Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Mijn werkgever heeft er nog wel eens een handje van om meetings tijdens de lunch pauze's te plannen.
Iedereen is dan verplicht de meeting bij te wonen en tegelijk te lunchen. Je mag na de meeting geen aparte lunchpauze nemen en je mag ook de tijd van de meeting niet van je werkdag aftrekken en eerder vertrekken.

Ik vraag me af of dit mag of niet? Ik heb redelijk zitten zoeken en ik vind veel antwoorden dat dit niet zou mogen of dat de tijd van de meeting gewoon werktijd is en je dus eerder weg zou mogen. Echter zijn dit allemaal niet echt betrouwbare of officiële bronnen.

Iemand die hier meer over weet en mij kan vertellen hoe het precies zit?

hoi

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:11
https://www.rijksoverheid...egels-pauzes-tijdens-werk

Hier staat het nodige wat er wettelijk is vastgelegd... in een CAO kunnen afwijkingen in staan.

Maar zoals altijd, gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen... en is het de mogelijke verstoorde relatie met de werkgever waard?

[ Voor 25% gewijzigd door MicGlou op 24-01-2024 11:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ReVision. schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:51:
Mijn werknemer heeft er nog wel eens een handje van om meetings tijdens de lunch pauze's te plannen.
Als je werknemer dat doet is dat niet zo'n issue, als je werkgever dat doet, dan zorgt dat gewoon dat je lunch pauze daarvoor of daarna is?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:44
Kortom je hebt geen lunchpauze, je mag een broodje eten tijdens een werkoverleg.

Tja werkgevers zat, zoek een normale zou ik zeggen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

MicGlou schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:54:

Hier staat het nodige wat er wettelijk is vastgelegd... in een CAO kunnen afwijkingen in staan.

Maar zoals altijd, gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen... en is het de mogelijke verstoorde relatie met de werkgever waard?
Tja, als je geen gelijk krijgt, kun je wat passief-agressief gaan lunchen. Pizza laten komen als lunch, of shoarma met friet en veel knoflooksaus, spareribs, etc...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:24

Geen alternatieve pauze- en rusttijden verzorgen/toestaan is per definitie al een verstoorde relatie; want dat is een recht (met hele specifieke uitzonderingen) en pauzes zijn tevens veelal onbetaald. Zonder dat de lunchtijd dan verschoven wordt of naderhand/vooraf pauze genomen kan worden is dat gewoon not-done, simpel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hoe vaak gebeurt dit? 1x per maand of 2x/week? Als het incidenteel is dan zou ik er niet te hard over vallen, maar als het echt een structureel karakter is is dat natuurlijk niet de bedoeling. Pauzes zijn essentieel zodat je de hele dag productief kan zijn en het is daarom ook jou eigen tijd, niet van de baas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-05 17:12
Een meeting is gewoon werk, want je moet er mentaal bij zijn.
Ik zou me op die manier niet zomaar pauze's laten ontnemen.

Maar het hangt ook wel een beetje af van mijn algehele relatie met de werkgever, of die verder een beetje flexibel is en ikzelf ook dingen voor elkaar krijg die "eigenlijk niet de bedoeling zijn", hoe je verdere arbeidsvoorwaarden zijn en hoe vaak het voorkomt of ik er daadwerkelijk aan zou trekken.
Ik ben heel erg van het geven en nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Polderviking op 24-01-2024 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online

Bedankt dit zocht ik inderdaad, helaas staat er verder niets over dat er geen meeting mag plaats vinden tijdens deze lunchpauze. Of dat als er geen pauze is dat ik dan die tijd kan aftrekken aan het einde van de dag. Staat eigenlijk zelfs dat ik die tjid dus niet mag aftrekken als ik het goed lees
"U mag een werkdag niet beginnen of eindigen met een pauze. Een pauze is bedoeld als onderbreking van de werktijd."
YakuzA schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:59:
[...]

Als je werknemer dat doet is dat niet zo'n issue, als je werkgever dat doet, dan zorgt dat gewoon dat je lunch pauze daarvoor of daarna is?
Moet werkgever zijn natuurlijk, aangepast :)
superduper schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:08:
Hoe vaak gebeurt dit? 1x per maand of 2x/week? Als het incidenteel is dan zou ik er niet te hard over vallen, maar als het echt een structureel karakter is is dat natuurlijk niet de bedoeling. Pauzes zijn essentieel zodat je de hele dag productief kan zijn en het is daarom ook jou eigen tijd, niet van de baas.
Minimaal 1x per maand soms vaker.

[ Voor 8% gewijzigd door ReVision. op 24-01-2024 12:15 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[b]ReVision. schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:14:
Een meeting kun je niet als pauze zien, dus het is werktijd.
Minimaal 1x per maand zou ik teveel vinden.

Kijk, wij hebben ook altijd 1x per jaar een onbetaalde jaarvergadering. Vind ik in basis ook niet oké. Maar iedereen blijft daar wel flexibel bij. De drankjes, bitterballen en gezelligheid achteraf compenseren het enigszins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53
Heb je een OR, kaart het eens bij een van de leden aan. Maar ik gok van niet. Dit zijn echt van die < 100 werknemers MKB streken. 1x per maand zie ik nu, dat is echt excessief.

[ Voor 15% gewijzigd door pennywiser op 24-01-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:00
Dat er niet staat dat er geen meeting mag plaatsvinden komt omdat er normaal gesproken tijdens een pauze helemaal niets mag plaatsvinden. Het is immers je pauze.

Bij ons is het zo geregeld: 's ochtends en 's middags 10 minuten in de baas zijn tijd pauze. Is het te druk dan kan die vervallen en kun je die niet compenseren. Normaal gesproken gaat die pauze in meer dan 95% van de gevallen door. Wel zijn er werknemers die er niet zo'n behoefte aan hebben en tussendoor koffie drinken.

De middag pauze gaat altijd door. Deze is onbetaald en hierin hoeft de werknemer niets te doen voor het werk.
Enige uitzondering is een korte vraag van een collega beantwoorden, maar gebeurd gelukkig weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:31
Daar had mijn oude werkgever ook een handje van. Als we eens gezellig met z'n allen zaten te lunchen kwam hij erbij en was het ineens een vergadering. Niet even een kort vraagje maar de laptops moesten er maar even bij komen want "we zaten nu toch allemaal bij elkaar".

Uiteindelijk was ik dat ook best zat en nam ik mijn pauze gewoon buiten op. Even een broodje eten en een rondje lopen is ook best lekker als het weer er naar is. Maar eigenlijk zou dat helemaal niet nodig moeten zijn.

Mag je eventueel wel je werkdag verkorten omdat je geen pauze hebt gehad?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000

SambalBij

We're all MAD here

Headshot_NL schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:18:
Mag je eventueel wel je werkdag verkorten omdat je geen pauze hebt gehad?
Nee. Je mag niet géén pauze hebben, en je mag ook die pauze niet aan het begin of einde van de dag plakken.
Dus wil de werkgever tijdens het lunchen een meeting dan kan dat best, maar dat is dan werktijd en geen pauze. Je hebt dan dus nog steeds het recht op je pauze, die je dan in één of twee delen voor en/of na de meeting mag opnemen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 16:07
Lekkere werkgever :')
Ik heb mijn lunchpauze (plus iets ervoor en erna) standaard geblokkeerd staan in Outlook. Zien ze het meteen wanneer ze de uitnodiging versturen. Op een gegeven moment werd het bijna standaard voor mensen om iets in te schieten "omdat dat het enige moment is dat iedereen kan". Ja, duh. Ik doe er niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 21:52
JEightyFive schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:29:
Lekkere werkgever :')
Ik heb mijn lunchpauze (plus iets ervoor en erna) standaard geblokkeerd staan in Outlook. Zien ze het meteen wanneer ze de uitnodiging versturen. Op een gegeven moment werd het bijna standaard voor mensen om iets in te schieten "omdat dat het enige moment is dat iedereen kan". Ja, duh. Ik doe er niet aan mee.
Dan moet je wel collega's hebben die ernaar kijken of je geen dubbele afspraken hebt!

Dat heb ik hier heel vaak, ik heb op maandag (al ruim 6-7 jaar) dat ik een uur eerder weg ga door prive afspraak (afspraak met mijn psycholoog).
Hoevaak ik niet afspraken moet weigeren omdat ze plannen terwijl er echt een afspraak "VRIJ" in mijn agenda staat (en dan ook nog van collega's die het wel horen te weten dat ik steeds iets eerder stop?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:31
SambalBij schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:27:
[...]

Nee. Je mag niet géén pauze hebben, en je mag ook die pauze niet aan het begin of einde van de dag plakken.
Dus wil de werkgever tijdens het lunchen een meeting dan kan dat best, maar dat is dan werktijd en geen pauze. Je hebt dan dus nog steeds het recht op je pauze, die je dan in één of twee delen voor en/of na de meeting mag opnemen.
Je moet inderdaad de optie tot pauze hebben. Maar ik weet dat wij (vooral als we extern aan het werk waren) soms gewoon even een broodje naar binnen propten als je weet dat je dan ook wat eerder kan vertrekken. Het hoort niet maar soms is dat wel zoals het gaat. Maar als ze je dan ook nog verplichten om tot de eindtijd te blijven gaat er iets mis natuurlijk.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 16:07
Ryur schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:31:
[...]

Dan moet je wel collega's hebben die ernaar kijken of je geen dubbele afspraken hebt!
Dat is niet mijn probleem. Het staat duidelijk aangegeven.
Wanneer het echt iets zeer belangrijks is wil ik best een uitzondering maken, maar het werd op een gegeven moment wel echt misbruikt voor iedere pietluttige k*t meeting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Headshot_NL schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Je moet inderdaad de optie tot pauze hebben. Maar ik weet dat wij (vooral als we extern aan het werk waren) soms gewoon even een broodje naar binnen propten als je weet dat je dan ook wat eerder kan vertrekken. Het hoort niet maar soms is dat wel zoals het gaat. Maar als ze je dan ook nog verplichten om tot de eindtijd te blijven gaat er iets mis natuurlijk.
Tuurlijk, is ook zo. Ik doe het zelf ook regelmatig in goed overleg; tijdens de lunch gewoon even lekker door gaan, en dan op tijd naar huis.
En zo lang zowel de werkgever en werknemer dat in goed (onofficieel) overleg doen is er ook niks aan de hand.

Maar als de werkgever en werknemer het niet met elkaar eens zijn, dán komen de regeltjes ter sprake.
Werkgever kan afdwingen dat je gewoon je pauze tijdens de werkdag opneemt ook al wil werknemer dat niet. En werknemer kan afdwingen dat de werkgever gewoon de pauzes toestaat ook als zou de werkgever eigenlijk liever tijdens de pauze doorvergaderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08

odan

The dark side is within all!

Dus je werkgever geeft je minimaal 1 keer maandelijks geen pauze en verplicht je om onbetaald een half uur extra te werken op die dag?

Dat zou heel snel mijn ex werkgever zijn met eventueel nog wat leuke problemen voor hem.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
evilution schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:08:
[...]

Tja, als je geen gelijk krijgt, kun je wat passief-agressief gaan lunchen. Pizza laten komen als lunch, of shoarma met friet en veel knoflooksaus, spareribs, etc...
Ik zou een rondje gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:36
Ik zou willen dat ik die verplichte pauzes over kon slaan.
In 10 minuten heb ik mijn brood wel op en tussendoor drink ik toch genoeg.
Beetje in een kantine de tijd vol gaan zitten maken op onhandige stoelen.... nee dank je.
Ik heb het de voorgaande 16 jaar gewoon tussendoor gedaan en dat beviel mij erg goed dus ik weet niet beter.
Nu ik eraan denk de paar jaar daarvoor ook, daarvoor kantoorbaantje waar ook die waardeloze pauzes in zaten. Die van een kwartier gingen nog wel maar die middagpauzes 8)7

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Tja, dan pak je toch wat eerder of later pauze?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:17
Ik vraag me af als dit al gebeurt of er nog meer dingen op de werkvloer gebeuren wat niet netjes is. Een pauze is imo een onderbreking van je werkzaamheden om even te lunchen, bij de een 30 minuten, bij de ander 60 minuten, deze zijn dan ook onbetaald (logisch). Je werkgever plant nu die meetings in onbetaalde tijd en je hebt geen pauze meer. Als dat wel gebeurt werk je gewoon en kun je de pauze dus ook declareren als gewerkte uren.

Blokkeer gewoon standaard in Outlook je dagelijkse pauzes, vraag of collega's dat ook doen, ik neem aan dat die het er ook niet mee eens zijn. En als het meerdere collega's zijn maak het bespreekbaar bij je werkgever. Ik weet niet in welke branche je zit maar ik neem aan dat je werkgever ook liever zijn werknemers tevreden ziet dan dat er onvrede heerst op de werkvloer.

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoe flexibel is jouw werkgever verder?
Ga je wel eens eerder weg, omdat de loodgieter komt? Maak je wel eens telefonisch privé afspraken onder werktijden? Dat soort dingen worden namelijk nog als eens voor normaal aangenomen. In dat geval mag flexibiliteit ook van 2 kanten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Het plannen van een meeting tijdens lunch is tot daar aan toe, kan mij voorstellen dat dit qua planning misschien soms handiger is. Het grote probleem wat ik hier zie, is dat je werkgever verplicht om aanwezig te zijn, maar er niet voor betaald. Als je er betaald voor zou krijgen of de uren later mag wegstrepen is het een andere discussie, maar dit is gewoon écht niet netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:21

hamsteg

Species 5618

Cheesy schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:17:
[...]

Een meeting kun je niet als pauze zien, dus het is werktijd.
Minimaal 1x per maand zou ik teveel vinden.

Kijk, wij hebben ook altijd 1x per jaar een onbetaalde jaarvergadering. Vind ik in basis ook niet oké. Maar iedereen blijft daar wel flexibel bij. De drankjes, bitterballen en gezelligheid achteraf compenseren het enigszins.
Hmmm ... kan moeilijk zijn en 1x per maand is niet killing. Ik heb voor een detacheerder gewerkt. Tijdens de pauze is het de grootste kans dat je als je personeel en-groupe kunt informeren. Ik heb ook bij productiebedrijven gewerkt waar machines tussen de middag "stil" gingen en men dan de maandelijkse bijeenkomsten plande.

Een rechter zou hier mogelijk nog wel eens niet tegenin willen gaan omdat het zwaar wegende belang van informatievoorziening ook belangrijk is. Eén maal per maand zou ik er geen issue van maken, veel werkgevers doen ook hun best om aan de ene kant geld te verdienen en aan de andere kant contactmomenten te hebben met het personeel. Beetje geven en nemen en mogelijk een keer een 10-15 minuten eerder weg?

[ Voor 3% gewijzigd door hamsteg op 24-01-2024 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
m-vw schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:40:
Tja, dan pak je toch wat eerder of later pauze?
Dat mag volgens de werkgever dan dus niet want de pauze is al geweest of komt nog in zijn ogen.
Gumball schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:49:
Ga je wel eens eerder weg, omdat de loodgieter komt? Maak je wel eens telefonisch privé afspraken onder werktijden? Dat soort dingen worden namelijk nog als eens voor normaal aangenomen. In dat geval mag flexibiliteit ook van 2 kanten komen.
Mwa wel flexibel in dat ik eerder weg mag als het echt nodig is, maar dan is het wel direct verplicht om de gemiste tijd direct de volgende dag in te halen.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Nu online
ReVision. schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:53:
[...]

Dat mag volgens de werkgever dan dus niet want de pauze is al geweest in zijn ogen.

[...]

Mwa wel flexibel in dat ik eerder weg mag als het echt nodig is, maar dan is het wel direct verplicht om de gemiste tijd direct de volgende dag in te halen.
en daar snapt de werkgever de regels dus niet. zodra je iets doet zoals die meeting dan is de pauze werktijd geworden, dat moet simpel te begrijpen zijn. Dus schuift je pauze automatisch op naar bijv meteen ervoor of erna. Beter is nog gewoon een rondje te wandelen in die tijd en ze veel plezier te wensen;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

ReVision. schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:53:
[...]
Dat mag volgens de werkgever dan dus niet want de pauze is al geweest of komt nog in zijn ogen.
Dan is het te hopen dat hij goed heeft opgelet tijdens de cursus "Leren omgaan met teleurstellingen"

"
Lieve werkgever,

https://www.vandale.nl/gr...ederlands/betekenis/pauze

Kusje, ReVision.

"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

ReVision. schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:14:
[...]

[...]

Bedankt dit zocht ik inderdaad, helaas staat er verder niets over dat er geen meeting mag plaats vinden tijdens deze lunchpauze. Of dat als er geen pauze is dat ik dan die tijd kan aftrekken aan het einde van de dag. Staat eigenlijk zelfs dat ik die tjid dus niet mag aftrekken als ik het goed lees
Belangrijk is dat je recht hebt op een pauze. Of je eet tijdens die pauze is jouw keuze, maar je hebt wel recht om even niet met je werk bezig te zijn. Een vergadering tijdens de pauze is dus geen pauze.

Daarnaast mag een evt. CAO die ook niet wegnemen, want verschil tussen wet en CAO moet altijd in het voordeel van de werknemer zijn; dwz als een CAO dat wel zou aangeven dan zou dat gewoon niet rechtsgeldig zijn. Een CAO zal dat niet zo gauw doen, maar een arbeidsovereenkomst mogelijk wel, en daar geldt hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:03
Je kan ook beginnen met roken.
Dan heb je een geldige reden om ieder uur een kwartier buiten in de regen te staan :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:47
Ad de Jong schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:40:
Ik zou willen dat ik die verplichte pauzes over kon slaan.
In 10 minuten heb ik mijn brood wel op en tussendoor drink ik toch genoeg.
Beetje in een kantine de tijd vol gaan zitten maken op onhandige stoelen.... nee dank je.
Ik heb het de voorgaande 16 jaar gewoon tussendoor gedaan en dat beviel mij erg goed dus ik weet niet beter.
Nu ik eraan denk de paar jaar daarvoor ook, daarvoor kantoorbaantje waar ook die waardeloze pauzes in zaten. Die van een kwartier gingen nog wel maar die middagpauzes 8)7
Jij kan toch gewoon doorwerken, of heb je een baas die vraagt of je alsjeblieft wil stoppen met werken en pauze gaat houden? Dat je dit wil verbaasd mij alleen, maar goed, ieder zijn ding. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 13:20

The Zep Man

🏴‍☠️

Meeting tijdens lunchtijd?

• Incidenteel.
• Doorbetaald (in de praktijk "eerder naar huis", of bijvoorbeeld een uurtje minder aan het einde van de week).
• Voorzitter regelt en betaalt (goede!) lunch.
• Betreft een onderwerp dat ik belangrijk vind.

Als aan al die voorwaarden wordt voldaan, dan wil ik zo'n meeting nog wel eens accepteren. Hiermee stel ik mij net zo flexibel op naar een werkgever als dat een werkgever zich naar mij opstelt.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 24-01-2024 13:11 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:12
dehardstyler schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:00:
[...]

Jij kan toch gewoon doorwerken, of heb je een baas die vraagt of je alsjeblieft wil stoppen met werken en pauze gaat houden? Dat je dit wil verbaasd mij alleen, maar goed, ieder zijn ding. :)
Ligt er maar helemaal aan wat je doet. Als je in een omgeving werkt waarbij het belangrijk is dat alle schakels gelijktijdig aanwezig zijn dan heb je weinig keuze. Denk aan een productiehal waar goederen verwerkt worden van binnenkomst tot weggaan, leuk dat jij halverwege het proces wil blijven werken maar dat kan natuurlijk niet. Net als dat je dan niet gewoon even weg kan gaan.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:35
Mijn oude werkgever had hier ook een handje van, maar dan wel incl goede warme lunch.

Maar hierdoor staat je wel de hele dag aan, en helemaal als je zelf ook nog afspraken hebt staan dan is het ondanks het (vaak) lekkere eten niet ideaal, maar begrijpelijk.

En door betaald, of eerder naar huis. Werk is werk.

Maar die afspraken was dan ook de reden dat het tijdens de lunch werd gedaan, zodat iedereen aanwezig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ik heb in een ver verleden bij een bedrijf gewerkt waar dit ook zo ging. Kwamen ze in de pauze naar je toe met dingen als "Jaa collegaaaa. Mijn koempjoetur thuisss....".

Heb daar heel snel een eind aan gemaakt (sowieso aan het dienstverband daar), pauze = pauze. Je mag mij als IT'er storen als er een serieuze storing is óf er direct klanten mee gemoeid zijn, maar dat is dan ook alles. Val mij niet lastig met je privé troep of vraag hoe je de letters in Word vet krijgt. Daar heb je 8,5 uur de tijd voor per dag, gebruik die tijd maar. Gebrek aan planning van andere mensen is niet mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
The Zep Man schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:03:
Meeting tijdens lunchtijd?

• Incidenteel.
• Doorbetaald (in de praktijk "eerder naar huis", of bijvoorbeeld een uurtje minder aan het einde van de week).
• Voorzitter regelt en betaalt (goede!) lunch.
• Betreft een onderwerp dat ik belangrijk vind.

Als aan al die voorwaarden wordt voldaan, dan wil ik zo'n meeting nog wel eens accepteren. Hiermee stel ik mij net zo flexibel op naar een werkgever als dat een werkgever zich naar mij opstelt.
Je eerste 2 punten, volledig mee eens. De andere 2 druipen nogal van de arrogantie. Het is, in de basis, niet aan jou om te bepalen wat belangrijk is voor het bedrijf. Lunch heb je toch bij neem ik aan, nergens voor nodig (en wettelijk ook niet zomaar toegestaan!) om dit voor de werknemers te vergoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:36
dehardstyler schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:00:
[...]

Heb al gevraagd of ik de pauze in kan korten maar ze houden die strak aan jammer genoeg.
Idem als ik binnenkom is het pas 5 minuten voor de begintijd inklokken wat ik snap.
Alleen ik zorg altijd dat ik een kwartier eerder binnen ben (ik vertrek altijd ruim op tijd mocht er onderweg wat tegenzitten) maar alvast beginnen zodra ik binnen ben en dan even klokken even voor de officiële begintijd mag dus ook niet.

Goed dat een bedrijf de regels goed volgt daar kan ik dus niets van zeggen maar het heeft ook zijn nadelen.
Ik zou zelf het klokken gebruiken om te zien of iemand aanwezig is en als dat voor de begintijd is dan telt automatisch de tijd dat je ingeroosterd bent. Mocht het eens afwijken om wat voor reden dan ook dat je dat aan kan geven.

Ach vruuger was het vaak toch beter op veel vlakken :+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Drardollan schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:12:
Het is, in de basis, niet aan jou om te bepalen wat belangrijk is voor het bedrijf.
Waar ik actief ben draag ik ook bij aan bepalen wat belangrijk is voor het bedrijf, en dat wordt zo ook erkend. Als ik "nee" zeg, neemt men aan dat ik mijn tijd voor iets belangrijkers gebruik. Daarbij wordt zelfs erkend dat mijn rust belangrijk is voor mijn functioneren door de rest van de dag heen, als ik daarom nee zou zeggen. Dat is het stukje flexibiliteit en vertrouwen dat een werkgever richting mij geeft, waar ik ook weer wat voor teruggeef.
Lunch heb je toch bij neem ik aan,
Ongefundeerde aanname. Voldoende collega's in mijn sector die geen lunch meenemen.
nergens voor nodig (en wettelijk ook niet zomaar toegestaan!) om dit voor de werknemers te vergoeden.
Bron?

Je mag als werkgever prima een lunch van werknemers 100% vergoeden. Of je de BTW mag aftrekken is wat anders. Ten opzichte van de kosten van mijn tijd vallen de extra kosten van het regelen van een lunch in het niet. Het fiscale deel is niet mijn probleem, maar het probleem van degene die mij uitnodigt voor de vergadering.

[ Voor 37% gewijzigd door The Zep Man op 24-01-2024 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
Ik gebruik vaak de pauze om papieren en administratie te regelen. Vaak moet ik ook nog eens telefonisch in de wachtrij wachten tijdens de pauze.
Thuis moet de administratie ook door lopen en je kan alleen contact opnemen met bedrijven/instellingen binnen kantooruren en op werkdagen. Meestal als ik klaar ben met werken zijn de kantoren al gesloten.

Structureel 1 pauze wegpakken en een meeting erop inplannen vind ik daarom ook niet kunnen.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
The Zep Man schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:23:
[...]
Bron?

Je mag als werkgever prima een lunch van werknemers 100% vergoeden. Of je de BTW mag aftrekken is wat anders. Ten opzichte van de kosten van mijn tijd vallen de extra kosten van het regelen van een lunch in het niet. Het fiscale deel is niet mijn probleem, maar het probleem van degene die mij uitnodigt voor de vergadering.
https://www.rendement.nl/...-onveranderd-in-2022.html

Je mag het prima vergoeden, maar niet zomaar zoals ik opmerk. Voor de rest komt je houding bijzonder arrogant en hooghartig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Onze afdeling/verdieping hebben de afspraak gemaakt met elkaar dat we tijdens de middag pauze geen één meeting nemen om de pauze te garanderen.
Ook eindigt de laatste meeting voor de pauze 30 minuten voordat de lunch begint, dit hebben wij gedaan omdat meeting vaak uitlopen.
Wij werden namelijk er ook gek van maar vooral ook omdat we dan niet even gezellig samen konden lunchen of met andere omdat er telkens wel weer een meeting had tussendoor of er eentje weer uitliep.
De kleine ochtend pauze komt het wel eens voor dat er iemand in een meeting zit dat is niet anders.

Maar ook de vele 'onzinnige' en 'tijdrovende' meetings waren ons een doorn in het oog.
Hoevaak er wel niet een meeting werd ingepland door het management of leiding zonder een concreet plan waren oneindig.
Het motiveerde de werknemers op een gegeven momenten ook niet om goed actief bij de meetings aanwezig te zijn.

Wij hadden afgesproken dat er alleen meetings komen als die echt iets bijdragen en echt nodig is.
Ook willen wij de agenda/actiepunten en de verwachte uitkomst daarvan vooraf per email ontvangen en worden alleen diegene uitgenodigd die nodig zijn.

Sinds dat we dit doen is het aantal meetings gehalveerd

Pauze is trouwens verplicht, maar ligt aan het aantal uur wat je werkt en of wat er in de arbeidsovereenkomst/coa staat.
Werken zonder pauze

Alleen in 2 gevallen mag u werken zonder pauze te nemen:

U werkt alleen en heeft geen direct contact met een collega die vergelijkbaar werk doet.
Door de aard van het werk is het onmogelijk om pauze te nemen.
Overigens moet dit wel in de cao of bedrijfsregeling staan. Of uw werkgever moet hierover schriftelijke afspraken met de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

The Zep Man schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:23:
[...]

Waar ik actief ben draag ik ook bij aan bepalen wat belangrijk is voor het bedrijf, en dat wordt zo ook erkend. Als ik "nee" zeg, neemt men aan dat ik mijn tijd voor iets belangrijkers gebruik. Daarbij wordt zelfs erkend dat mijn rust belangrijk is voor mijn functioneren door de rest van de dag heen, als ik daarom nee zou zeggen. Dat is het stukje flexibiliteit en vertrouwen dat een werkgever richting mij geeft, waar ik ook weer wat voor teruggeef.

[...]

Ongefundeerde aanname. Voldoende collega's in mijn sector die geen lunch meenemen.

[...]

Bron?

toon volledige bericht
Dat is inderdaad gebaseerd op fiscale voordeelregels. Als je het als werkgever heel goedkoop wil houden, breng je het minimale normbedrag voor een lunch in rekening per lunch. Dan kost die lunch je als werkgever helemaal niet zoveel meer. Dan stoppen ze het gewoon in de WKR.

Als ik naar kantoor ga, lunch ik daar ook onder die voorwaarden. Maar het begint me eigenlijk steeds meer tegen te staan. Je word eigenlijk een beetje gedwongen om:
- eerst in de rij te gaan staan voor je lunch
- zo decadent mogelijk te lunchen, want dat normbedrag wordt ingehouden
- uiteindelijk dus niet goedkoop uit te zijn. Want als je gewoon wat brood meeneemt naar kantoor (drinken en fruit is toch gratis) dan ben je echt fors goedkoper uit.

Ik heb op zich geen probleem met een "lunchmeeting", zolang ik daarna maar geen discussie krijg over of werkgever wel of niet van plan is te betalen voor die meeting. Want dat is de discussie eigenlijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:06

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Als je zo wil mierenneuken had je het nog steeds anders moeten stellen. Nu impliceerde je dat het soms niet wettelijk toegestaan is om een lunch te vergoeden voor werknemers. Of het wettelijk al dan niet is toegestaan staat los van welke belastingplichten erbij komen kijken, dus wat je zei klopte nog steeds niet.
Voor de rest komt je houding bijzonder arrogant en hooghartig over.
Dat ligt meer aan jou dan aan @The Zep Man, wat mij betreft. Ik vind het juist een heel erg nuchtere houding, over je eigen tijd beslis je zelf en dus is het alleen maar aan hen om te bepalen of ze iets belangrijk genoeg vinden om in die tijd te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:12

eagle00789

Est. November 2005

Hier gebeurt die fenomeen trouwens wel het zelfde, maar meestal is dat dan wel omdat het gewoon echt niet anders kan, maar is het wel heel erg sporadisch dat dit gebeurt (gemiddeld spreek ik dan over 2x per 6 maanden, tot een maximum van 5x per jaar)
Het is dan 1 dag waarop we de pauze wel op een ander tijdstip mogen pakken dus voor of na de meeting. Dat maakt de baas dan niet uit. Hij ziet het dan echt als een verschoven pauze. Je mag die dag helaas niet eerder naar huis omdat je geen pauze hebt gehad, want ook hij vindt wel dat je recht hebt op pauze, alleen jammer dan af en toe, want hij schuift dan naar voren of achteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Patriot schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:43:
[...]

Dat ligt meer aan jou dan aan @The Zep Man, wat mij betreft. Ik vind het juist een heel erg nuchtere houding, over je eigen tijd beslis je zelf en dus is het alleen maar aan hen om te bepalen of ze iets belangrijk genoeg vinden om in die tijd te doen.
Eens. Zo las ik 'm ook. En zo doe ik het hier ook. Bij ons is er al jaren vaste lunchtijd, die was er al voordat ik er kwam en die zal er ook blijven. Dus succes als je dan wat plant, het gaat niet gebeuren, ik ben lunchen. Tenzij het écht extreem belangrijk is, maar dat komt eigenlijk niet voor.

Ik heb nog nooit lunch mee genomen naar werk en dat was ik ook niet van plan. Lekker rustig naar de kantine wandelen, gezellig met collega's praten over alles behalve werk, lekker vers voedsel en gezellig samen opeten. uiteraard is er altijd wel die ene collega die alleen over werk kan praten maar die wordt vrij snel overstemd met leukere gesprekken. Daarna nog ff wandelingetje maken en vervolgens kunnen we weer aan de bak.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bron:
Als een maaltijd voor minstens 10% een zakelijk karakter heeft, is deze vrijgesteld en hoeft u dus geen bedrag tot het loon te rekenen.
Een zakelijke vergadering met inbegrepen lunch heeft zeker meer dan 10% een zakelijk karakter.
Voor de rest komt je houding bijzonder arrogant en hooghartig over.
Hoe ik op jou als wildvreemde overkom boeit mij niet. Werkgevers en ik hebben altijd een bijzonder goede relatie met elkaar gehad, met wederzijds respect voor elkaars tijd en belangen.
Patriot schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:43:
Precies, en zo ziet de werkgever dat ook. Als ik bijvoorbeeld al een hele dag met meetings gevuld heb en ik besluit de vergadering te weigeren om in de middag nog enigszins fit te zijn, dan begrijpt men ook wel dat dat in het voordeel van de organisatie en van mijn tevredenheid is. Men gaat er ook niet vanuit dat ik dat hoef te verantwoorden en laat die keuze volledig over aan mij. Dat heet een vertrouwensband.

Hart voor de zaak hebben kan alleen als je je hard opstelt richting de zaak. Met een slappe houding help je jezelf niet als werknemer, en ook niet de werkgever. Ik toon net zoveel flexibiliteit als dat mij gegeven wordt, en daar kies ik werkgevers dan ook op uit.

[ Voor 39% gewijzigd door The Zep Man op 24-01-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:08

Honesty

kattenneus!

Mijn oude werkgever nam je altijd tijdens de pauze mee voor een functioneringsgesprek, natuurlijk in de niet declareerbare uurtjes.
Maar hij nam je dan mee naar een restaurant wat jezelf mocht uitkiezen en voor de rest was die ook niet zo moeilijk.
Dus als jouw baas bergen met pizza's laat komen of chinees en er een happening van maakt die ene keer per maand zal ik het zo laten. Als het puur werk is en een kant uitkomt dan zal ik lekker aanvechten.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marchel
  • Laatst online: 14:38

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Buiten dat iedere werknemer natuurlijk bepaalde rechten heeft, waaronder ruimte om rustig te kunnen lunchen, ontbreekt mij wel de toelichting met wat voor soort werkgever we hier te maken hebben? Is hier bijvoorbeeld sprake van een "high-performance" werkcultuur waar hoge beloningen voor goed resultaat normaal is?

Je ziet dit wel vaker bij dit soort bedrijven gebeuren, tijd is geld en er is een verwachting dat mensen beschikbaar zijn op dit soort momenten, zodat er tijdens de momenten waar het toe doet geleverd kan worden. Het praat het misschien niet volledig goed, maar als ik relatief hoge salarissen betaal, er een high performance werkcultuur heerst en jij hiervoor hebt gekozen, verwacht ik als ondernemer wel dat jij onderdeel van de cultuur bent, die ik nodig acht om het maximale eruit te halen wat er inzit.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:06

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Marchel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:04:
Buiten dat iedere werknemer natuurlijk bepaalde rechten heeft, waaronder ruimte om rustig te kunnen lunchen, ontbreekt mij wel de toelichting met wat voor soort werkgever we hier te maken hebben? Is hier bijvoorbeeld sprake van een "high-performance" werkcultuur waar hoge beloningen voor goed resultaat normaal is?

Je ziet dit wel vaker bij dit soort bedrijven gebeuren, tijd is geld en er is een verwachting dat mensen beschikbaar zijn op dit soort momenten, zodat er tijdens de momenten waar het toe doet geleverd kan worden. Het praat het misschien niet volledig goed, maar als ik relatief hoge salarissen betaal, er een high performance werkcultuur heerst en jij hiervoor hebt gekozen, verwacht ik als ondernemer wel dat jij hier onderdeel v van de cultuur bent die nodig acht om het maximale eruit te halen wat er inzit.
Doorwerken in een wettelijk verplichte pauze is illegaal en heeft niks met de werkcultuur te maken. Om zich in te dekken tegen boetes moet een bedrijf zorgen dat mensen hun pauzes nemen. Het bedrijf is namelijk verantwoordelijk als het niet gebeurd, ook met goedvinden van de werknemer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Marchel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:04:
Ik zie dit soort gedrag eigenlijk vaker bij kleinere, manager = eigenaar bedrijfjes waar nog de cultuur heerst van mensen die
- vroeg beginnen
- laat bezig zijn
- altijd bereikbaar zijn
de "harde werkers" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Laatst online: 14:38

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Patriot schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:07:
[...]
Doorwerken in een wettelijk verplichte pauze is illegaal en heeft niks met de werkcultuur te maken. Om zich in te dekken tegen boetes moet een bedrijf zorgen dat mensen hun pauzes nemen. Het bedrijf is namelijk verantwoordelijk als het niet gebeurd, ook met goedvinden van de werknemer.
Ik werk ook wel eens door in een pauze of in de late uren, maar weet dat als ik mijn doelstellingen haal ik een mooie bonus binnenhaal. Ook is mij wel eens gevraagd of ik een deel van mijn vakantie wilde inleveren om een klant zacht te laten landen bij een net gescoorde opdracht.

Ik krijg een goede beloning voor mijn werk, het is geven en nemen. Later pluk ik daar weer de vruchten van of dat illegaal is boeit mij niet. Ik heb hiervoor gekozen. Waar mijn bericht omging is dat er naar mijn idee meer context nodig is om daar een oordeel over te kunnen maken, maar ik begrijp dat dit volgens jou niet van belang is. Wat op zich ook wel zo is als je heel zwart/wit de regels naleeft. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar het type bedrijf/werkomgeving voordat ik een oordeel wil geven of het normaal of abnormaal is, ik bekijk dat dus niet zwart/wit.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Laat ik voorop stellen dat ik zelf ook wel eens een pauze oversla of mijn lunch achter mijn bureau eet terwijl ik doorwerk. Maar daar kies ik dan zelf voor en is mijn eigen verantwoordelijkheid. Maar het ontnemen van een wettelijk verplichte pauze is natuurlijk van een andere orde.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:01
ReVision. schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:19:
Laat ik voorop stellen dat ik zelf ook wel eens een pauze oversla of mijn lunch achter mijn bureau eet terwijl ik doorwerk. Maar daar kies ik dan zelf voor en is mijn eigen verantwoordelijkheid. Maar het ontnemen van een wettelijk verplichte pauze is natuurlijk van een andere orde.
Ligt ook een beetje aan het type werk dat je hebt. Ben je niet vrij genoeg om in de middag een tijdje van je werkplek af te gaan om te gaan lunchen? Wat voor werk doe je?

Ik heb een werkgever gehad die met zoemers werkte, daar werd ik na een tijdje gestoord van, 4 zoemers per dag:

8:00 start werkdag
10:30 kleine pauze
12:30 grote pauze
15:00 kleine pauze
17:00 werkdag afgelopen

[ Voor 19% gewijzigd door Strider op 24-01-2024 14:53 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelfp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:58
Deze werkgever ontneemt je niet alleen je rechtmatige pauze, hij verplicht je daarnaast ook nog eens om onbetaald werk te verrichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:35
Het is al een aantal maal duidelijk uitgelegd in bovenstaande comments: dit mag NIET.

Pauze is een wettelijk recht en een meeting is niet ineens een pauze als je er een broodje bij mag eten.

Los daarvan is het natuurlijk prima als je in onderling overleg met collega's af en toe een meeting tijdens de pauze plant omdat het anders echt niet lukt om een tijdstip te plannen. Dit kan je uit eigen verantwoordelijkheid doen. Maar dit mag niet structureel zijn en mag geen verplichting vanuit de werkgever zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 10:50
Pauze = eigen tijd, hierin ben je dus vrij om te doen wat je zelf wilt.

Heb eens een werkgever gehad die ons verplichte om avonds na werktijd een nieuwjaarsborrel bij te wonen, waarna er vragen vanuit de OR kwamen of dit dan ook doorbetaald werd als overwerk gezien het verplicht was, zo stond het tevens in de uitnodiging, al snel volgde een mail dat het op vrijwillige basis was en dat het ongelukkig op de uitnodiging staat maar dat het op prijs werd gesteld dat iedereen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:15
@ReVision.
Zou je eens kunnen omschrijven wat voor werk/functie je hebt? Dat geeft ons een wat betere context.

Maar je zou je vooral eens moeten afvragen of je wel in zo'n bedrijf wil werken. Is namelijk niet echt een gezonde situatie.
Persoonlijk heb ik nog nooit ergens gewerkt waar ik niet mijn eigen tijden mocht bepalen. Zolang je maar je uren maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:35
chrisborst schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:39:
[...]
Persoonlijk heb ik nog nooit ergens gewerkt waar ik niet mijn eigen tijden mocht bepalen. Zolang je maar je uren maakte.
Geldt voor mij ook, maar besef wel dat dat een luxe is die voor heel veel mensen niet van toepassing is. Los van inflexibele werkgevers zijn er gewoon heel veel beroepen waar dit gewoon niet mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik ben meer op de hand van de werkgever hier merk ik. Moeilijk doen over een incidenteel half uur vind ik spijkers op laag water zoeken.

Misschien nog wel stapje verder dan die figuren die tot op de minuut van 9 tot 5 werken. En met regelmaat om 1650 al bij de lift staan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het probleem is niet zozeer de timing, maar het dan kleinzielig verbieden om de pauze dan later te nemen. Dat laat zien wat een slechte werkgever het is.

Verder dit maar eens uitdragen:
Afbeeldingslocatie: https://marketoonist.com/wp-content/uploads/2021/08/210823.n.meeting.jpg

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:25
Hier is dit een paar keer per jaar gebruikelijk. Doet verder niemand moeilijk over. Lekkere catering en onder tussen bijgepraat worden over iets belangrijks.

Zou dit meerdere keren per maand zijn zou ik er ook vriendelijk voor bedanken

(Ook een zgn ‘high-performance’ cultuur, maar wel volwassen en niet zo’n gare start-up-werk-je-rot)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:34
Valt me op dat veel mensen hier er een strak (9-5) werkschema op na houden of daarin gedrukt worden.

Mijn hele werkende leven wordt er gekeken naar output, billable uren en commerciële targets (consultancy).

Hoe, waar en wanneer ik die maak/haal interesseert werkgevers eigenlijk nooit. Als ik een week 50 uur gewerkt hebt ga ik de week daarop lekker een middag golfen of iets leuks met mijn zoontje doen.

Als je zo’n lunchmeeting hebt kan je toch ergens in de week wel creatief met je tijd omgaan? Of moet je ook echt in- en uitklokken?

Het klinkt me behoorlijk ouderwets in de oren allemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Sethro schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:26:
Ik ben meer op de hand van de werkgever hier merk ik. Moeilijk doen over een incidenteel half uur vind ik spijkers op laag water zoeken.

Misschien nog wel stapje verder dan die figuren die tot op de minuut van 9 tot 5 werken. En met regelmaat om 1650 al bij de lift staan.
Incidenteel een half uur, ten koste van je pauze, en verbieden die pauze dan ervoor of erna op te nemen.

Dát is waar moeilijk over gedaan wordt, gezien het dus ook gewoon tegen de wet in gaat die jou recht op pauze geeft. Het gaat niet om het half uurtje, het gaat om dat je recht op pauze wordt ontnomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Louislouislouis schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:56:
Het klinkt me behoorlijk ouderwets in de oren allemaal.
"Anderen werken niet zoals ik werk. Wat ouderwets."

Mensen maken simpelweg gebruik van hun recht en bepalen hun eigen grenzen. Niets mis mee.

Wat pas ouderwets is, is de werkgever en niet de werknemer laten bepalen of die gebruik mag maken van het recht op een pauze.

[edit]
Zie de verduidelijking hier:
The Zep Man in "Verplichte meetings tijdens pauze/lunch uren."

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 25-01-2024 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vaak wordt er dan ook nog geschermd met ‘ja, maar we regelen een lekkere lunch voor je’, of er ‘is een borrel met bier en pizza’s’. Nou, dankjewel, thuis heb ik beter bier, ik kan zelf ook pizza bestellen voor een fractie van mijn uurtarief dus jouw company-monthly-townhall-bijpraat-corporate-soapbox-targets-alignment-engagement-meeting met catering is gewoon 100% werktijd. Zolang ik moet doen wat jij zegt betaal je mij, want dat doe je bij je eigen klanten ook zo.

Kijk, als je nou 100k per jaar krijgt dan snap ik dat ze niet willen dat je moeite doet over elke minuut overwerk, maar voor ‘gewone’ loonslaven moet je gewoon netjes zeggen: 8 uur werken, is 8 uur betalen. En neem je pauzes, vrije tijd en vakantiedagen gewoon op want door dat te doen doe je beide partijen een plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 12:09
ReVision. schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:51:
Mijn werkgever heeft er nog wel eens een handje van om meetings tijdens de lunch pauze's te plannen.
Iedereen is dan verplicht de meeting bij te wonen en tegelijk te lunchen. Je mag na de meeting geen aparte lunchpauze nemen en je mag ook de tijd van de meeting niet van je werkdag aftrekken en eerder vertrekken.

Ik vraag me af of dit mag of niet? Ik heb redelijk zitten zoeken en ik vind veel antwoorden dat dit niet zou mogen of dat de tijd van de meeting gewoon werktijd is en je dus eerder weg zou mogen. Echter zijn dit allemaal niet echt betrouwbare of officiële bronnen.

Iemand die hier meer over weet en mij kan vertellen hoe het precies zit?
Ga je lekker thuis werken, je bent niet bij de meeting of vertrekt 30min eerder.
Kan dat niet. Baan opzeggen. Je bent toch malle henkie niet!?

en nee kom niet met "dat kan niet"! Dat probleem veroorzaak je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
SmurfLink schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:00:
[...]

Incidenteel een half uur, ten koste van je pauze, en verbieden die pauze dan ervoor of erna op te nemen.

Dát is waar moeilijk over gedaan wordt, gezien het dus ook gewoon tegen de wet in gaat die jou recht op pauze geeft. Het gaat niet om het half uurtje, het gaat om dat je recht op pauze wordt ontnomen.
Dat is inderdaad een manier om erin te zitten. En dan niet met 51km/u te hard naar huis rijden want dat mag ook niet.

Het leven is toch beetje geven en nemen. Het is niet dat je dat halve uurtje anders heel veel beter had besteed. Week erop ga je een keer naar nieuw huis kijken of naar de dokter en dan neem je niet direct vakantie op. Iedereen blij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-05 22:03
Gumball schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:49:
Of zit je onder werktijd stiekem wel eens op Tweakers :+. Vind het wel grappig om te lezen over hoe men er tegenover staat om dit soort meetings niet in de pauze tijd te willen doen, recht op pauze. Maar tegelijkertijd worden er bijna 3 pagina's aan dit topic besteed waarbij er toch wel een beetje vanuit ga dat er hier ook in dit topic toch best wat mensen zitten die dit onder de baas zijn/haar tijd hebben gepost ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Sethro schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:33:
Het leven is toch beetje geven en nemen. Het is niet dat je dat halve uurtje anders heel veel beter had besteed. Week erop ga je een keer naar nieuw huis kijken of naar de dokter en dan neem je niet direct vakantie op. Iedereen blij.
Je doet erg veel aannames over mensen die je niet kent. Hoe iemand diens eigen tijd besteedt is aan die persoon zelf.

Ook hoef je voor een doktersafspraak geen vakantie op te nemen. Een alternatief is die tijd op een ander moment inhalen. Een ander alternatief is bijvoorbeeld vier dagen in de week werken (kan fulltime zijn) en op de vijfde dag dit soort afspraken inplannen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 23:59

Barrycade

Through the...

Ongelovelijk topic weer, ik ruik nog net niet de geur van steenkool en smeerolie en hoor de stoomfluit vele nog oproepen tot het collectief nuttigen van de werckersch middagsmaalteijdt. En dit alles in Polygoon journaal format.

Nee het is best vaak 1x per maand, zeker als jullie allemaal gewoon op kantoor zitten achter een pc.

Wij hebben gewoon een Town Hall en die is online en kan je terugkijken of als je toevallig op kantoor bent fysiek bijwonen.

Maar zeker niet maandelijks, eerder 1x per kwartaal.

Maar allemaal buiten pauze tijd, hoewel we daar bij ons ook heel los mee omgaan. Want bij ons wordt gestuurd op output. Niet hoeveel tijd je op kantoor bent.

Maar kan me voorstellen als ze nog een buzzer hebben die aankondigt dat de kleine koffiepauze begint en stopt dat dat allemaal wel heel in the futuristisch klinkt :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:34
The Zep Man schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:35:
[...]

"Anderen werken niet zoals ik werk. Wat ouderwets."

Mensen maken simpelweg gebruik van hun recht en bepalen hun eigen grenzen. Niets mis mee.

Wat pas ouderwets is, is de werkgever en niet de werknemer laten bepalen of die gebruik mag maken van het recht op een pauze.
Wat ik bedoel is dat ik juist het gedrag van de werkgever ouderwets vind. Daarom vraag ik ook of OP dat uurtje niet ergens anders terug kan pakken. We bedoelen hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Dat is inderdaad een manier om erin te zitten. En dan niet met 51km/u te hard naar huis rijden want dat mag ook niet.

Hoe ik dat halve uurtje besteed is aan mij, dat is mijn wettelijk recht. Of ik dat nou besteed door te gaan eten, wandelen of op mijn kop te gaan staan is verder totaal niet relevant. De werknemer heeft recht op pauze.

Als de baas dan de meeting lekker een lunch bij zou verzorgen zou ik het al een stuk minder erg vinden. Maar mij m'n lunch ontnemen en dan doodleuk zeggen dat ik ook niet voor of na de meeting mag gaan lunchen? Dikke vinger. Dit heeft niets met geven en nemen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Louislouislouis schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:21:
Wat ik bedoel is dat ik juist het gedrag van de werkgever ouderwets vind. Daarom vraag ik ook of OP dat uurtje niet ergens anders terug kan pakken. We bedoelen hetzelfde.
Ah, goed punt. Excuses voor de verkeerde interpretatie. Bedankt voor de correctie. Ik denk dat wij inderdaad hetzelfde bedoelen en het met elkaar eens zijn. :)

Zelf heb ik geen urenadministratie. Men vertrouwt erop dat ik geen overuren maak. Hoe ik extra werk in een week compenseer laten ze aan mij over. We spreken pas over iets dat opgelost moet worden als ik binnen redelijke tijd geen ruimte heb om zaken te compenseren, want dat zou inhouden dat ik te veel werk (moet) doe(n). ;)

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 25-01-2024 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:19
Sethro schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:26:

Zoals de TS aangeeft is het dus niet incidenteel en alleen bij nut voor werkgever. Een half uur eerder stoppen voor een doktersafspraak moet ingehaald worden en ook nog direct de volgende dag.
Als je als WG op de minuut bent dan moet je het ook 2 kanten op doen.

Zelf ooit ook een bijbaan gehad bij PostNL waarbij bij drukte de uitloop eigen tijd was en bij rustige dagen ik geacht werd om uren in te leveren |:(
Daar ook nooit in mee gegaan. Het is of beiden eigen tijd of beide werktijd maar niet alles voor de WG.

Gelukkig nu helemaal geen last meer van, ik wordt betaald voor output, niet voor uren. Dat is helaas echt niet overal mogelijk. Een cassiere die 2 keer zo snel scant mag niet na 4 uur naar huis denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
SmurfLink schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:18:
[...]

Hoe ik dat halve uurtje besteed is aan mij, dat is mijn wettelijk recht. Of ik dat nou besteed door te gaan eten, wandelen of op mijn kop te gaan staan is verder totaal niet relevant. De werknemer heeft recht op pauze.

Als de baas dan de meeting lekker een lunch bij zou verzorgen zou ik het al een stuk minder erg vinden. Maar mij m'n lunch ontnemen en dan doodleuk zeggen dat ik ook niet voor of na de meeting mag gaan lunchen? Dikke vinger. Dit heeft niets met geven en nemen te maken.
Misschien de OP even lezen, ze lunchen gewoon tijdens het gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Sethro schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:46:
[...]

Alleen niet duidelijk of lunchen zelf meegenomen lunch nuttigen is of lunch verzorgd krijgt :)

In mijn lunchpauze loop ik altijd even ergens naartoe om lunch te halen (soms maar naar het tankstation).
Als ik dus geen lunchpauze krijg, heb ik ook geen lunch, als werkgever daar niet voor zorgt dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:31

Aganim

I have a cunning plan..

[...]

Goedkope whataboutism. En niet van toepassing ook, want te hard rijden is een eigen keuze. Het ontzeggen van het wettelijk recht op pauze wordt opgelegd door de werkgever. Terecht als mensen daar perk en paal aan stellen, het is jouw tijd. Geven en nemen? Uiteraard, ik werk ook weleens wat over als er bijvoorbeeld een storing is of die ene klantomgeving echt even af moet. Maar pauze heb ik nodig om de rest van de dag fatsoenlijk mijn werk te kunnen doen. Daar heeft de werkgever gewoon vanaf te blijven, ook wanneer het 1x in de maand is, het recht op pauze is er niet voor niets.

[ Voor 0% gewijzigd door Aganim op 25-01-2024 11:27 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ryur schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:48:
[...]

Alleen niet duidelijk of lunchen zelf meegenomen lunch nuttigen is of lunch verzorgd krijgt :)

In mijn lunchpauze loop ik altijd even ergens naartoe om lunch te halen (soms maar naar het tankstation).
Als ik dus geen lunchpauze krijg, heb ik ook geen lunch, als werkgever daar niet voor zorgt dan.
Waarschijnlijk hebben de meeste bedrijven een plek waar ze net zoals bij het tankstation iets soortgelijks aan lunch verkopen..

Hoe heette dat ook alweer?

Ohja, de kantine...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Sethro schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:46:
[...]

En daarna was dacht ik aangegeven dat je wel zelf even je eigen lunch mag regelen...

Als het een meeting is is het alsnog geen pauze. Waarbij we weer terugkomen op het wettelijke recht op pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:08:
[...]

Waarschijnlijk hebben de meeste bedrijven een plek waar ze net zoals bij het tankstation iets soortgelijks aan lunch verkopen..

Ohja, de kantine...
Tja dan moet je wel..*badum tish* pauze krijgen om naar de kantine te lopen en lunch te halen he. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

SmurfLink schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:10:
[...]

Tja dan moet je wel..*badum tish* pauze krijgen om naar de kantine te lopen en lunch te halen he. :+
Tja, als we hier lunch meetings houden (op eigen initiatief, of bedrijfsbreed, maar dan is lunch vrijwel altijd geregeld) dan beseft toch hopelijk iedere volwassene dat je vantevoren even een broodje haalt?

Het lijkt wel alsof we in de kleuterklas beland zijn. "Eh, wanneer moet je dan je broodje halen, dat kan toch helemaal niet, straks verhonger ik tijdens de lunch meeting".

Je werkgever staat toch niet achter je rug met een stopwatch om te timen of jij om 10 voor 12, kwart voor 12 of 5 voor 12 je broodje gaat halen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:15:
[...]

Tja, als we hier lunch meetings houden (op eigen initiatief, of bedrijfsbreed, maar dan is lunch vrijwel altijd geregeld) dan beseft toch hopelijk iedere volwassene dat je vantevoren even een broodje haalt?

Het lijkt wel alsof we in de kleuterklas beland zijn. "Eh, wanneer moet je dan je broodje halen, dat kan toch helemaal niet, straks verhonger ik tijdens de lunch meeting".

Je werkgever staat toch niet achter je rug met een stopwatch om te timen of jij om 10 voor 12, kwart voor 12 of 5 voor 12 je broodje gaat halen?
Lees anders even de posts van de TS. Want dat is exact hoe kinderachtig zijn werkgever is.

ReVision. in "Verplichte meetings tijdens pauze/lunch uren."

Hij krijgt dus geen pauze voor of na de meeting om even een broodje te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 13:53
Johan Bogle schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:36:
Hier is dit een paar keer per jaar gebruikelijk. Doet verder niemand moeilijk over. Lekkere catering en onder tussen bijgepraat worden over iets belangrijks.

Zou dit meerdere keren per maand zijn zou ik er ook vriendelijk voor bedanken

(Ook een zgn ‘high-performance’ cultuur, maar wel volwassen en niet zo’n gare start-up-werk-je-rot)
Ik weet niet, als gevolg van dat "high performance" durft niemand te klagen over de werk-pauzes. Want dat is niet zo high-performance, wat zal iedereen wel niet denken. Het is gewoon niet goed zorgen voor je personeel. Dat is nl. pas high-performance. Pauzes moeten opofferen is gewoon knieperig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

SmurfLink schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:17:
[...]

Lees anders even de posts van de TS. Want dat is exact hoe kinderachtig zijn werkgever is.

ReVision. in "Verplichte meetings tijdens pauze/lunch uren."

Hij krijgt dus geen pauze voor of na de meeting om even een broodje te halen.
Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand de zaken iets strakker neerzet dan de realiteit is.

Als het daadwerkelijk zo is dat de werkgever achter TS staat om te zorgen dat ie direct van z'n bureau/de werkvloer naar de lunchmeeting ruimte gaat en niet langs de kantine mag lopen, dan zit er maar één ding op:
Solliciteer elders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Als eerst iedereen bedankt voor de reacties Ik zal even een paar zaken toelichten.

Vooropgesteld, heb ik verder helemaal geen issues met mijn werk of werkgever. Heb het hier uitstekend naar mijn zin, krijg goed betaald en heb leuke collega's. Ik ben dus ook helemaal niet uit op andere baan. Ik vroeg me gewoon af hoe het inderdaad wettelijk in elkaar stak zodat ik dit kan aankaarten bij de werkgever.

Ik werk op kantoor achter aan het bureau als 3e lijns service engineer. Ze zijn redelijk flexibel met starttijden zolang ik maar mijn 8 uur in de dag haal. Moet ik een keer een uur eerder weg, prima maar dan de volgende dag inhalen of verlof opnemen. Verder kan ik buiten de benoemde meetings die tijdens de lunch vallen zelf mijn eigen lunchtijden kiezen en wordt nooit niet moeilijk gedaan. Echter 1 tot soms 2 keer per maand wordt die lunch dus gebruikt voor een lunchmeeting. Dit is inderdaad zoals ik van iedereen begrijp niet de bedoeling en ik ga dit ook zeker aankaarten, maar het is ook weer niet zo'n gigantisch probleem als andere mensen hier claimen. (De lunch moet je overigens zelf regelen, maar dit is alle andere dagen niet anders)

Ik verwacht ook wel dat mijn baas niet heel moeilijk zal doen als ik het heb aangekaart.

[ Voor 3% gewijzigd door ReVision. op 25-01-2024 09:40 ]

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:49

Metalfreak

Hoije woh!

Jeroenneman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:15:
[...]

De werkgever van TS klinkt toch anders exact zo. Micromanagement op zijn best.

Kijk, als het een of twee keer per jaar voorkomt, zo'n meeting tijdens lunch én er wordt lunch geregeld, dan ben ik ook niet de beroerdste om aan te sluiten. Maar ook niemand die dan moeilijk doet als je iets eerder naar huis gaat als je werk af is, mijn werkgever zit niet naast me om te kijken hoe laat ik naar binnen kom en weer naar huis ga.

Ik heb wel in mijn agenda de tijd van lunch geblokkeerd, dus als iemand dan iets wil plannen, weiger ik het gewoon door te zeggen dat er al iets staat. Bij een vorige werkgever (grote internationale speler) hadden we op een gegeven moment onderlinge afspraken (die ook op papier stonden) waarin stond dat er geen meetings gepland zouden worden in pauzetijden.

Bij ons op het werk hebben we echter een manager die er een handje van heeft om meetings te plannen rond lunchtijd, maar hij krijgt altijd weinig bijval. De meeste mensen weigeren de afspraak gewoon.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
[...]

Ohja, de kantine...
De kantine van het bedrijfspand waar ik in zit is dicht vanwege het welbekende probleem van personeelstekort :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 23:59

Barrycade

Through the...

Ben wel blij met dit topic, laat me realiseren hoeveel ik in mijn handjes mag knijpen bij mijn huidige werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 19:52
Bedankt dit zocht ik inderdaad, helaas staat er verder niets over dat er geen meeting mag plaats vinden tijdens deze lunchpauze.
Omdat een lunchpauze per definitie geen meeting is. Het is zoals een ander al gezegd heeft een meeting waarbij je mag eten. Geen pauze.

Edit: Beetje spuit 11, maargoed.

[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 25-01-2024 11:29 ]

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57

Licko

ZVDK

[...]

Ohja, de kantine...
Alsof ieder bedrijf een kantine heeft... |:(
Genoeg mensen die inderdaad niet zomaar hun eigen tijd in kunnen delen en waar je gewoon op je werkplek/kantoor verwacht wordt op een bepaalde tijd en waar een werkdag 8 uur telt.

Leuk al die Tweakers hier die geen vaste werktijden hebben zolang targets maar gehaald worden. Maar dat is echt niet overal het geval hoor.

Sommigen hier staan echt ver van de realiteit af :/

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Licko schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:40:
[...]

Alsof ieder bedrijf een kantine heeft... |:(
Genoeg mensen die inderdaad niet zomaar hun eigen tijd in kunnen delen en waar je gewoon op je werkplek/kantoor verwacht wordt op een bepaalde tijd en waar een werkdag 8 uur telt.

Leuk al die Tweakers hier die geen vaste werktijden hebben zolang targets maar gehaald worden. Maar dat is echt niet overal het geval hoor.

Sommigen hier staan echt ver van de realiteit af :/
Wat voor bedrijf heeft er geen kantine voor medewerkers? Dat moet dan of heel klein zijn (in welk geval een kantine inderdaad niet kan), of zo groot dat ze dichtbij een plek met meerdere eetgelegenheden zitten.

Overigens telt mijn werkdag gewoon 8u, wordt ik ergens tussen 8.30 en 9.30 op werk verwacht, en hoef ik geen targets te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57

Licko

ZVDK

Jeroenneman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:45:
[...]

Wat voor bedrijf heeft er geen kantine voor medewerkers? Dat moet dan of heel klein zijn (in welk geval een kantine inderdaad niet kan), of zo groot dat ze dichtbij een plek met meerdere eetgelegenheden zitten.

Overigens telt mijn werkdag gewoon 8u, wordt ik ergens tussen 8.30 en 9.30 op werk verwacht, en hoef ik geen targets te halen.
Ik had inderdaad duidelijker moeten zijn; een kantine die voedsel verkoopt. Een plek om om gezamenlijk koffie te drinken zal inderdaad wel gemeengoed zijn.

En die marge die jij krijgt, ergens tussen 8:30 en 9:30 is ook niet overal zo hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Licko op 25-01-2024 11:50 ]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 21:47
ReVision. schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:37:
Als eerst iedereen bedankt voor de reacties Ik zal even een paar zaken toelichten.
[...]
Echter 1 tot soms 2 keer per maand wordt die lunch dus gebruikt voor een lunchmeeting.
[...]
(De lunch moet je overigens zelf regelen, maar dit is alle andere dagen niet anders)
Een lunchmeeting zonder lunch? :D Dan is het een gewone meeting, die toevallig plaatsvindt tijdens de lunchpauze. Een pauze is letterlijk een onderbreking van de werkzaamheden en dat is hier niet het geval. Dus na de meeting mag je gewoon alsnog je wettelijke pauze opnemen :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:35
Die tijd inhalen voor b.v.b. een doktersafspraak. Hier heb je toch kort verzuim uren voor, welke opgespaard worden? Of is dit niet in elke CAO of wet standaard?

Ik heb het bij verschillende werkgevers gehad, en bij wissel ook altijd uitbetaald gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:28
[...]

Het is dus structureel. Daar zou ik heel veel van vinden. Het is alleen de vraag of het je waard is om hiervoor naar een andere baan te zoeken.

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1