Welk type kanaalplaatvloer heb ik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Peter237
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-01-2024
Hallo
Ik ga balansventilatie laten instaleren. Daarvoor moet een toevoerkanaal gemaakt worden met doorsnede 16 cm. Er moet een gat geboord worden door de kanaalplaatvloer van de woning op de 1e verdieping. De vorige bewoners hadden fotos gemaakt van deze vloeren. Ik heb die fotos bijgevoegd. Die fotos zijn van 1995. Weet iemand zo welk type kanaalplaatvloer dit is? Of misschien welke fabrikanten in die tijd in Nederland deze vloeren maakten? Dan kan ik mogelijk informatie inwinnen of die kanalen breed genoeg zijn voor het gat. Ik denk namelijk dat je wel door de kanalen mag boren, maar niet in de dammen want daar zit de wapening.

Peter

Alle reacties

• Peter237
Dit zijn de fotos van de kanaalplaatvloer. Op de bestektekening staat namelijk geen merk, of maatvoering vermeld van deze vloeren. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtRQeUJm2vWlDpFUAPb3XOzF2Ro=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lgCdebkASlSu65KxPziqhcmN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Peter237 op 24-01-2024 10:53 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt toch prima bij één plaat door een dam heen boren? Die platen hangen ook aan/in elkaar en hebben daardoor voldoende steun.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:52
Kan je niet met een leidingzoeker uitvogelen waar de wapening zit, en dan nagaan of er voldoende breedte is voor je gaten?

Zo heb ik het bij ons tenminste wel gedaan, en zo keurig de gaten tussen twee wapeningsstaven in kunnen zagen.

Catch a smile out there!

• Peter237
Glenfiddich schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:28:
Kan je niet met een leidingzoeker uitvogelen waar de wapening zit, en dan nagaan of er voldoende breedte is voor je gaten?

Zo heb ik het bij ons tenminste wel gedaan, en zo keurig de gaten tussen twee wapeningsstaven in kunnen zagen.
Had jij ook soortelijke kanaalplaatvoeren? En heb jij het merk en typenummer van die leidingzoeker aub?

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:52
Peter237 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:22:
[...]

Had jij ook soortelijke kanaalplaatvoeren? En heb jij het merk en typenummer van die leidingzoeker aub?
Ik heb NeHoBo vloeren, maar het gaat om het detecteren van de wapeningsstaven, daarvoor zal het denk ik niet uitmaken welk type vloer je precies hebt.

Ik heb de Bosch GMS 120 gebruikt.

Goed de tijd er voor nemen en op meerdere plekken meten, om het patroon van de wapening in kaart te brengen.

Catch a smile out there!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:58
Informeer eens bij het bouwarchief van de gemeente. Als het goed is, zitten de constructie gegevens hier nog in. De kans is natuurlijk klein dat de fabrikant / leverancier nog is te achterhalen en goed advies gaat geven. Maar wellicht kun je hiermee verder eventueel in overleg met een constructeur.
Pagina: 1