Zwam verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr_sam
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-08 19:26
Hallo allemaal,

Vorig jaar hebben ik en mijn vrouw ons eerste huis gekocht. Gedurende een 4-tal maanden hebben we ons slaapkamerraam gesloten gehouden, wat leidde tot 3 à 4 keer condensvorming op de muren. Uiteindelijk beseften we dat er onvoldoende ventilatie was, aangezien we gewend waren aan roosters bij de ramen. Helaas ontbreken deze roosters bij de oude kozijnen met enkel glas. Nu laten we het raam op een kier staan tijdens het slapen, wat goed lijkt te werken.

Deze week ontdekten we echter een zwam op het kozijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2EF_F3ZhG5m4td2sckHX7SGVcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPzdGWRbwN7D9gnU6c1pI5AC.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BRRs3hpP_lsCBYNAdEst4O4fRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPdU6lNxyPGEIAwXD7hMA8Kq.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien we al ons geld in het huis hebben geïnvesteerd, zijn wij erg bang dat dit een groot probleem is. Ik heb de hele kamer gecheckt op meer zwammen, maar alles ziet er verder goed en droog uit.
Ik wil het graag weghalen, maar ik ben bang dat ik het erger maak. Iemand enige tips?
Ter informatie: het betreffende kozijn wordt in de zomer vervangen door kunststof kozijnen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Welke tips heb je zelf al gevonden? Als ik https://beestjeskwijt.nl/ongedierte/zwam-bestrijden bekijk, zijn er mogelijkheden genoeg. Als je het zelf niet aandurft, kan je altijd nog vragen om een professional.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-10 22:03

Barrycade

Through the...

Weghalen en even schoonmaken met wat dikke bleek oplossing.

Waar ben je bang voor? Of heb je net the last of us gekeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr_sam
Barrycade schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:01:
Weghalen en even schoonmaken met wat dikke bleek oplossing.

Waar ben je bang voor? Of heb je net the last of us gekeken :D
Haha goeie serie wel. Maar ik ben eigenlijk bang dat ik het meer uitspreid en erger maak. Maar misschien is die angst wel onterecht. Lees een hoop enge verhalen over zwammen in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnaat
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-04 09:28
Lijkt op schimmelvorming. Ik zou even de luchtvochtigheid meten dmv een hygrometer, wellicht handig om een ontvochtiger aan te schaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-10 14:40
Bleekwater zal idd die dingen doden. Daarna goed afschuren en opnieuw in de verf zetten kan je een paar jaar verder helpen.
Maar je wist ongetwijfeld al dat nieuwe ramen met dubbel glas en een ventilatiesysteem (typeD) op de planning moeten staan voor de verbouwing?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr_sam
naftebakje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:12:
Bleekwater zal idd die dingen doden. Daarna goed afschuren en opnieuw in de verf zetten kan je een paar jaar verder helpen.
Maar je wist ongetwijfeld al dat nieuwe ramen met dubbel glas en een ventilatiesysteem (typeD) op de planning moeten staan voor de verbouwing?
Bedankt voor je reactie.

Ja, er komt hr++ glas in. Ventilatiesysteem heb ik wel, maar is wel een oude. Goed om daar ook naar te kijken inderdaad.

[ Voor 17% gewijzigd door dhr_sam op 24-01-2024 12:23 ]

Pagina: 1