Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:40

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Hoi mede Tweakers

Hoi Dario,

Mijn neefje wilde gisteren zijn telefoon aanzetten en dat ging niet meer. Hij heeft denkt hij gister ofzo op een android update gedrukt en nu gaat ie dus niet meer aan. En reset ook niet. Blijkbaar hebben meer mensen ( met een Nokia g22) hier last van ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqNoqdrv2252jLVTWw4LVES8sHQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ac8f6pmwOZTzuPgDtvsuB4tW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMRzjg6D1liV-OOuzYd_T_Xi6TA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EPNr5RhbYCNNmqNZ3P4qcTdu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5F1HnzRyfZpfI9p-vcTR08kBC_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dw3m2n5K4L3RNRH2Iab9UxbW.jpg?f=fotoalbum_tile

Ze hebben contact gehad met Nokia waar ze idd meer dezelfde klacht hebben gehad maar ook niet weten wat te doen 🙈 ...dus nu zeggen ze stuur maar op. Zie ook deze video met het probleem.

Nu hebben wij gisteren lopen zoeken op internet maar niet naar een oplossing kunnen vinden, was zelf het denken om de software eventueel opnieuw erop te flashen, maar gezien er nog garantie op het toestel zit lijkt opsturen mij verstandiger. Maar nu de vraag, iemand dit probleem ook gehad en/of weet iemand een oplossing buiten opsturen?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Beste antwoord (via rens-br op 24-01-2024 22:28)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ze hebben besloten in overleg met Nokia dat hij ter reparatie word opgestuurd,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Linksquest de diverse knoppen combinaties al uitgeprobeerd? Zoals Volume-Up+Aan-knop, Volume-Down+Aan-knop, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ja, dat had ik ze ook verteld, maar blijven helaas in dat scherm van de video terug komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Linksquest schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:53:
Ja, dat had ik ze ook verteld, maar blijven helaas in dat scherm van de video terug komen.
Het helpt als ik de video ook kijk. Je komt niet voorbij de recovery scherm. Ik vermoed / gok dat of je flash geheugen kapot is, of Android corrupt is. Wellicht kan je via ADB de Android installatie herstellen, maar dan moet je ook de installatie files hebben en die zijn niet openbaar voor zover ik weet.

Ik ben dus bang dat toch de enige goede oplossing is het opsturen van het apparaat.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 24-01-2024 12:54 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 21:43

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Linksquest schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:53:
Bij opsturen netjes foto's maken, de video heb je al, ook het serie nummer e.d.

Als het echt alleen de firmware over the air update is die fout is gegaan, dan is het de vraag of de telefoon een A en B partitie heeft.

Bij dit soort fouten zoals in de video is het niet logisch om de mobiel open te maken. Dus als de bekende mobiel reparateur aangeeft dat er zogenaamd een water sticker af is gegaan, dan is dat niet logisch.

De flash NAND is intact of niet intact. In zo'n geval is een vervangende telefoon in nieuwe staat de enige oplossing als de NAND flash beschadigd is.

Op dit moment moeten ze waarschijnlijk wachten totdat er een firmware is die 100% zeker goed is, tragisch.

Met moderne NAND komen PIT fouten nauwelijks meer voor.

Opsturen, met foto's van het inpakken. Foto van recovery bij doen op een a4 uitleggen dat de telefoon in een bootloop zit, en factory reset niet werkt.

De mensen bij die bekende mobiele fix je telefoon weten heus wel dit te herkennen.

Sterkte. En succes. Vroeger hadden mobieltjes heel ander soort NAND in plaats van UFS.

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 21:43

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Linksquest schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:51:
Mooi, afgezien van dat er tijdelijk geen mobiel is, we plaatsten exact op dezelfde tijd een bericht, ik hoop dat je de reacties van hierboven wil doorlezen voor hoe je iets opstuurt als het om elektronica gaat, je zal veel herkennen, omdat dit algemene dingen zijn die op tweakers forum worden aanbevolen om te doen bij elektronica.

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Terry A Davis schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:51:
[...]

Bij opsturen netjes foto's maken, de video heb je al, ook het serie nummer e.d.

Als het echt alleen de firmware over the air update is die fout is gegaan, dan is het de vraag of de telefoon een A en B partitie heeft.

Bij dit soort fouten zoals in de video is het niet logisch om de mobiel open te maken. Dus als de bekende mobiel reparateur aangeeft dat er zogenaamd een water sticker af is gegaan, dan is dat niet logisch.

De flash NAND is intact of niet intact. In zo'n geval is een vervangende telefoon in nieuwe staat de enige oplossing als de NAND flash beschadigd is.

Op dit moment moeten ze waarschijnlijk wachten totdat er een firmware is die 100% zeker goed is, tragisch.

Met moderne NAND komen PIT fouten nauwelijks meer voor.

Opsturen, met foto's van het inpakken. Foto van recovery bij doen op een a4 uitleggen dat de telefoon in een bootloop zit, en factory reset niet werkt.

De mensen bij die bekende mobiele fix je telefoon weten heus wel dit te herkennen.

Sterkte. En succes. Vroeger hadden mobieltjes heel ander soort NAND in plaats van UFS.
Had ik ze inderdaad ook doorgegeven, ik houd het in de gaten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Een update die ik even wil delen. Telefoon is 3 maanden oud en de winkel verwijst naar een of andere reparatie centrum in Roemenië. Volgens mij moet de winkel dit toch het eerste jaar voor je regelen en je niet zomaar naar een of andere willekeurige tussen persoon doorsturen die met een apart adres in Roemenië komt, ik heb geadviseerd de winkel nog eens te bellen, in dit geval belsimpel, word vervolgt.

Pagina: 1