Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damashi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-08 06:54
Beste Tweakers,

Al enige tijd ben ik mij aan het oriënteren op een vervolgtraject na afronding van mijn HBO-Bachelor.
Aangezien ik werkzaam ben in de IT/Cybersecurity ben ik de onderstaande deeltijd opleiding tegenkomen:
https://www.dehaagsehoges...yber-security-engineering

Het programma matched met mijn werkzaamheden / ervaringen en de opleiding is NVAO-geaccrediteerd.
Daarnaast is de opleiding één van twee deeltijd MSc-opleidingen zover bekend op gebied van Cyber Security in NL. Een perfect begin...tot ik de negatieve reviews en een (verouderd / HBO gerelateerd) artikel vanuit het AD ben tegenkomen. Hierdoor slaat de twijfel aan over de opleider.

Daarom mijn oproep:
Zijn er ervaringen met de Haagse Hogeschool (in deeltijd)?
Zijn er er ervaringen vanuit mede-tweakers die dezelfde opleiding hebben gevolgd?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:24
Ik weet niet waar je die reviews bent tegengekomen, maar Hhou er bij negatieve reviews altijd rekening mee dat die ook kunnen komen van mensen die uiteindelijk de opleiding toch niet zijn gaan doen, of die misschien wegens tegenvallende studieresultaten gestopt zijn. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook voor de lyrische reviews. ;)

Ik heb geen ervaring met deze opleiding, maar wel met een gelijksoortige opleiding ergens anders en ik kan je zeggen dat het systeem van een hele dag met elkaar zitten elke week erg goed is voor het groepsproces en netwerkmogelijkheden. Dus als je het geregeld krijgt op je werk zou ik altijd aanraden om zo’n programma te volgen vergeleken met bijvoorbeeld een avondprogramma. Als je geen mede-Tweakers kunt vinden die de opleiding hebben gedaan kun je altijd even zoeken op LinkedIn om wat ervaringen van oud-studenten te horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damashi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-08 06:54
Bedankt voor je uitgebreide reactie, super!
Ben me inderdaad bewust van de context (schoolverlaters, desinformatie, kans op frustratie).

Reviews zijn dan ook vanuit meerdere publieke bronnen (Google(review), Facebook, etc. Dit nog eens bekrachtigd met een onafhankelijk persbericht vanuit AD welke wellicht verouderd is en niet mijn studierichting betreft. Maar het geeft wel een bepaald beeld.

De (enige) andere aanbieder (Universiteit Leiden) krijgt veel lovende reviews op dezelfde bronnen, alleen heeft dit als grote nadeel voor mij dat ik niet meer in kan stromen een een jaar op de wachtlijst kom.

Bedankt voor je tip voor LinkedIn en neem ik mee. Een goede aanvulling als extra objectieve bron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aandeijssel
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-10 10:56
Ik kan het niet helemaal terugvinden op de pagina maar aangezien het vanuit de Haagse Hogeschool wordt aangeboden ga ik er vanuit dat het een hbo master betreft.

Ik ben in het verleden ook begonnen met een hbo master, ook Msc(totaal ander vakgebied) en het niveau viel mij ontzettend tegen. Ik was op zoek naar theoretische en wetenschappelijke verdieping, de hbo master bleek toch echt een voortzetting van de hbo bachelor.
Ben daarna een universitaire master gaan volgen en het verschil was dag en nacht.

Bedenk je dus goed wat je wil. Ik persoonlijk zal altijd voor een universitaire master gaan als deze wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 17:53
Ik ga over twee weken beginnen. Een collega van mij heeft m gedaan, maar die was niet te spreken over de master.

Maar toen had ik al getekend qua financiën op de zaak.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Modbreak:Daar hoeft dit topic niet voor gekicked te worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.