Slechte afhandeling met webshop gerenommeerd bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derp12345
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-07 14:40
Hoi! Ik heb een beetje eufel met een bekende fabrikant met eigen webshop, die naast de 14 dagen herroepingsrecht, 30 dagen niet tevreden geld terug aanbiedt. Ik had een product destijds als kado gekocht, maar het was overcompleet. Ik was over de 14 dagen herroeping heen, dus heb gebruik gemaakt van de 30 dagen niet tevreden geld terug optie (die overigens als een van de pijlers wordt genoemd op de website).

Ik moest het product op eigen kosten terugsturen (wat ik begrijpelijk vindt), en daarna zou er binnen 4 weken contact worden opgenomen. Dit duurde uiteindelijk wat langer, maar het bedrag was niet groot genoeg (140 euro) om me hier meteen druk om te maken.

Als het daarbij bleef was het prima geweest, maar ondertussen ben ik al twee maanden lang heen en weer aan het mailen met de klantenservice. De eerste keer mistte het "kasticket", ik was in de veronderstelling dat ik met een nederlands bedrijf praatte, maar kennelijk is dat belgisch voor factuur. Toen de klantenservice reageerde met het antwoord (want ik heb dit uiteraard even gevraagd), was de ticket die ze hadden aangemaakt al verlopen, en kon ik geen gegevens meer invullen. Ik heb dat ook meteen aangegeven, maar twee weken later kreeg ik de response met de originele link van de ticket (thanks.. ik zei toch dat ie verlopen was..).

Vervolgens vroegen ze of ik "al mijn gegevens" wilde opsturen, zodat ze de order handmatig kunnen maken. Weer niet specifiek, dus ik vroeg welke gegevens ze exact nodig hadden. het antwoord: de gegevens voor een "manuele encodage". Ik heb nu weer teruggemaild dat ik geen idee heb wat daarmee bedoeld wordt, maar ik verwacht eigenlijk weer een onzin antwoord..

Ik heb het idee dat ik getrolled wordt totdat ik het opgeef.. (ook een strategie, maar ik koop dus nooit meer van dat merk). Zijn er stappen verdere stappen die ik kan nemen op dit aan de man te brengen? Ik heb geen telefoonnummer, anders had ik al lang gebeld..

Beste antwoord (via derp12345 op 27-01-2024 18:14)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57

Reptile209

- gers -

Maak het nou niet te ingewikkeld zou ik zeggen. Stuur ze je naam, adres, postcode, woonplaats (hebben ze allemaal al van je bestelling), plus je IBAN en BIC van je bank.

Daarmee zouden ze prima in staat moeten zijn om een handmatige overboeking (handmatige invoer?) te doen. En eindig je bericht dan met: als er nog gegevens ontbreken voor het terugstorten van het aankoopbedrag, dan hoor ik graag zo snel mogelijk welke gevens u nog mist. Vriendelijke groet, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 23-01-2024 17:20 ]

Zo scherp als een voetbal!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Lijkt er eerder op dat het hier een Franstalige Belg betreft die Nederlands schrijft. Het betekent zoiets als 'handmatige invoer'. Ze hebben gewoon je naam , adres- en bankgegevens nodig om een handmatige overboeking te doen.

Ik weet dan weer niet wat 'een beetje eufel' betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derp12345
Medione1210 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:01:
Lijkt er eerder op dat het hier een Franstalige Belg betreft die Nederlands schrijft. Het betekent zoiets als 'handmatige invoer'. Ze hebben gewoon je naam , adres- en bankgegevens nodig om een handmatige overboeking te doen.

Ik weet dan weer niet wat 'een beetje eufel' betekent.
*euvel ;)

Zal best, maar dat kan je toch gewoon zeggen? Hoe moet ik weten wat voor gegevens ze nodig hebben voor een handmatige invoer?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57

Reptile209

- gers -

Maak het nou niet te ingewikkeld zou ik zeggen. Stuur ze je naam, adres, postcode, woonplaats (hebben ze allemaal al van je bestelling), plus je IBAN en BIC van je bank.

Daarmee zouden ze prima in staat moeten zijn om een handmatige overboeking (handmatige invoer?) te doen. En eindig je bericht dan met: als er nog gegevens ontbreken voor het terugstorten van het aankoopbedrag, dan hoor ik graag zo snel mogelijk welke gevens u nog mist. Vriendelijke groet, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 23-01-2024 17:20 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Reptile209 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:20:

Juist, niet altijd overal meteen van alles achter zoeken en gewoon even je gegevens doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derp12345
Nou, gegevens opgestuurd.. Ze vroegen weer om de factuur (die heb ik al twee keer gedeeld), maar goed dan maar voor een derde keer. Toch vandaag weer de reactie of ik de factuur in m'n persoonljke (verlopen) link wil toevoegen.. Terug bij af lijkt het, ik voorspel dat het weer in cirkels gaat..
Pagina: 1