VRTmax in je browser te openen, log daar op in en dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En als je het toch in je browser test, kijk dan ook even of het via een VPN wel werkt.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hdhont
Bedankt al voor de antwoorden.

Apps werken niet op gsm (Android) en op chromecast via wifi.

Apps werken via 4G wel.

De websites in browser werken wel. (streamen, casten, e.d. ...)

Via VPN zal ik nog testen.

Mvg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rafbelg
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-07 09:08
Dit betreft een probleem met de modem Docsis 3.1. Wellicht de F@ST3896LG-TN, die zit vol bugs.

Modem terug naar fabrieksinstellingen resetten is de oplossing.
Dus je kan meteen aan de technieker zeggen wat die moet doen.

Met een eigen modem kom je dit niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hdhont
Update: 4 dagen na telefoontje werkte de apps terug probleemloos. Technieker dan maar afgebeld.
Bedankt voor alle tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kamishi
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-02-2024
Hier hetzelfde! VRT Max app geblokkeerd door Telenet! :( Als ik de wifi van mijn Google Chrome Cast inlog op mijn Orange hotspot werkt alles gewoon. Maar via Telenet Wifi zegt de app Geen Internet. Ongelofelijk dat Telenet zijn klanten pest door heimelijk hun internet connectie te boycotten zodat je toch maar een TV abonnement neemt ! Hier moet iets aan gebeuren !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kamishi
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik heb net naar Telenet gebeld en de man aan de telefoon gaf toe dat Telenet streaming apps via het internet zoals VRTmax blokkeert als je geen TV abonnement hebt ! Is dat wettelijk ??? Dat je internet provider je toegang blokkeert om zijn andere producten te promoten ???

[ Voor 34% gewijzigd door Kamishi op 26-02-2024 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seb.
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21-06-2024
@Kamishi Nog wat nieuws?
Probleem verholpen ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

Bel eens met vtm zelf. Die zullen telenet wel eens op het matje roepen. Kheb zelf ook al wanpraktijken gezien. Afnijpen van de snelheid, volume omlaag doen, extra kosten aanrekenen en blockeringen op bepaalde verbindingen en net servers.

Wie niet weet, niet deert ofzo iets

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geen_ITer
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15-07-2024
Ervaar momenteel hetzelfde probleem met Telenet. Enkel VRT max via 4G.

Losstaand daarvan had ik eerder problemen met connectie te maken met mijn eigen wifi. Kreeg ik toevallig een externe technieker aan de lijn die mij wist te zeggen dat 't kwam via een interne (digitale) switch op de router van Telenet. Die waren dus articificeel mijn internet aan het verkloten zodat ze een technieker konden langssturen.
Het deugt langs geen kanten. Maar de grote 2 spelers op de markt zijn allebei niks meer waard.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:40
Ik heb ook problemen met VRTMax afgespeeld op een Apple TV, maar dan via Orange. En Orange gebruikt het net van Telenet.

Stream blijft hangen, en soms springt die ook 15 minuten terug..

Ik heb de klacht bij VRT neertgelegd die het voorleggen aan hun streaming partner. En ze beloofden me dat er aan gewerkt wordt.

Als ik een speedtest doe op moment dat ik problemen hen haal ik altijd wel de 140 Mbps.
Met Netflix of youtube en ook het afspelen van opnames die niet live zij via vrtmax heb ik geen problemen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1