Op zoek driver/software voor ASUS ROG-STRIX-RX570-O4G-GAMING

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-08 15:50
Het lukt me niet om met Adrenaline de juiste driver voor mijn ROG-STRIX-RX570-O4G-GAMING te vinden/installeren.

Op hun website is de tab driver leeg.

Heb al een rapport verstuurd en ondersteuning gezocht.

Heeft iemand deze software liggen om die digitaal aan mij beschikbaar te stellen?

Is er iemand die tegen dezelfde problemen aanloopt?

Bij voorbaat dank.

Beste antwoord (via midete op 05-02-2024 19:48)

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-07 16:00
midete schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:06:
[...]

Uitroepteken staat erbij, met juiste versie van de kaart, maar de kaart doet het wel, alleen niet in de juiste resolutie. Ook Adrenaline herkent de kaart. Toch defect dan?
Maar hier geef je geen antwoord op de vraag. Welke foutcode geeft de kaart in apparaat beheer? Kaarten met error 43 kun je soms goed installeren met de Pixel Clock Patcher: https://sourceforge.net/p...-ati-pixel-clock-patcher/

Dat moest ik ook elke keer doen met mijn ex-mining RX470. Nadeel is dat je dit na elke driver / Windows update weer moet doen. Het is me nooit gelukt de juiste BIOS voor deze kaart terug te flashen / vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
@midete

Dit zijn standaard drivers van AMD voor jou RX570 (ik had eerst een RX570 Sapphire en deze drivers werkte goed voor mij)
https://www.amd.com/en/su...-500-series/radeon-rx-570

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
Dank. Bij mij krijg ik foutmeldingen dat er een probleem is met de compatibiliteit van drivers en kaart. Heb al een rapport verstuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:28
midete schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:28:
Dank. Bij mij krijg ik foutmeldingen dat er een probleem is met de compatibiliteit van drivers en kaart. Heb al een rapport verstuurd.
Heb je de kaart nieuw gekocht? Niet verkeerd bedoeld, maar weet je zeker dat het ook echt de kaart is die je benoemt en niet een ex crypto miner kaart met speciale bios etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
Tweedehands gekocht. Volgens mij geen ex crypto kaart (is de kaart niet traag voor mining?).

Het is wel ZEKER die kaart (volgens wat erop staat).

Adrenaline herkent het ook als zodanig, maar bij installatie gaat er steeds iets fout.

Hoe kom ik erachter of ie een speciale (gekraakte/geflashte?) bios heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Welke kaart had je hiervoor dan? Is het een nieuwe installatie?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:11
maar bij installatie gaat er steeds iets fout.
Wat gaat er fout?
Bij mij krijg ik foutmeldingen dat er een probleem is met de compatibiliteit van drivers en kaart.
Welke foutmeldingen exact?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
kendo schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:59:
Welke kaart had je hiervoor dan? Is het een nieuwe installatie?
Is een schone installatie.

Heb ook een 590 kaart, geen problemen daar.

Ik krijg dus "gewoon" beeld (resolutie klopt niet helemaal, maar slechts minimaal verschil).

Mijn grootste probleem is dat ik DaVinci Resolve 18.6 niet kan gebruiken omdat die kaart niet goed werkt.

Ik start hem op om de exacte foutmelding weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
Foutmelding:

"AMDsoftware heeft gedetecteerd dat het laden van het beeldscherm stuurprogramma op uw systeem is mislukt.Er is een probleemrapport gemaakt dat naar AMD kan worden opgestuurd .... "

Herinstalleren helpt niet, ook als ik geen verbinding heb met het internet. "AMD clean tool" en daarna herinstalleren helpt ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:45
Heb je GPU-Z geïnstalleerd staan? Open die eens en gebruik de “lookup”-knop en kijk of hij je ook naar de pagina van jouw kaart stuurt. Het zou goed kunnen dat het een ex-mining kaart is waar een andere bios op is geflashed…

RX570 4gb is niet ideaal voor mining, maar tijdens de GPU tekorten grepen miners elke kaart die ze konden krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
Ok. Als dat zo blijkt te zijn, wat doe ik dan?

Proberen te "down" flashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:45
midete schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:50:
Ok. Als dat zo blijkt te zijn, wat doe ik dan?

Proberen te "down" flashen?
Gewoon de oorspronkelijke bios er op flashen, die is wel online te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Wanneer ik bij asus op de site kijk voor drivers voor jouw kaart, dan krijg ik gewoon een adrenalin pakket te zien. Weliswaar een hele oude, maar toch.

En op de amd site zowel de standaard adrenalin versie als de pro versie.

Ik zou nu ook de gpu bios versies eens gaan vergelijken.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
kendo schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:22:
Wanneer ik bij asus op de site kijk voor drivers voor jouw kaart, dan krijg ik gewoon een adrenalin pakket te zien. Weliswaar een hele oude, maar toch.

En op de amd site zowel de standaard adrenalin versie als de pro versie.

Ik zou nu ook de gpu bios versies eens gaan vergelijken.
Heb contact gehad met Asus. Zeggen dat ze de drivers niet meer hebben op hun site. Kan ze idd. ook niet vinden (pagina is leeg).

Op de AMD site krijg ik Adrenaline wel (wet nu welke de juiste versie is) maar installeren lukt niet. Ook als ik alleen maar ervoor kies om de driver te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
midete schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:59:
[...]

Heb contact gehad met Asus. Zeggen dat ze de drivers niet meer hebben op hun site. Kan ze idd. ook niet vinden (pagina is leeg).

Op de AMD site krijg ik Adrenaline wel (wet nu welke de juiste versie is) maar installeren lukt niet. Ook als ik alleen maar ervoor kies om de driver te installeren.
Over welk besturingssysteem hebben we het eigenlijk?

Ik heb net gewoon de drivers voor jouw kaart, vanaf de Asus website kunnen downloaden. Geen probleem daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
Windows 10

Link?

Ik kon het niet vinden hoor, en de support zei ook dat ze er niet meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48

nelizmastr

Goed wies kapot

midete schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:14:
Windows 10

Link?

Ik kon het niet vinden hoor, en de support zei ook dat ze er niet meer zijn.
Ook een courante Windows 10? Moet wel 22H2 zijn om de nieuwste drivers te kunnen gebruiken tegenwoordig, oudere builds worden ook niet meer door Microsoft ondersteund.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Heb je al in apparaatbeheer gekeken of de videokaart daar staat.
Staat er uitroepteken bij en/of code 49 dan is de kaart defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
nelizmastr schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:18:
[...]

Ook een courante Windows 10? Moet wel 22H2 zijn om de nieuwste drivers te kunnen gebruiken tegenwoordig, oudere builds worden ook niet meer door Microsoft ondersteund.
Het is 22H2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
PP_Sound schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:22:
Heb je al in apparaatbeheer gekeken of de videokaart daar staat.
Staat er uitroepteken bij en/of code 49 dan is de kaart defect.
Uitroepteken staat erbij, met juiste versie van de kaart, maar de kaart doet het wel, alleen niet in de juiste resolutie. Ook Adrenaline herkent de kaart. Toch defect dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
[...]

Mijn ervaring met uitroepteken bij videokaart in apparaatbeheer en drivers die niet willen installeren was steeds een defecte kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:38
64 of 32 bits versie van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
ybysaia schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:14:
64 of 32 bits versie van Windows?
64 Bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
@midete
Zou je voor ons HWinfo64 kunnen draaien en daar een screenshot van maken ?
Daar staat veel informatie over de videokaart, cpu etc etc :)

Misschien dat iemand dan iets kan zien wat er niet helemaal pluis is O-)

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtVoOMLhrKwf4-ybJWd0KTJ6m50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i2VAizQKF7iOzSDhQ8qUIOoU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Soundstorm2010 op 28-01-2024 14:11 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
Excuses dat ik niet altijd snel reageer. Maak deze weken lange dagen, dus weinig tijd om eraan te werken.

Ik zal vanavond HW64 info downloaden en de resultaten hier plaatsen. Ik heb de hulp echt nodig om te begrijpen wat er aan de hand is. Wil niet zomaar wéér een andere videokaart kopen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fr0ns
[...]

Maar hier geef je geen antwoord op de vraag. Welke foutcode geeft de kaart in apparaat beheer? Kaarten met error 43 kun je soms goed installeren met de Pixel Clock Patcher: https://sourceforge.net/p...-ati-pixel-clock-patcher/

Dat moest ik ook elke keer doen met mijn ex-mining RX470. Nadeel is dat je dit na elke driver / Windows update weer moet doen. Het is me nooit gelukt de juiste BIOS voor deze kaart terug te flashen / vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
Fr0ns schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:24:
[...]

Maar hier geef je geen antwoord op de vraag. Welke foutcode geeft de kaart in apparaat beheer?
Scuse. Is foutcode 43. Er is dus nog hoop. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MT-UDhICbnylOX_X5lVujmNZs00=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YH9g917z37M1JWpY20VJZaMB.png?f=fotoalbum_large

Vanwege niet de juiste driver, is de afbeelding ietsje groter dan het scherm, maar de benodigde info staat er denk ik wel allemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
Fr0ns schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:24:
[...]

Kaarten met error 43 kun je soms goed installeren met de Pixel Clock Patcher: https://sourceforge.net/p...-ati-pixel-clock-patcher/

En ja hoor, hij doet het. Er kwam toen nog een optionele update overheen en hij doet het ook daarna.

Jij krijgt de virtuele taart vandaag.

Als iemand me nog de richting kan duiden van de originele BIOS, dan flash ik de kaart toch voor de zekerheid.

Hartelijk dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk12345678
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:16

Christus heeft in onze plaats de prijs voor onze zonden betaald aan het kruis. Een ieder die berouw toont en vertrouwt op Hem, zal behouden worden. Laat je niet misleiden door valse leren zoals het welvaartsevangelie of sektes als de Jehova's Getuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• midete
Super bedankt. Als ik hem geflashed heb, koppel ik zeker nog terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr0ns
midete schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:44:
[...]

Super bedankt. Als ik hem geflashed heb, koppel ik zeker nog terug.
Top dat het werkt, ik heb diverse BIOS's getest met mijn kaart destijds maar ik bleef de melding houden. Vaak moest ik de Pixel Clock Patcher een keer draaien na een Windows update naar een hele nieuwe versie maar verder nooit gedoe gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
Flashen is (nog) niet gelukt. Wel geprobeerd. Maar hij lijkt zich niet te willen laten flashen. Ga er nog een dag aan wijden en hou jullie op de hoogte. Ook anderen kunnen hun voordeel hiermee doen.
Pagina: 1