Het grote Pretendo topic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• vinx77
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 07:52
Zoals je kon lezen op nieuws: Nintendo stopt op 9 april met ondersteuning online services Wii U, 2D... gaat de internet-stekker uit de Wii U, 2DS en 3DS.

Gelukkig is er Pretendo.

Discussies hier:
  • Installatie. Lukt het niet, vraag het een mede-tweaker.
  • Hoe de profielen over te zetten, en problemen op te lossen. Zorg voor verschillende account-namen, om te beginnen.
  • Online spelen met andere Tweakers. Omdat het (nog) rustig is op de servers, een vaste tijd voor een rondje Mario Kart of iets anders.
  • Doneren, want dan kunnen ze meer servers kopen.
  • Hoe mee te helpen met Pretendo, zodat ze tot de 100% ondersteuning komen.
Wat niet:
  • ROMs installeren en downloaden van illegale games. Wat wel is aan te raden: je kan backups maken (tegen DVD-rot), en alle info hiervoor staat uitgebreid op het internet.
  • Wii U / DS spelletjes inhoudelijk. Maak daarvoor een aparte topic aan.
  • Waar een Wii U of DS te kopen/verkopen. Ga daarvoor naar een inruil-winkel, Marktplaats of natuurlijk Vraag&Aanbod hier.
  • Hoe Pretendo te installeren op een DS, Wii, Gameboy of Switch. Voor de Switch is er geen alternatief netwerk (want nog geen abandonware), voor de DS en de Wii is er Wiimmfi. Voor de Gameboy is het niet nodig.
Voor nu, laten we online Mario Karten spelen om 19:00, elke dag. Dat is Mario Kart 7 voor d DS en 8 voor de Wii U. Kunnen we later uitbreiden/aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door vinx77 op 24-01-2024 11:44 ]

Algoritmes, maar dan supersnel uitgevoerd, dat is zeg maar mijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjz2cool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 10:10
Dit is wel heel interessant! Ik ga dit zeker op mijn 3DS configureren en binnenkort eens online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinx77
Je kan op de 3DS een memorystick van maximaal 128GB gebruiken. Die kosten €15, dus €5 meer dan 64GB.

De procedure is moeilijk voor mensen die snel willen lezen, maar makkelijk als je alle stappen precies volgt. Let vooral op de knoppen waarom je moet drukken. :)
Ikzelf drukte per ongeluk op een knopje toen ik de DS oppakte, en kon daarom een stap opnieuw doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 16:02
vinx77 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:38:
Je kan op de 3DS een memorystick van maximaal 128GB gebruiken. Die kosten €15, dus €5 meer dan 64GB.

De procedure is moeilijk voor mensen die snel willen lezen, maar makkelijk als je alle stappen precies volgt. Let vooral op de knoppen waarom je moet drukken. :)
Ikzelf drukte per ongeluk op een knopje toen ik de DS oppakte, en kon daarom een stap opnieuw doen.
Hier heb ik in beide 2ds-en een 256gb kaartje zitten dat gewoon herkend wordt? Ook staan die tot de nok toe vol en alles is gewoon zichtbaar/speelbaar (al duurt het booten wel een stuk langer :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinx77
Ah, goed te weten dat groter dan 128GB kan! De forums die ik bezocht, inclusief Reddit, spraken van een max van 128GB.

[ Voor 64% gewijzigd door vinx77 op 25-01-2024 18:07 ]